02144082101 _ 09101987270 whatsapp
تهران سوئیت
تهران سوئیت

چابهار، کرمان و یزد: بهترین مقصدها برای سفر در عید نوروز

چابهار، کرمان و یزد: بهترین مقصدها برای سفر در عید نوروز
منتشر شده توسط تهران سوئیت در 26 مهر 1395

سه شهر چابهار، کرمان و یزد می توانند بهترین مقصد ها برای یک سفر نوروزی شما علاقه مندان به اجاره آپارتمان مبله در تهران و اجاره ویلا در شمال باشند. در این نوشتار سعی می کنیم که هم از لحاظ آب و هوا و هم از لحاظ راحتی سفر و جاذبه های گردشگری، این موارد را بررسی نماییم. پس با ما همراه باشید.

چابهار: شهری با چهار بهار

%da%86%d8%a7%d8%a8%d9%87%d8%a7%d8%b1

سفر به چابهار، در استان سیستان و بلوچستان، می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای یک سفر نوروزی باشد. با این حال، متاسفانه این شهر هنوز به صورت کامل از لحاظ گردشگری شناخته نشده است. به همین دلیل، چابهار به بهشت گمشده ایران معروف است.

این شهر، در هر چهار فصل سال، آب و هوای معتدل و بهاری فوق العاده ای داشته و به همین دلیل به نام «چهار بهار» یا همان «چابهار» شناخته می شود. نکته جالب این که این منطقه، یکی از مناطق آزاد هفت گانه ایران در کشور بوده و تنها بندر اقیانوسی در کشور محسوب می شود. این بندر در جوار دریای عمان و اقیانوس هند قرار داشته و از این رو، اهمیت استراتژیک فوق العاده ای دارد. مردم چابهار، خونگرم و مهمان نواز بوده و همانند هر مردم دیگر غذای محلی مخصوص خود را دارند. پایه های اصلی غذای محلی چابهار، ماهی و خرما هستند.

خرما، یکی از مهم ترین خوراک های چابهار بوده و در این شهر، اهمیت فوق العاده ای دارد. خوراک خرما، در اکثر رستوران های چابهار پخته و به مشتریان عرضه می شود. با توجه به این که چابهار، منطقه ای تجاری است، یکی از مهم ترین جاذبه های ویژه آن بازارها و مراکز تجاری چابهار می باشند.

بندر چابهار

بندر چابهار

از جمله پررونق ترین و زیباترین بازارهای چابهار، می توان به بازارهای پردیس، صالح یار، صدف، فردوس و تیس اشاره نمود. این بازارها از جمله پررونق ترین بازارها در این شهر محسوب می شوند. جالب است که این بازارها، به مراکز خرید کیش شباهت زیادی داشته و به همین دلیل بسیاری می گویند سفر به چابهار، جایگزین سفر به کیش است. با توجه به این که سفر به چابهار، بسیار کم هزینه تر از سفر به کیش می باشد، به همین دلیل اخیرا به شدت مورد استقبال گردشگران اقصی نقاط کشور قرار گرفته است. از سوغاتی های معروف چابهار، می توان به نان های محلی و صنایع دستی بسیار زیبای آن اشاره کرد.

چابهار، یکی از مهم ترین محل هایی است که در آن پدیده های مختلف زمین شناسی و آب و هوایی رخ می دهد. به عنوان مثال پدیده موج فشان دریا، در فصل بادهای موسمی رخ داده و گاها ارتفاع آن به 20 متر نیز می رسد. از دیگر پدیده های ژئوتوریسم، می توان به پدیده گل فشان چابهار اشاره کرد که در دنیا بسیار نادر است. یکی از نادرترین انواع تمساح در دنیا، تمساح پوزه کوتاه است که در رودخانه باهوکلات و گاندو زیست می کنند. علاوه بر آن، تالاب صورتی رنگ لیپار، یکی از پنج چشمه رنگی جهان بوده و در عرصه بین المللی بسیار شناخته شده است.

پدیده موج فشان چابهار

پدیده موج فشان چابهار

چابهار مکانی دارد که به شدت مورد توجه ماجراجویان قرار گرفته است. در حقیقت در چابهار، روستایی به نام روستای تیس وجود دارد که بسیار جنجال برانگیز است. بسیاری می گویند که در این روستا محلی به نام «گورستان جن» وجود دارد. در کنار این ها، ساختمان تلگراف انگلیسی ها، قلعه پرتغالی ها، درختان انجیر معابد، اسکله کنارک و ساحل صخره ای پزم نیز خالی از لطف نیست.

کرمان: شهر ستاره های دنباله دار

کرمان یکی از کلان شهرهای کویری و علاوه بر آن مرکز پهناورترین استان ایران است. کرمان از لحاظ تاریخی اهمیت فوق العاده ای داشته و به دلیل پایتخت بودن در دوران زندیه، از آثار تاریخی و فرهنگی فوق العاده ای برخوردار می باشد.

کرمان

قدیمی ترین اثر تاریخی در کرمان، آتشکده آناهیتا یا قعله دختر بوده و شهرت فراوانی در عرصه بین المللی دارد. به علاوه بازار کرمان نیز شهرتی جهانی داشته و به عنوان طولانی ترین راسته بازار در ایران شناخته می شود. یکی از بزرگ ترین کاروان سراها در جهان به نام «کاروان سرای وکیل» در این شهر قرار داشته و تنها موزه مردم شناسی زرتشتیان در ایران، در این شهر واقع می باشد. دره سختی، از منحصر به فردترین دره های کشور، گنبد جبلیه، که بر اساس افسانه ای می گویند از ملات شیر شتر ساخته شده، مسجد 200 ساله ملک، یخدان مویدی و حمام گنجعلی خان، از جمله شناخته شده ترین آثار تاریخی کرمان محسوب می شوند.

کرمان سوغاتی های مختلفی داشته و معروف ترین آن را همه می شناسند. چرا که «زیره به کرمان بردن» امروزه به عنوان یک ضرب المثل در بین مردم گفته می شود. علاوه بر زیره، قالی کرمان و کلمپه از بهترین و محبوب ترین سوغاتی های کرمان هستند.

کرمان

علاوه بر همه این ها، شب های کویر حال و هوای خاص خود را دارند. دشت کویر جاذبه های خاص خود را داشته و به عنوان یکی از بهترین مکان ها برای «استرونومیک تورسیم» یا «گردشگری ستاره شناسی» به حساب می آید. با این حال شما نباید از گرمای بسیار زیاد دشت لوت فراموش نمایید. این دشت در بین سال های 2002 تا 2009 به عنوان گرم ترین نقطه در کل جهان شناخته می شود. برای همین منظور می توانید تجهیزات لازم را همراه خود بیاورید.

یزد: دومین شهر تاریخی دنیا

یزد

شاید باورتان نشود، اما بایستی بدانید که شهر یزد در مرحله دوم پس از شهر «ونیز» در ایتالیا، به عنوان دومین شهر تاریخی در دنیا شناخته می شود. این شهر به شهر خشتی معروف بوده و این نام گذاری نیز به دلیل وجود خانه های خشتی بادگیردار در این شهر است. تاکنون مستندهای متعددی درباره شهر یزد و این بادگیرها ساخته شده است که شهرت جهانی پیدا کرده اند. در حقیقت کار این بادگیرها که توسط معماران آن زمان ساخته شده، هدایت باد به داخل خانه بوده است.

%db%8c%d8%b2%d8%af-2

از سایر اماکن دیدنی شهر یزد، می توان به «آتشکده بهرام» اشاره نمود. آتش درون این آتشکده بیش از 1500 سال است که روشن مانده است. سرو ابرکوه در یزد، پیرترین جاندار زنده در جهان است. باغ دولت آباد نیز در یزد به عنوان بلندترین بادگیر خشتی جهان شناخته می شود. در عین حال، قنات زارچ به عنوان طولانی ترین قنات در ایران شناخته می شود. از سایر جاذبه های گردشگری یزد می توان به مسجد جامع یزد، موزه آب، میدان امیرچخماق، برج خاموشان، حمام خان و موزه قصر آینه و روشنایی اشاره کرد. پرطرفداترین سوغاتی های یزد نیز قطاب و باقلوای یزدی هستند.

مطالب پیشنهادی » فشافویه تهران

تهران سوئیت » مرجع اصلی اجاره سوئیت در کیش ارزان

1/5 - (1 امتیاز)
دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد؛ بخش های ضروری با * علامت گذاری شده اند.

2 پاسخ به “چابهار، کرمان و یزد: بهترین مقصدها برای سفر در عید نوروز”

  1. محمدحسین گفت:

    یزد خیلی خیلی زیباتر از عکساییه که گذاشتین ای کاش تصاویر بیشتری از این شهر زیبا قرار می دادین در سایتتون
    خیلی ممنون ولی در کل

  2. عرفان گفت:

    یادمه قبل از این که برم چابهار فکر می کردم یه جای خیلی گرم و شرجی و بد آب و هوا است ولی الان دو ساله که دارم با خوبی و خوشی در چابهار زندگی می کنم و خیلی هم راضی هستم … واقعا مردم خوبی داره … البته من دانشگاهم اینجا بود که اومدم ولی خب به نظرم گزینه خوبی برا زندگیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *