02144082101 _ 09101987270 whatsapp
تهران سوئیت
تهران سوئیت

با دریاچه اوان در شمال قزوین آشنا شوید + عکس

با دریاچه اوان در شمال قزوین آشنا شوید + عکس
منتشر شده توسط تهران سوئیت در 30 اسفند 1395

در حدود 88 کیلومتری شمال شرقی شهر قزوین، دریاچه ای به نام دریاچه «اُوان» واقع گردیده است. هنگامی که در اتوبان تهران-قزوین تردد نمایید، در ورودی قزوین (که مردم محلی به آنجا میدان غریب کش می گویند.) می توایند در سمت راست خود تابلوی الموت را مشاهده نمایید.

مسیر قزوین و الموت، مسیری دیدنی و پر از دشت های سرسبز و البته کوهستانی است. این مسیر در عین حال مسیری صعب العبور نیز محسوب شده و پر از گردنه های خطرناک و در عین حال بسیار زیبا است.

دریاچه اوان (2)

نمایی از دریاچه اوان

هنگامی که از رجایی دشت عبور نمایید، پس از پیمودن حدود 3 ساره از راه، به یک دوراهی خواهید رسید. یک راه به سمت الموت رفته و راه دیگر به دریاچه اُوان منتهی می گردد. نهایتا پس از طی کردن حدود 8 کیلومتر راه و گذر از روستای زیبا و سرسبز زرآباد و رد کردن آخرین گردنه دریاچه اُوان نمایان خواهد شد.

حتما ببینید: سوئیت شخصی کیش

اُوان، دریاچه ای با مساحت حدود 70 هزار متر مربع بوده و در ارتفاع 1815 متری از سطح دریا واقع می باشد. این دریاچه در حدفاصل چهار روستا به نام های اُوان، وربن، زرآباد و زوار دشت قرار داد. در سال 1392 یک گروه غواصی برآوردهایی از عمق دریاچه انجام دادند و این عمق حدود 6.8 متر برآورد گردید. نکته جالب درباره دریاچه اُوان اینجاست که هیچ رودی به این دریاچه نمی ریزد. بلکه آب این دریاچه زیبا، از چشمه های جوشانی که از کف دریاچه می جوشند تامین شده و ازاین‌رو، ورود آب به دریاچه با چشم دیده نمی شود. دریاچه اُوان، به عنوان دریاچه ای پرخیر و برکت در بین ساکنین منطقه نیز شناخته شده و از سرریز آب آن مزارع کشاورزی اطراف تغذیه می گردد.

دریاچه اوان (1)

نمایی از دریاچه اوان

همان گونه که گفتیم، ارتفاع دریاچه نسبتا بالا بوده و در دامنه کوه خشچال واقع گردیده است. به همین علت است که آب و هوای دریاچه در زمستان و پاییز بسیار سرد بوده و در فصل زمستان حتی سطح دریاچه یخ می بندد. این یخ بستن به شکلی است که حتی می توان در آن اسکیت سواری کرد. در فصل تابستان نیز آب این دریاچه بسیار برای شنا مناسب است. در فصول معتدل و گرم سال، قایق های پدالی این دریاچه، تجربه ای بی نظیر و تکرارنشدنی برای هر گردشگری خواهد بود.

دریاچه اوان (3)

نمایی از دریاچه اوان

نکته دیگر این که شما برای رفتن به دریاچه اُوان می توانید از تورهای گردشگری یک روزه استفاده نموده و هم‌چنین اگر گروهتان کوچک باشد، می توانید با کرایه تاکسی یا مینی بوس در شهر قزوین از طبیعت الموت و اُوان حداکثر استفاده را نمایید.

برای رفتن به این دریاچه زیبا، یادتان نرود که حتماً لباس گرم با خود ببرید. هم‌چنین از همراه داشتن وعده‌های غذایی کافی نیز فراموش نکنید. در کنار دریاچه، سرویس‌های بهداشتی و نیز محل‌های برای چادر زدن و فضایی برای پارک کردن اتومبیل شما ایجاد گردیده است. ازاین‌رو شما دغدغه کم‌تری برای اسکان در این منطقه بسیار زیبا خواهید داشت.

تهران سوئیت: مرکز تخصصی اجاره اپارتمان مبله تهران

اجاره ویلا در شمال ارزان

4/5 - (7 امتیاز)
دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد؛ بخش های ضروری با * علامت گذاری شده اند.

5 پاسخ به “با دریاچه اوان در شمال قزوین آشنا شوید + عکس”

  1. شرمیلا گفت:

    بهترین جای دیدنی قزوینه هر کی نره ببینه ضرر کرده رفتید قزوین حتما یک شب برید اوان باراجین هم با اون تله کابینش معرکه است

  2. رضا گفت:

    خیلی جای باصفایی هست انصافا من تعطیلات آخر هفته در هفته گذشته اونجا بودم انصافا خیلی خوش گذشت

  3. یوسف گفت:

    خیلی زیبا است اصلا نمی دونستم چنین جایی هم وجود خارجی داره ! دمتون گرم

  4. نازنین گفت:

    دریاچه اوان در قزوین به نظرم برای سفر چندروزه از تهران بسیار مناسب هست …. من خودم تا به حال نرفته بودم اما واقعا لذت بردم وقتی رفتم عالی بود… بسیار عالی خیلی ممنونم از مطلب خوب و مفیدتون موفق و پیروز باشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *