02144082101 _ 09101987270 whatsapp
تهران سوئیت
تهران سوئیت

باغ وحش تهران کجاست؟ | باغ وحش ارم تهران + [ آدرس، ساعت کاری، حیوانات + عکس ]

باغ وحش تهران کجاست؟ | باغ وحش ارم تهران + [ آدرس، ساعت کاری، حیوانات + عکس ]
منتشر شده توسط tehransuite1 در 26 مرداد 1401

باغ وحش تهران یکی از بی‌نظیرترین جاهایی است که شما می توانید لحظه های شیرین و بی نظیر را در آن برای خود و خانواده رقم بزنید. این جای بی نظیر و شگفت انگیز جایی نیست جز باغ وحش ارم تهران!!! دیدن زندگی حیوانات، بزرگ شدن آن ها، نحوه رفتار، نحوه غذا خوردن و بسیاری از ویژگیهای دیگر حیوانات می تواند برای هر کسی جلب توجه کند. اگر به حیوانات علاقه مند هستید و در پایتخت سکانداری توصیه می کنیم حتماً باغ وحش ارم تهران را برای یکبار هم که شده از نزدیک تماشا کنید. به طور قطع باغ وحش تهران لحظاتی را برای شما وخانواده رقم خواهد زد که در کمتر بنای تاریخی و یا مجموعه تفریحی آن را مشاهده کرده اید.

امام زمانی شما می توانید از این مجموعه لذت فراوان ببرید که ابتدا اطلاعات لازم در این زمینه را به دست آورید و با توجه به اطلاعاتی که دارید به دیدن مجموعه ارم تهران بروید. بسیار مهم است که شما بدانید باغ وحش ارم تهران کجاست؟ قیمت بلیط آن چقدر است؟ در چه بازه های زمانی می توانید به این مجموعه تفریحی بروید؟ و بسیاری از سوالات دیگر که میتواند ذهن هر مخاطبی را به خود درگیر نماید. از این رو قصد داریم در این مطلب از سایت تهران سوئیت به طور کامل شما را با باغ وحش ارم تهران آشنا کنیم. با شناخت این مجموعه می توانید لحظات بهتری را برای خود و خانواده رقم بزنید.

ما در این مطلب از سایت تهران سوئیت به طور کامل این مجموعه را مورد بررسی قرار داده ایم. آدرس، ساعت کار لیست حیوانات دیدنی ترین حیوانات تهیه غذا برای حیوانات قیمت بلیط باغ وحش خرید آن و بسیاری دیگر از نکات را به شما خواهیم گفت. اگر جزو کسانی هستید که دوست دارید از این مجموعه دیدن کنید با ما در این مطلب همراه باشید. مطالعه این مطلب به ۶ دقیقه زمان نیاز دارد.

باغ وحش ارم تهران را بهتر و بیشتر بشناسید

اگر بخواهیم از جنبه تاریخچه به باغ وحش ارم تهران بنگریم، اولین باغ وحش کشورمان در زمان سلطنت ناصرالدین شاه قاجار در بخشی از قصر دوشان تپه احداث گردید. البته کاربرد این باغ وحش در آن زمان بیشتر تفنن شاه بوده و در آن باغ وحش، مجموعه ای از حیوانات شهرهای مختلف کشور و تعدادی ببر مازندران وجود داشت. متاسفانه ببر مازندران امروزه به کلی منقرض گردیده و دیگر وجود خارجی ندارد.

بازدید از باغ وحش ناصرالدین شاه، به جز زمانی که شاه به آن جا می رفت برای عموم مردم آزاد بود. این باغ وحش به مرور زمان کم کم گسترش یافت تا به شکل امروزی خود درآمد. در حال حاضر باغ وحش تهران در زمینی به وسعت 7 هکتار در خارج از شهر تهران در کیلومتر 4 بزرگراه تهران-کرج جنب پارک ارم مستقر است.

البته قدیمی ترها به خاطر دارند که تا همین دو دهه پیش باغ وحش تهران روبروی پارک ملت در خیابان ولیعصر بود. با این حال با توجه به این که وجود باغ وحش در داخل شهر هم برای سلامت حیوانات مضر بوده و هم خطراتی را برای انسان ها به دنبال دارد، این باغ وحش به خارج از شهر تهران منتقل گردید. در حال حاضر روزنه عزیزان زیادی از باغ وحش پارک ارم بازدید می کنند.

باغ وحش تهران

باغ وحش تهران

باغ وحش تهران کجاست؟

 اتوبان شهید باکری جنوب ، باغ وحش پارک ارم

آدرس باغ وحش تهران روی نقشه گوگل:

عزیزان زیادی از ما آدرس باغ وحش تهران را پرسیده بودند. برای رفتن به این باغ وحش زیبا، می بایست به کیلومتر 4 اتوبان تهران-کرج بروید. در این مسیر شما قبل از رسیدن به پارک چیتگر به پارک ارم خواهید رسید. پارک ارم، پارکی است که بزرگ ترین باغ وحش ایران یعنی باغ وحش ارم در آن قرار دارد. در این مکان شما می بایست هم برای خود بلیت تهیه کرده و هم برای وسیله نقلیه خود هزینه ای پرداخت نمایید.

بسیاری در مورد ورودی باغ وحش ارم از ما پرسیده بودند. در حال حاضر قیمت بلیط باغ وحش ارم در سال 99 نفری 15000 تومان است. با این حال همین قیمت نیز برای دانش آموزانی که از طرف مدارس مراجعه می کنند، نصف می شود. قیمت ورود هر دستگاه اتومبیل سواری نیز از روز شنبه تا چهارشنبه حدود 2 هزار تومان و قیمت هر دستگاه مینی بوس و بزرگتر از آن نیز در تمام روزهای هفته حدود 4 هزار تومان است. البته همین هزینه ناچیز هم برای اردوهایی که از طرف مدارس برگزار می شود، دریافت نمی گردد.

جدا از قیمت ارزان، خبر خوش دیگر این که شما لازم هم نیست نگران جای پارک باشید. چرا که از مساحت بسیار بزرگ 7 هکتاری باغ وحش، 2 هکتار آن به جای پارک اختصاص داده شده است.پس با خیال راحت ماشین خود را برای رفتن به این پارک بردارید.

باغ وحش تهران

باغ وحش تهران

میهمان عزیز؛

جهت تسهیل انتخاب اقامتگاه، لیست واحدهای مبله + قیمت و امکانات برای اجاره آپارتمان مبله در تهران به تفکیک مناطق شمال، شرق، غرب و مرکز تهران از همین لینک قابل مشاهده و دسترسی می باشد.

ساعت کار باغ وحش ارم

در مورد ساعت کار باغ وحش ارم که بزرگترین باغ وحش تهران است نیز بایستی خاطرنشان کنیم که تعطیلی باغ وحش تنها در روزهای تاسوعا، عاشورا و 21 ام ماه مبارک رمضان بوده و در سایر روزها باز است. ساعت کاری باغ وحش ارم نیز به شرح زیر است:

ساعت کار باغ وحش ارم در نیمه اول سال (فصول بهار و تابستان):

  • روزهای شنبه الی چهارشنبه: 9:30 الی 19:00
  • روزهای پنجشنبه و جمعه: 10:00 الی 19

ساعت کار باغ وحش ارم در نیمه دوم سال (فصول پاییز و زمستان):

  • روزهای شنبه الی چهارشنبه: 9:30 الی 17:00
  • روزهای پنجشنبه و جمعه: 10:00 الی 17

ساعت کار باغ وحش ارم روزهای جمعه نیز طبق قاعده بالا خواهد بود.

توجه فرمایید به دلیل شرایط کرونا تا اطلاع ثانوی مجموعه ارم سبز و باغ وحش تعطیل است.

شماره تلفن های باغ وحش ارم تهران 5-44113081-021 داخلی 180

ساعت کار باغ وحش ارم در ماه رمضان: در مورد ساعت کار باغ وحش ارم در ماه رمضان بایستی بگوییم که به جز 21 ام ماه مبارک رمضان که تعطیل است، در سایر روزها ساعت کاری مطابق بالا است. (یعنی ساعت کاری پارک ارم در ماه رمضان بسته به این است که ماه رمضان در کدام فصل باشد.)

تصویر زیر به صورت خلاصه ساعت كار باغ وحش ارم را نشان می دهد:

ساعت کاری باغ وحش ارم تهران

ساعت كاري باغ وحش ارم – ساعت بازدید باغ وحش ارم

البته فراموش نکنید که اگر تصمیم برای رفتن به باغ وحش گرفتید، حتما صبح و یا عصر به آن مراجعه نمایید. چرا که در صورت مراجعه در هنگام ظهر، خواهید دید که اکثر حیوانات در آفتاب گرم خوابیده اند.

باغ وحش ارم در حال حاضر بیش از دو دهه عمر داشته و از باغ وحش قبلی تهران، به غیر از حیوانات زنده دو یادگاری دیگر نیز به این باغ وحش منتقل گردیده است. در گذشته دو مجسمه شیر روبروی درب ورودی باغ وحش قبلی قرار داشتند. ظاهر این دو شیر به گونه ای بود که گویی در حال فریاد زدن به سوی پارک ملت هستند. در حال حاضر این دو شیر سنگی روبروی درب باغ وحش یعنی در مسیر ورود و خروج نصب شده اند که جلوه بسیار زیبایی را به باغ وحش بخشیده اند.

یکی از نکات جالب درباره باغ وحش ارم، مسیر بازدید از حیوانات است. جالب است بدانید که مسیر بازدید از حیوانات به شکلی طراحی شده است که در هنگام ورودی تا خروج شما در یک مسیر خاص می توانید از کلیه حیوانات بازدید نمایید. در نهایت، شما به سهولت قادر خواهید بود که از همان مسیر ورودی خارج شوید. اگرچه طراحی این مسیر واقعا حرف ندارد، اما همچنان توصیه می شود که از همان اول کار نقشه باغ وحش را از قسمت اطلاعات کنار درب ورودی دریافت فرمایید. همراه داشتن این نقشه باعث می گردد که هیچ بخشی از قلم نیفتد.

لیست حیوانات باغ وحش ارم

در حال حاضر بیش از 800 جاندار از 111 گونه مختلف در قفس های بزرگ و کوچک باغ وحش ارم زیست می کنند. این حیوانات از دسته های مختلف پستانداران، خزندگان، آبزیان و پرندگان بوده و حدود 60 درصد آن ها بومی کشورمان ایران می باشند. سایر حیوانات از دیگر مناطق دنیا بالاخص آفریقا به کشورمان آورده شده اند. بسیاری از مراجعین همواره این سوال را دارند که چرا این حیوانات به باغ وحش آورده شده اند در حالی که جای بسیاری از حیوانات دیگر در باغ وحش خالی است؟ پاسخ در شرایط جوی کشورمان نهفته است. چرا که در حال حاضر با شرایط فعلی تهران، نه پنگوئن در آن زنده خواهد ماند و نه زرافه.

البته پیشرفت دانش و تکنولوژی روز سبب شده است که با مجهز کردن باغ وحش پارک ارم به دستگاه های پیشرفته امکان مهیا کردن شرایط زیست این حیوانات در آب و هواهای مختلف فراهم گردد. با این حال در ایران هنوز خبری از این امکانات نیست. به همین دلیل مسئولین بیش تر سعی می کنند که به سراغ حیواناتی بروند که قابلیت زیست در این آب و هوا را داشته باشند. علی رغم این موضوع، قرار است که در چندین سال آینده با مجهز شدن باغ وحش دو عدد فیل نیز به این حیوانات اضافه گردد.

خبر خوش دیگر در اینجاست که مدیریت شرکت ارم سبز توانسته زمینی 52 هکتاری را در منطقه کوهسار تهران از منابع طبیعی دریافت نماید. این امر سبب می شود که حیوانات بتوانند از این قفس های تنگ رهایی یافته و در محیطی آزاد زندگی کنند.

طبق برنامه ریزی، از چهار تا پنج سال آینده در حدود یک چهارم این مساحت به خانه حیوانات اختصاص خواهد یافت. بدین ترتیب به جای 5 هکتار کنونی، مساحت باغ وحش جدید در  13 هکتار خواهد بود.

دیدنی ترین حیوانات در باغ وحش ارم تهران

از جمله جذاب ترین و دیدنی ترین حیوانات باغ وحش ارم می توان به رزوس، شامپانزه و بابون اشاره نمود. البته مردم عادی همه آن ها را با نام میمون می شناسند. این حیوانات به علت پرانرژی و باهوش بودن، می توانند ارتباط بهتری با بازدیدکنندگان برقرار کرده و در نتیجه آن ها را برای مدت طولانی تری در کنار قفس ها نگاه خواهند داشت.

در رتبه بعدی پس از آن ها، شیرهای آفریقایی، پلنگ ایرانی و البته ببر سیبری باغ وحش قرار دارند. شما در مقابل هر قفسی که ایستاده باشید، با شنیدن صدای نعره شیرها به سوی آن ها خواهید رفت. قفس این پستانداران درنده در کنار قفس ببر و پلنگ بوده و یکی از دیدنی ترین نقاط در باغ وحش محسوب می گردد. تعداد شیرها زیاد است. جالب است بدانید که عمر خاندان این شیرهای آفریقایی در کشورمان به حدود 50 سال می رسد. البته در این میان شیرهای دیگری نیز آورده شده اند تا توله ها همخون نباشند.

متاسفانه شش ماده شیر و پنج شیر نر در چهار قفس کوچک زندگی می کنند. شیر که به عنوان سلطان جنگل معروف است، در قفس های تنگ حالتی افسرده به خود گرفته است. در صورتی که دیدن صحنه های غذا خوردن این حیوانات برای شما جالب است، بهتر است که روزهای زوج را برای بازدید از باغ وحش انتخاب کنید. چرا که از ساعت ده صبح تا یک بعد از ظهر، زمان دادن غذا به این حیوانات است.

 شاید تعجب کنید که هر هفته تعداد 12 الاغ برای سیر کردن این شیرها به همراه سایر گوشتخواران این باغ وحش کشته می شوند. گفتنی است که گوشت الاغ برای این جانوران، از هر گوشت دیگری مفیدتر می باشد. نکته دیگری که در مورد شیرها باید گفت، این است که اگر دیدید که یک شیر به حالت ایستاده قرار گرفت و پشتش را به شما کرد، حتما از قفس فاصله بگیرید. چرا که ممکن است شیر در این حالت ادرار کرده و شما را خیس نماید.

باغ وحش تهران

باغ وحش تهران

حتما بخوانید: فرحزاد تهران کجاست | جاهای دیدنی+ آدرس و لیست کامل رستوران ها

توله شیرهای بامزه در باغ وحش ارم تهران

یکی از زیباترین و جذاب ترین دیدنی های باغ وحش ارم تهران، بغل کردن توله شیرهای بسیار بامزه است. در این باغ وحش شخصی با تجربه و بسیار خوش اخلاق به نام آقای صادقی وجود دارد که مسئول توله شیرها است. شما با پیدا کردن ایشان می توانید راهنمایی بگیرید که چگونه این کار را انجام دهید.

ببرهای بازیگوش

در باغ وحش زیبای ارم، پیش از رسیدن به قفس شیرها ، قفس دیگری نیز وجود دارد. این قفس به نسبت سایر قفس ها بزرگ بوده و محیط آن بیش تر شبیه طبیعت است. چرا که کف این قفس، به جای کاشی، خاک و سبزه ست. این قفس سقفی ندارد. این ها سبب می شود که حیوانات دچار مشکلات نشده و هر از گاهی با فضای طبیعت زندگی کنند.

به این قفس، هواخوری گربه سانان بزرگ گفته می شود. گاهی در این قفس یک ببر یک ساله باغ وحش دیده می شود. می گویند که این ببر زیبا، در هنگامی که توله ای یک ماهه بوده است، به قیمتی حدود 11 میلیون تومان از یک باغ وحش تایلندی خریداری شده است. البته علف های این قفس خیلی بلند نبوده و شما می توانید با اندکی دقت یک ببر زیبا و بازیگوش را در آن ببینید.

این ببر حالت نیمه بالغ داشته و هنوز به محیط باغ وحش خو نکرده است. شیطنت وبازیگوشی این ببر زیبا، نظر تمام بازدیدکنندگان را به خود جلب می نماید.از مسئولین مراقبت از این ببر، آقای اسفندیار صادقی با بیش از 25 سال سابقه کار در باغ وحش تهران است. وی گاهی نزدیک حصار ببر شده و با ببر بازی می کند. صحنه ی بازی کردن ببر نیز بسیار زیبا و دلنشین است.

پرندگان باغ وحش

در صورتی که از افرادی هستید که به پرندگان علاقه دارند، بهتر است که صبح ها را برای بازدید از باغ وحش انتخاب نمایید. چرا که در هنگام صبح، پرندگان به نسبت بیش تر سر حال بوده و شما نیز می توانید صدای آن ها را به خوبی بشنوید.

البته در مورد پرندگان نیز بایستی این نکته را یاد آور شویم که اگر دیدن شاه بوف های زیبا را ترجیح می دهید، می بایست شب هنگام به باغ وحش بیایید. در کنار شاه بوف ها، دیدن عقاب های طلایی نیز بسیار جذاب است. شما هم چنین در روزهای زوج از ساعت 9 الی 13 می توانید غذا خوردن پرندگان گوشتخوار را از نزدیک نظاره کنید. هم چنین دیدن حیوانات باغ وحش همانند پرندگان دانه خوار، فلامینگو ها و همچنین طاووس ها بسیار زیبا و دلنشین است. در کنار این موارد، شما می توانید کهدر دریاچه پرندگان آبزی گونه های متنوعی از انواع قو، اردک، مرغابی را ببینید که آزادانه در آن زیست می کنند.

خرید پلنگ از باغ وحش تهران

یکی از نکات جالب و دیدنی در باغ وحش ارم تهران، تابلویی است که به محض ورود با آن مواجه می گردید. این تابلو با مضمون خرید حیوانات، برای کسانی است که می خواهند حیواناتی را از باغ وحش خرید نمایند. البته این نکته را نیز مد نظر خود داشته باشید که اگر به نگهداری از حیواناتی مانند ببر، پلنگ و یا تمساح علاقه دارید، می بایست ابتدا از سازمان محیط زیست برای این کار مجوز بگیرید. چرا که این حیوانات در حال حاضر تنها به باغ وحش های دیگر و یا مراکز علمی و تحقیقاتی داده می شوند.

پس منظور از خرید حیوانات در اینجا بیشتر حیواناتی نظیر کبوتر، سنجاب و یا خرگوش است که در خود باغ وحش به دنیا آمده اند و امکان نگهداری از آن ها در خانه و آپارتمان وجود دارد.

از پشت قفس شیرها باغ وحش ارم تهران فراموش نکنید!

اغلب بازدیدکنندگان باغ وحش پارک ارم خیال می کنند که تنها می توان از حیوانات داخل قفس دیدن نمود. با این حال بایستی بگوییم که در بخش پشتی قفس شیرها، چندین توله شیر وجود دارند که می توان آن ها را بغل کرده و با آن ها عکس یادگاری انداخت.

لذت در آغوش گرفتن یک توله شیر، بسیار هیجان انگیز است. البته مهم ترین نکته در این امر این است که نباید بترسید. هم چنین باید سعی کنید که آن ها را دوست داشته باشید. در غیر این صورت ممکن است که دست شما را گاز کوچکی بگیرند.

حال که بحث از عکس گرفتن شد، نمی توان از عکس با مار پیتون فراموش کرد. عکس گرفتن با مار پیتون معمولا نشانه سفر به هند بوده و کسانی که می خواهند به هند سفر کنند، معمولا این عکس را می اندازند. با این حال شما می توانید در باغ وحش تهران نیز عکسی با مار پیتون بیاندازید. در صورتی که احساس می کنید که به اندازه کافی شجاع بوده و علاقه مند نیز می باشید، می توانید از مراقب قفس مار، وقت غذا خوردن مار را بپرسید. در نتیجه شما قادر خواهید بود که از نزدیک شاهد شکار خرگوش زنده توسط این مار باشید.

در مقابل اگر زیاد اهل خطر نبوده و به حیات وحش و قانون جنگل علاقه چندانی ندارید، بهتر است که به بازدید از محل نگهداری شترها بروید. در باغ وحش ارم دو شتر دوکوهانه زنگی می کنند. محل نگهداری این دو، در همان محل ورودی باغ وحش است. اگر بخواهید مسئول باغ وحش به شما اجازه یک سواری کوتاه را خواهد داد.

تقریبا حدود دو سالی می شود که در کنار دریاچه ارم یک رستوران افتتاح گردیده است. درنتیجه جدا از بوفه های مختلف در باغ وحش شما می توانید در این رستوران نیز ناهار یا شامی نوش جان نموده و اگر مایلید که جشن متفاوتی با حضور برخی حیوانات داشته باشید، می توانید با پرداخت هزینه، یکی از حیوانات را برای مدتی اجاره نمایید. البته فراموش نکنید که تنها حیواناتی همچون میمون یا طاووس را می توان اجاره کرد. جدا از این مسائل، در باغ وحش ارم زمین بازی بزرگی نیز وجود دارد که می توانید فرزندان خود را در آن مشغول بازی نموده و خود کمی به استراحت بپردازید.

دوستی خاله خرسه در باغ وحش ارم تهران

در روی تمامی قفس های باغ وحش یک جمله مهم نوشته شده است: «از غذا دادن به حیوانات خودداری نمایید» اگر شما در باغ وحش قدم بزنید، متوجه خواهید شد که هر ساعت از بلندگوهای باغ وحش، این پیام پخش می گردد که از غذا دادن به حیوانات خودداری نمایید. با این حال لذت دیدن غذا خوردن حیوانات مقابل چشم افراد، سبب می شود که برخی به این پیام ها توجه ننموده و به سمت حیوانات پفک یا شکلات پرت نمایند.

غذا دادن به حیوانات اگرچه با نیت خیر انجام می شود، اما مصداق «دوستی خاله خرسه» است. احتمالا متعجب می شوید اگر بدانید که همین غذا دادن شما به حیوانات می تواند سبب مرگ یا سقط جنین آن ها گردد. مثلا شما اگر در فصول پاییز و زمستان به شامپانزه بستنی بدهید، آن ها با خوشحالی آن را خواهند خورد. اما این امر سبب سرماخوردگی آن ها می شود.

هم چنین اگر یک شامپانزه در فصل بهار زردآلو بخورد، سیستم گوارشش دچار اختلال خواهد شد. در نتیجه دامپزشک می بایست برای معالجه حیوان اقدام نماید. این درمان در برخی موارد به شدت کاری دشوار خواهد بود.

 متاسفانه بسیاری بر این گمان هستند که کاهو برای آهو و گوزن خوب است. اما شواهد مختلف گواه بر این است که کاهو نه تنها هیچ فایده ای برای گوزن و آهو نداشته بلکه بسیار مضر نیز می باشد.

از سوی دیگر اگر شما به گوزن ها نان بدهید و این نان کپک زده نیز باشد، حیوان باردار بچه خود را از دست خواهد داد. البته به همت مراقبین قفس ها سریعا از غذاهای این چنینی پاک می گردند.

در کنار همه این مشکلات، برخی بازدیدکنندگان تمایل دارند که چهارشنبه سوری را در داخل باغ وحش جشن بگیرند. این امر سبب می شود که حیوانات با صداهای شوک آوری مواجه شوند و در نتیجه احتمال سقط جنین در آن ها بالا خواهد رفت.

 تهیه غذای مناسب برای حیوانات باغ وحش ارم

اگر واقعا به دادن غذا به حیوانات علاقه دارید، می توانید قبل از رفتن به باغ وحش درباره غذای مناسب هر حیوان مطالعه داشته باشید. بهتر است که غذای مناسب هر حیوان را برای آن تهیه فرمایید. با این حال بهتر است که این غذاها را با مسئولان و مراقبان باغ وحش چک کنید تا در برنامه غذایی حیوانات مشکلی ایجاد نگردد.

 در داخل باغ وحش چندین محل ایجاد شده است که در آن ها می توانید خوراکی های خود را با مسئولان مربوطه چک و کنترل کنید. در صورتی که آن ها اجازه دادند، می توانید برای حیوان غذا بریزید. در این مکان ها همچنین می توایند غذاهای خود را با نیت خیرخواهانه تحویل دهید تا در وقت مناسب به حیوان بدهند.

در قسمت قبلی مطلب، برخی از ویژگی های باغ وحش تهران را برای شما برشمردیم. در این قسمت با دیگر جاذبه های این باغ وحش فوق العاده با شما همراه خواهیم بود.

ببر های بازیگوش

در باغ وحش زیبای ارم، پیش از رسیدن به قفس شیرها ، قفس دیگری نیز وجود دارد. این قفس به نسبت سایر قفس ها بزرگ بوده و محیط آن بیش تر شبیه طبیعت است. چرا که کف این قفس، به جای کاشی، خاک و سبزه ست. این قفس سقفی ندارد. این ها سبب می شود که حیوانات دچار مشکلات نشده و هر از گاهی با فضای طبیعت زندگی کنند.

به این قفس، هواخوری گربه سانان بزرگ گفته می شود. گاهی در این قفس یک ببر یک ساله باغ وحش دیده می شود. می گویند که این ببر زیبا، در هنگامی که توله ای یک ماهه بوده است، به قیمتی حدود 11 میلیون تومان از یک باغ وحش تایلندی خریداری شده است. البته علف های این قفس خیلی بلند نبوده و شما می توانید با اندکی دقت یک ببر زیبا و بازیگوش را در آن ببینید.

این ببر حالت نیمه بالغ داشته و هنوز به محیط باغ وحش خو نکرده است. شیطنت وبازیگوشی این ببر زیبا، نظر تمام بازدیدکنندگان را به خود جلب می نماید. از مسئولین مراقبت از این ببر، آقای اسفندیار صادقی با بیش از 25 سال سابقه کار در باغ وحش تهران است. وی گاهی نزدیک حصار ببر شده و با ببر بازی می کند. صحنه ی بازی کردن ببر نیز بسیار زیبا و دلنشین است.

 پرندگان باغ وحش

در صورتی که از افرادی هستید که به پرندگان علاقه دارند، بهتر است که صبح ها را برای بازدید از باغ وحش انتخاب نمایید. چرا که در هنگام صبح، پرندگان به نسبت بیش تر سر حال بوده و شما نیز می توانید صدای آن ها را به خوبی بشنوید.

البته در مورد پرندگان نیز بایستی این نکته را یاد آور شویم که اگر دیدن شاه بوف های زیبا را ترجیح می دهید، می بایست شب هنگام به باغ وحش بیایید. در کنار شاه بوف ها، دیدن عقاب های طلایی نیز بسیار جذاب است. شما هم چنین در روزهای زوج از ساعت 9 الی 13 می توانید غذا خوردن پرندگان گوشتخوار را از نزدیک نظاره کنید. هم چنین دیدن حیوانات باغ وحش همانند پرندگان دانه خوار، فلامینگو ها و همچنین طاووس ها بسیار زیبا و دلنشین است. در کنار این موارد، شما می توانید کهدر دریاچه پرندگان آبزی گونه های متنوعی از انواع قو، اردک، مرغابی را ببینید که آزادانه در آن زیست می کنند.

خرید پلنگ از باغ وحش تهران

یکی از نکات جالب و دیدنی در باغ وحش ارم تهران، تابلویی است که به محض ورود با آن مواجه می گردید. این تابلو با مضمون خرید حیوانات، برای کسانی است که می خواهند حیواناتی را از باغ وحش خرید نمایند. البته این نکته را نیز مد نظر خود داشته باشید که اگر به نگهداری از حیواناتی مانند ببر، پلنگ و یا تمساح علاقه دارید، می بایست ابتدا از سازمان محیط زیست برای این کار مجوز بگیرید. چرا که این حیوانات در حال حاضر تنها به باغ وحش های دیگر و یا مراکز علمی و تحقیقاتی داده می شوند.

پس منظور از خرید حیوانات در اینجا بیشتر حیواناتی نظیر کبوتر، سنجاب و یا خرگوش است که در خود باغ وحش به دنیا آمده اند و امکان نگهداری از آن ها در خانه و آپارتمان وجود دارد.

باغ وحش ارم تهران

باغ وحش ارم تهران

حتما بخوانید: پاساژ قائم تجریش + [ فعالیت ها، ساعت کاری، آدرس ]

 تهیه غذای مناسب برای حیوانات

اگر واقعا به دادن غذا به حیوانات علاقه دارید، می توانید قبل از رفتن به باغ وحش درباره غذای مناسب هر حیوان مطالعه داشته باشید. بهتر است که غذای مناسب هر حیوان را برای آن تهیه فرمایید. با این حال بهتر است که این غذاها را با مسئولان و مراقبان باغ وحش چک کنید تا در برنامه غذایی حیوانات مشکلی ایجاد نگردد.

 در داخل باغ وحش چندین محل ایجاد شده است که در آن ها می توانید خوراکی های خود را با مسئولان مربوطه چک و کنترل کنید. در صورتی که آن ها اجازه دادند، می توانید برای حیوان غذا بریزید. در این مکان ها همچنین می توایند غذاهای خود را با نیت خیرخواهانه تحویل دهید تا در وقت مناسب به حیوان بدهند.

قیمت بلیط باغ وحش تهران

یکی از پر تکرار ترین سوالاتی که متقاضیان در مورد باغ وحش تهران مطرح می کنند، قیمت بلیط باغ وحش تهران است. برای ورود به باغ وحش تهران یا همان باغ وحش ارم، باید بلیط تهیه کنید. قیمت گذاری بلیط باغ وحش تهران در سال های گذشته دچار تغییراتی شده است اما هنوز هم می توانید با هزینه ای نه چندان زیاد به طرف باغ وحش تهران بروید و پا به دنیای حیواناتی که در این باغ وحش نگهداری می شوند بگذارید و به تماشای آنها بپردازید.

قیمت بلیط باغ وحش تهران در سال 99 به ازای هر نفر، 15 هزار تومان بوده است. نسبت به سال 98، قیمت بلیط باغ وحش تهران برای هر نفر 5 هزار تومان افزایش قیمت داشته است که با این حال باید انتظار داشت که در سال های بعدی نیز قیمت بلیط باغ وحش تهران بالاتر هم برود. در ادامه و در قسمت های بعدی، قیمت بلیط باغ وحش تهران در سال های 1400 و 1401 را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

قیمت بلیط باغ وحش ارم در سال 1400

در قیمت قبل مشاهده کردید که قسمت بلیط باغ وحش ارم در سال 1399 به ازای هر نفر 15 هزار تومان بوده است. اما از آنجایی که قیمت اکثر اجناس در کشورمان بالا رفته است و تورم همچنان ادامه دارد، باید انتظار داشت که در سال 1400 نسبت به سال 1399 شاهد افزایش قیمت بلیط بوده باشیم.

در سال 1400 با توجه به قیمت گذاری هایی که وب سایت خود باغ وحش ارم انجام داده است، هر نفر باید 30 هزار تومان برای ورود به باغ وحش تهران پرداخت می کردند. بنابراین باید گفت قیمت بلیط باغ وحش ارم در سال 1400 مبلغ 30 هزار تومان بوده است. این هزینه برای کودکان زیر 12 به صورت نیم بها خواهد بود و این عدد درج شده برای افراد 12 سال به بالا است.

قیمت بلیط باغ وحش ارم 1401

اگر در سال 1401 و در این تابستان حوصله تان سر رفته است، می توانید با خرید بلیط باغ وحش تهران به راحتی از طیف گسترده ای از حیوانات و پرندگان بازدید کنید. قیمت بلیط باغ وحش ارم در سال 1401 نسبت به 2 سال قبل افزایش چشمگیری داشته است. با توجه به پیگیری هایی کارشناسان ما و بر اساس قیمت های درج شده در وبسایت باغ وحش تهران یا همان باغ وحش ارم، هر نفر باید برای ورود به این باغ وحش، با قیمت 45 هزار تومان، بلیط ورودی تهیه کند.

اگر قیمت ذکر شده در قسمت قبل که مربوط به سال 1399 بود را با قیمت بلیط باغ وحش ارم 1401 مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که در حد فاصل این سال ها، قیمت بلیط باغ وحش ارم، 30 هزار تومان افزایش داشته است. یعنی حدود 3 برابر افزایش قیمت بر بلیط ورودی باغ وحش تهران اعمال شده است. با این حال باز هم توصیه می کنیم سری به باغ وحش تهران بزنید زیرا در میان این قیمت ها و هزینه هایی که در جامعه و زندگی هر شخصی وجود دارد، پرداخت 45 هزار تومان برای تماشای تعداد زیادی حیوان در محیط استثنایی، هزینه چندان سنگینی نیست. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا به همراه خانواده، آماده رفتن به باغ وحش تهران (باغ وحش ارم) شوید.

خرید بلیط باغ وحش ارم تهران

یکی دیگر از سوال های پرتکرار که در مورد باغ وحش تهران مطرح می شود، نحوه خرید بلیط باغ وحش است. بسیاری در خصوص خرید بلیط باغ وحش ارم سوال پرسیده بودند. برای خرید بلیط باغ وحش تهران می توانید به این پارک مراجعه کنید و با رفتن به گیت های بلیط فروشی، بلیط مورد نظر خود را تهیه کنید. اما در مواقعی نمی توانید بلیط باغ وحش ارم را تهیه کنید. برای ورود به باغ وحش تهران محدودیت هایی وجود دارد. گاهی اوقات تمامی بلیط های باغ وحش ارم در یک روز و در چند ساعت محدودی به فروش می رود. با این حال برخی از شهر های دیگر راهی باغ وحش تهران می شوند اما به قصد خرید بلیط از گیت های این باغ وحش را داشته اند، نا امید خواهند شد و نمی توانند بلیط تهیه کنند.

بهتر است برای خرید بلیط باغ وحش ارم تهران ، خرید آنلاین را انتخاب کنید. خرید آنلاین و غیرحضوری یک راه بسیار خوب برای مراجعه به باغ وحش ارم است. زمانی که در خانه مشغول استراحت هستند و صحبت رفتن به باغ وحش تهران را در میان اعضای خانواده مطرح می کنید، می توانید به وبسایت باغ وحش ارم مراجعه کنید و بلیط های مربوط برای هر شخص را خریداری کنید. با این حال دیگر نیاز نیست نگران نرسیدن بلیط باشید. در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام به خرید بلیط باغ وحش ارم خواهید کرد و در ساعت و زمان مشخص به بازدید از این باغ وحش خواهید پرداخت.

کلام آخر

در این مطلب از سایت تهران سوئیت سعی کردیم اطلاعات کاملی درباره باغ وحش ارم تهران و یا همان باغ وحش تهران در اختیار شما قرار دهیم. در این مطلب به طور کامل دانستید که قیمت بلیط باغ وحش ارم چقدر است؟ در چه بازه زمانی به این مجموعه تفریحی بروید! راه های دسترسی و آدرس باغ وحش ارم تهران بسیاری از نکات دیگر را آموزش دیدید. حال شما هستید که می‌توانید با یک انتخاب بجا و یک روز بسیار دلپذیر به این مجموعه بروید با با رمز و رموز زندگی حیوانات به طور کامل آشنا شوید. می توانید سیر تکاملی رشد حیوانات را ببینید نوع غذا خوردن آنها را تماشا کنید و از دیدن این مخلوقات خداوند نهایت لذت را ببرید.

کارشناسان ما تمام اطلاعات مربوط به قیمت بلیط باغ وحش تهران، آدرس، مسیر دسترسی و حیوانات نگهداری شده در باغ وحش را در اختیارتان قرار دادند. اگر تا به حال به باغ وحش تهران مراجعه کردید، از تجربیات خود در بازدید از باغ وحش ارم تهران، در قسمت نظرات وب سایت تهران سوئیت برای ما بنویسید. هم چنین اگر سوالی در خصوص این مجموعه دارید را در قسمت نظارت با ما به اشتراک بگذارید تا با کسی پاسخ آن به طرف باغ وحش تهران بروید. پشتیبانان وب سایت تهران سوئیت، در حداقل زمان ممکن به تمامی سوالات شما پاسخ خواهند داد. امیدواریم لحظات خوب و شای را از باغ وحش تهران تجربه کنید. با اجاره سوئیت در تهران سایت تهران سوئیت نگرانی بابت مراجعه و بازدید از این جاذبه گردشگری را نداشته باشید. با خیالی راحت به شهر تهران سفر کنید و از شب های پایتخت لذت ببرید.

اگر مایل بودید تجربه خودتون رو بگید تا خوانندگان این مقاله بیشتر با این باغ وحش و حیواناتش آشنا بشن.

4.3/5 - (39 امتیاز)

مطالب پیشنهادی

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد؛ بخش های ضروری با * علامت گذاری شده اند.

36 پاسخ به “باغ وحش تهران کجاست؟ | باغ وحش ارم تهران + [ آدرس، ساعت کاری، حیوانات + عکس ]”

  1. مریم گفت:

    باغ وحش تهران ارم ،خیلی بهتر از قبل شده با ایمنی و حصارهایی که دورحیوانات کشیده اند وهمجنین رسیدگی به حیوانات خیلی عالی بارها به باغ وحش رفتم ولی چندین بار امسال که رفتم خیلی به حیوانات رسیدگی میشود مزاحمت ایجاد میکنند .

  2. داود حسینی گفت:

    مطالبی که برای خوندن ارائه شده خیلی جالب و حسابی راهنما و کامل و جذاب هستند، من خیلی وقته که نیومدم باغ وحش ولی امروز ترغیب شدم حتما باز هم در اولین فرصت یه دیدار داشته باشم، ازتون ممنونم

  3. حسن گفت:

    سلام خسته نباشید میخواستم بپرسم فردا ۱۴ بهمن باغ وحش بازه و حضوری هم متونیم بلیط دریافت کنیم؟ ممنون

  4. MA گفت:

    سلام میخواستم یک طوطی برزیلی اهدا کنم به باغ وحش شرایطش چطوره؟

    • Tehransuite گفت:

      با سلام خدمت شما دوست عزیز
      شماره تلفن های باغ وحش ارم تهران 5-44113081-021 داخلی 180

  5. نرگس گفت:

    سلام خرگوش نرو ماده دارم آیا باغ وحش تحویل میگیرند؟؟؟؟؟

  6. سلام گفت:

    سلام الان باغ وحش بازه؟

  7. صوفیا گفت:

    سلام خسته نباشین باغ وحش جمعه ها و پنجشنبه ها بازن من میخوام بیام توی کرونا وازه ؟؟؟؟؟

    • Tehransuite گفت:

      سلام دوست عزیز
      مجموعه ارم به دلیل شرایط کرونا، تعطیل است.
      شماره باغ وحش ارم تهران: 44113081

  8. طاها گفت:

    ببر باغ وحش ارم تلف شد 🙁
    یه ماده ببر بوده که امروز جمعه 14 آذر به خاطر پارگی کامل نای و پارگی مری و خفگی از بین رفته 🙁
    به خاطر نزاع با یه ببر نر…

  9. محمد گفت:

    سلام دوستان شنبه باغ وحش بازه؟ یا به خاطر کرونا تعطیله؟

    • Tehransuite گفت:

      سلام دوست گرامی
      با شماره باغ وحش ارم تماس گرفتیم، به دلیل شرایط قرنطینه تا اطلاع ثانوی مجموعه ارم سبز و باغ وحش تعطیله. شماره: 44113081

  10. Hamed گفت:

    سلام من علاقه خیلی شدید به حیوانات دارم دوست دارم در باغ وحش کار بکنم آیا میتوانم به عنوان نیرو مشغول باشم

    • Tehransuite گفت:

      سلام دوست عزیز. اگر تخصص و مهارتی در زمینه دامپزشکی و یا نگهداری از حیوانات داشته باشید میبایست آگهی های استخدام نیروی انسانی باغ وحش ارم و یا باغ وحش های دیگه نزدیک به تهران رو در این زمینه رو بررسی بفرمایید. موفق باشید

  11. مهدی گفت:

    سلام باغ وحش ارم از نظر خیلی تا به حال از کنارش عبور کرده ام اما گمان نمی کردم اینقدر گونه جانوری داشته باشه.. خیلی استفاده کردم از اطلاعات مفیدتون… تشکر بابت تصاویر زیبای انتخاب شده

  12. el.madridal گفت:

    خانم معصومه .. لطفأ اگه هنوز 🐿️ ه رو دارید خواهشأ بدینش به من 😢 پول هم اگه خواستین من حاضرم پرداخت کنم

  13. حامد گفت:

    سلام و وقت بخیر. باغ وحش ارم خیلی وقته که تغییر نکرده و به روز نشده خیلی از جانوراش دارن میمیرن رسیدگی بیشتری بکنید

  14. معصومه گفت:

    سنجاب هم میگیرن؟
    میخوام بدم به باغ وحشش

  15. آیلین گفت:

    آدم هر چند ماه یک بار به اینجور جاها سر بزنه خیلی برای روحیه اش خوبه … کلا نسل های قبلی ما انسان ها با حیوانات بزرگ شدن و رشد کردن ولی ما حیوانات رو از خودمون همیشه دور می کنیم

  16. محمد گفت:

    نحوه رفتن به باغ وحش رو از طریق مترو میتونید برام بنویسید.

  17. سپهر گفت:

    سلام

    فردا جمعه باغ وحش باز هست ؟

  18. امیر مرتضی گفت:

    من ده سال پیش رفته بودم باغ وحش ولی الان واقعا که رفتم دیدم اصلا پیشرفتی نداشته پسرفتم داشته باید یه بودجه خوب به این عزیزان تعلق بگیره

  19. محمدیاسین گفت:

    دوستان ببخشیدا خب باغ وحش ارم مگه چیه ؟ چه انتظاری دارین باغ وحش ارم هست باغ وحش امریکا که نیست… انتظار دارین بیاد ماهیچه برا شیر و پلنگ سفارش بده کیلو صد هزار تومن ؟ خب طبیعیه که باید اشغال گوشت بده تازه همونم مردم میان میدن و الا با اون پول بلیطش هیچی نمیتونی بخوری

  20. کیانی گفت:

    سلام.من 4تا طوطی برزیلی ام را مرداد ماه اهدا کردم باغ وحش ارم.ولی الان واقعا پشیمانم.چون هر هفته میروم دیدنشان اصلا معلوم نیست چی غذا می دهند.اخرین بار هم تعداد پرندگان کمتر بود…..امیدوارم نمرده باشند.از مسوولین باغ وحش خواهش میکنم اجازه بدند من دوبارع پرنده ها مو ببرم.حاضرم پول هم بدم یا حد اقل بزارند براشون یبار غذای مناسب بیارم

  21. صبا گفت:

    سلام اینی که شما نوشتید تابلوی تبلیغو رپورتاژه نه مطلب راجع به حیوانات!!!!!!
    وضعیت حیوونا خیلی تاسف باره هیچ بانمکی هم نداره اوم گریه ش میگیره همه افسرده خسته عثبی

  22. محمدپارسا گفت:

    الان یه جوری شده اکثر خانواده های تهرانی میان توی خونه سگ و گربه نگه میدارن … ما یکی از فامیلامون سگ و گربه نگهداری میکنه به قدری بد هست که نگو اصلا دلمون نمیخواد بریم توی خونه شون … ولی اگر یاد بگیرن حیوان نگهداری نکنن و یه روز مثل ما اخر هفته بچه ها رو ببرن باغ وحش دیگه این مشکل حله به خدا

  23. نسترن گفت:

    نمیدونید کی قراره فیل هارو بیارن؟اگر اطلاعاتی درین مورد دارید ممنون میشم بهم کمک کنید

  24. طاها گفت:

    اون میمونه که داره نوشابه میخوره انصافا خیلی بانمکه :))) حتما وقت کنم یه سر به باغ وحش ارم می زنم خیلی وقته که دیگه نرفتم :))

  25. مبین گفت:

    وای خدای من چه شیرهای زیبا و خوبی هستن واقعا
    خیلی خیلی عالی هستن
    البته من الان ده سال هست که تهران ساکنم و شاید باورتون نشه تا به امروز یک بار هم سری به باغ وحش ارم نزدم … این اخر هفته قرار هست بریم

  26. آراد گفت:

    در ماه رمضان خیلی خوبه که ادم بره و قدرت خداوند رو از نزدیک ببینه که این حیوانات چگونه زندگی خودشون رو سپری می کنن.. … البته من به شخصه خودم میرم باغ وحش افسرده میشم که این طفلیای زبون بسته با اون وضع اسفناک در غل و زنجیر هستن

  27. حسین گفت:

    به نظر من باید باغ وحش رو طوری درست بکنن که برای حیوان نهایت راحتی باشه و انگاری که در دل طبیعت هستن …. متاسفانه برخی باغ وحش ها حیوان زبون بسته زجرکش میشه

  28. یلدا گفت:

    وای چه شیرهای زیبایی دوست دارم ببینمشون از نزدیک
    موفق و پیروز باشین

  29. حنانه گفت:

    قیافه اون میمونا که که گذاشتین خیلی خیلی خیلی بانمکه لایک دارین واقعا
    دستتون درد کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *