02144082101 _ 09101987270 whatsapp
تهران سوئیت
تهران سوئیت

زیباترین و بزرگترین پارک های جنگلی ایران را بشناسید(لیست به تفکیک شهر)+عکس

زیباترین و بزرگترین پارک های جنگلی ایران را بشناسید(لیست به تفکیک شهر)+عکس
منتشر شده توسط tehransuite1 در 28 اسفند 1399

در فصول معتدل و گرم سال همانند فصل تابستان، با فرا رسیدن تعطیلات تابستانی بسیاری از مردم به دامان طبیعت پناه می برند. از جمله زیبایی های طبیعت کشورمان، پارک های جنگلی بسیار زیبای آن هستند که علاوه بر چشم اندازهای بی نظیر خودشان، امکانات رفاهی دست ساز بشر نیز در آن ها وجود دارد. این امکانات سبب تسهیل سفرهای مردم عزیزمان به پارک های جنگلی گشته است. برای آشنایی با بزرگ ترین و زیباترین این پارک های جنگلی، با تهران سوئیت همراه باشید.

1- پارک جنگلی باراجین در شهر قزوین

پارک جنگلی باراجین با نام پارک جنگلی فدک نیز شناخته شده و در منطقه ای با نام باراجین در شهر قزوین واقع گردیده است. این بوستان با مساحت 1500 هکتاری خود، بزرگ ترین پارک جنگلی در کشورمان به شمار می آید. از ویژگی های این پارک می توان به مواردی همچون، قله مردمی، دسترسی آسان، وجود رودخانه ارنزک در آن و هم چنین اشراف به شهر قزوین اشاره نمود.

پارک جنگلی باراجین در شهر قزوین از بزرگترین پارک های جنگلی ایران

پارک جنگلی باراجین در شهر قزوین از بزرگترین پارک های جنگلی ایران

این بوستان دارای امکانات فوق العاده ای همچون زمین چمن، پیست های موتورسواری و دوچرخه سواری، شهربازی درفک، سینمای تابستانه، آب نماهای متعدد و نیز کمپینگ ارزان قیمت برای مسافران اشاره داشت.

از جمله مهم ترین پروژه های در دست اقدام این بوستان، پروژه ی «دهکده حیات طبیعت» می باشد. مجموعه ای با این نام در زمینی بالغ بر 70 هزار متر مربع در حال احداث بوده و مرکزی با کاربری آموزشی تحقیقاتی و گردشگری به حساب می آید. این مرکز از امکانات مختلفی از جمله مزرعه گاومیش ها، سوله گوزن ها، حیوانات اهلی، باغ خزندگان، کبوترخانه، آمفی تئاتر، سالن تاکسیدرمی، آبشار و برکه، خانه روستایی، آکواریم، سالن پذیرایی و فروشگاه به همراه پارکینگ برخوردار می باشد.

2- پارک جنگلی میرزا کوچک خان در شهر آمل

پارک جنگلی نمونه گردشگری میرزا کوچک خان هراز در فاصله 16 کیلومتری شهر آمل در استان مازندران در جاده هراز واقع گردیده است. این پارک زیبا دارای جنگل های انبوه و همراه با جاده ای زیبا، از بزرگ ترین پارک های جنگلی خاورمیانه و نیز دومین پارک جنگلی در استان مازندران محسوب می گردد. رودخانه هراز از ضلع خاوری این پارک عبور کرده و جلوه خاصی به این پارک جنگلی بخشیده است.

پارک جنگلی میرزا کوچک خان در شهر آمل از بزرگترین پارک های جنگلی ایران

پارک جنگلی میرزا کوچک خان در شهر آمل از بزرگترین پارک های جنگلی ایران

هم چنین این پارک دارای امکانات تفرجگاهی متعددی اعم از برخورداری از آب آشامیدنی، آلاچیق، اجاق، سرویس دستشویی، رستوران و قهوه، میز و نیمکت، سکوی مخصوص چادر و وسایل بازی کودکان، جایگاه سوارکاری و نیز سه مدخل ورودی است. این پارک بی نظیر همچنین دارای جاذبه هایی همچون جاده جنگلی، هزار پله، آبشار ماهان، چشمه آب سرد، درختان کهنسال، درختان میوه ای و مرتع جنگلی می باشد. شما با اجاره اتاق در شمال می توانید برای مدتی در این منطقه اسکان یابید.

3- پارک جنگلی شورآب در شهر خرم آباد

پارک جنگلی شورآب در شهر خرم آباد از بزرگترین پارک های جنگلی ایران

پارک جنگلی شورآب در شهر خرم آباد از بزرگترین پارک های جنگلی ایران

پارک جنگلی شورآب یکی از زیباترین پارک های طبیعی در اطراف شهر خرم آباد می باشد. این پارک طبیعی در کیلومتر 25 جاده خرم آباد به سمت پلدختر واقع گردیده است. هم چنین این پارک دارای جاده دسترسی آسفالت، آلاچیق و نیز دیگر امکانات رفاهی مخصوص خود است. این پارک جنگلی به علت وجود درختان انبوه بلوط در آن و نیز آب و هوای معتدل خود هر ساله گردشگران متعددی را در فصل بهار به سمت خود جذب می کند.

4- پارک جنگلی مخمل کوه در شهر خرم آباد

پارک جنگلی مخمل کوه در شهر خرم آباد از بزرگترین پارک های جنگلی ایران

پارک جنگلی مخمل کوه در شهر خرم آباد از بزرگترین پارک های جنگلی ایران

این پارک جنگلی نیز یکی از پارک های طبیعی اطراف شهر خرم آباد محسوب می گردد. پارک جنگلی مخمل کوه دارای مساحتی حدود 500 هکتار بوده و در مسیر خرم آباد و الشتر واقع گردیده است. این پارک که در کیلومتر 15 این جاده قرار دارد، از امکانات مختلفی اعم از دسترسی آسفالت، آلاچیق و نیز دیگر امکانات رفاهی برخوردار می باشد.

5- پارک جنگلی چالدره در شهر تنکابن

پارک جنگلی چالدره در شهر تنکابن از بزرگترین پارک های جنگلی ایران

پارک جنگلی چالدره در شهر تنکابن از بزرگترین پارک های جنگلی ایران

پارک جنگلی چالدره در استان مازندران در فاصله 18 کیلومتری مسیر تنکابن واقع گردیده است. این پارک دارای ارتفاع از سطح دریا 400 متر می باشد. هم چنین این پارک زیبا با 94 هکتار وسعت خود در میان دو رود سه هزار و دو هزار و محل تقاطع این دو رود قرار گرفته است. پارک جنگلی چالدره جزء جنگل های جلگه ای محسوب می گردد.

6- پارک جنگلی سی سنگان در شهر نوشهر

این پارک در فاصله 27 کیلومتری جاده نوشهر به نور واقع گردیده است. این پارک جنگلی که نام آن برای هر ایرانی آشنا است، از شمال به دریای خزر و از جنوب به سلسله جبال البرز منتهی می گردد. این پارک دارای مساحت حدود 602 هکتار بوده و زیستگاه انواع گونه های درختی، درختچه ای خشبی و علفی و جانوری می باشد. شما با اجاره ویلا می توانید در این منطقه برای مدتی، مسافرت فوق العاده ای را تجربه نمایید.

پارک جنگلی سی سنگان در شهر نوشهر از بزرگترین پارک های جنگلی ایران

پارک جنگلی سی سنگان در شهر نوشهر از بزرگترین پارک های جنگلی ایران

هم چنین این پارک دارای یک بخش ساحلی نیز می باشد. بخش ساحلی این پارک دارای مساحت 30 هکتار بوده و در حاشیه جاده واقع گردیده است. در این بخش انواع درختان و درتچه هایی اعم از توسکا، بلوط، لرگ، لیلکی، آزاد، داغداغان، انجیر، ازگیل، انار، گوجه جنگلی، سرخ ولیک، سیاه تلو، توت، سیاه اربه و سیاه ال به چشم می خورند.

تفریحات متعدد و مختلفی نیز در پارک و ساحل سی سنگان وجود دارند که از جمله آن ها می توان به قایق سواری، جت اسکی، اسب سواری، والیبال ساحلی، کارتینگ و نیز بازی های رایانه ای اشاره نمود. هم چنین در این بوستان زیبا، پستاندارانی همانند مرال، شوکا، پلنگ، خرس قهوه ای، گربه جنگلی، روباه، شغال و گراز زیست می کنند.

7- پارک جنگلی کشپل در شهر چمستان

پارک جنگلی کشپل در شهر چمستان از بزرگترین پارک های جنگلی ایران

پارک جنگلی کشپل در شهر چمستان از بزرگترین پارک های جنگلی ایران

تفرجگاه جنگلی کشپل چسمتان در حوزه استان مازندران شهرستان نور شهر چمستان در مسیر ییلاقی لاویج در حد فاصل 2.5 کیلومتری از چمستان واقع گردیده است. این پارک در حدود 7.21 هکتار مساحت دارد.

8- پارک جنگلی سراوان در جاده رشت به قزوین

در پارک جنگلی سراوان به مساحت 1487 هکتار، می توانید زیباترین جلوه های طبیعت را از نزدیک نظاره کنید. این پارک فوق العاده دیدنی با داشتن طبیعتی بسیار زیبا و چشمگیر در ضلع غربی جاده رشت به قزوین و نیز در فاصله 17 کیلومتری از مرکز استان واقع گردیده است.

پارک جنگلی سراوان در جاده رشت به قزوین از بزرگترین پارک های جنگلی ایران

پارک جنگلی سراوان در جاده رشت به قزوین از بزرگترین پارک های جنگلی ایران

پارک سراوان جاذبه های خاص طبیعی و نیز گونه های متنوع درختی و درختچه ای خاص خود را داراست. در این پارک انواع پرندگان و جانواران از گونه های مختلف زیست می کنند. هم چنین امکانات رفاهی متعددی از جمله میز و نیمکت، آلاچیق، محوطه بازی کودکان، کباب پز، سطل زباله، وسایل بازی کودکان، سکوی نصب چادر، سرویس بهداشتی و غیره فراهم گردیده است.

9- پارک جنگلی امام زاده هاشم واقع در جاده رشت به تهران

پارک جنگلی امام زاده هاشم

پارک جنگلی امام زاده هاشم واقع در جاده رشت به تهران

این پارک جنگلی دیدنی در کیلومتر 25 جاده رشت به تهران در بخش امام زاده هاشم از توابع شهرستان رشت واقع گردیده است. این پارک با وسعت 8 هکتاری خود، به علت قرار گرفتن در منطقه زیارتی امام زاده هاشم، مورد استقبال فراوان زائران و گردشگران متعددی که در جاده میان تهران و رشت تردد می کنند، قرار گرفته است.

این پارک زیبا امکانات رفاهی متعددی را در خود جای داده است که از جمله آن ها می توان به تاسیسات آب و سرویس های بهداشتی، سکوی نصب چادر و محیط جنگلی بسیار دلپذیر آن اشاره کرد.

10- پارک جنگلی ماسوله در شهر ماسوله

این پارک جزء پارک های نام آشنا در نزد هر ایرانی محسوب می گردد. شهر ماسوله در فومن، جلوه های طبیعی خاص خود را داشته و برخی از ماسوله به نام «شهر صخره ها» نیز یاد می کنند.

پارک جنگلی ماسوله

پارک جنگلی ماسوله در شهر ماسوله

پارک جنگلی ماسوله، دارای 2041 هکتار وسعت بوده و بخش اعظم آن کوهستانی و میانبند است. این پارک از مرکز استان 62 کیلومتر و از فومن 35 کیلومتر فاصله دارد. این منطقه با توجه به ویژگی های تاریخی و ژئومورفولوژی و اقلیم خزری خود به صورت توام با آب و هوای کوهستانی، به عنوان یکی از مهم ترین سایت های ایرانگردی محسوب می گردد.

بناهای ماسوله دارای ویژگی های سنتی با طرز زیبا و اصول مهندسی سنتی و معماری خاص خود به سمت کوهپایه بنا گردیده است. هم چنین چشم انداز آن ها به صورت پلکانی از کوه به دره و وضعیت منحصر به فرد آن سالانه پذیرای مشتاقان بی شماری از سراسر کشور عزیزمان می باشد.

11- پارک جنگلی قلعه رودخان واقع در شهر فومن

این پارک جنگلی دارای مساحتی بیش از 1870 هکتار بوده و بخش اعظم آن را کوهستان و میان بند تشکیل می دهد. این پارک جنگلی دارای طبیعی بسیار زیبا و دلپذیر بوده و در جوار روستای قلعه رودخان در فاصله 20 کیلومتری جنوب شرقی فومن واقع می باشد.

پارک جنگلی قلعه رودخان

پارک جنگلی قلعه رودخان واقع در شهر فومن

این پارک جدا از جاذبه های خاص طبیعی خود، از ویژگی های منحصر به فرد دیگر اعم از قلعه رودخان و یا قلعه حسامی نیز برخوردار می باشد. این قلعه به عنوان یکی از بزرگ ترین دژهای نظامی ایران و گیلان به شمار آمده و تاریخچه آن به قرن پنجم یا ششم هجری قمری باز می گردد. این پارک در نزد علاقه مندان به اجاره ویلا شمال بسیار محبوب است.

12- پارک جنگلی دکتر درستکار واقع در جاده رشت به آستارا

پارک جنگلی دکتر درستکار

پارک جنگلی دکتر درستکار واقع در جاده رشت به آستارا

این پارک زیبا با مساحت 1071 هکتاری خود به علت طبیعت بسیار زیبا و چشمگیرش شهرت فراوانی یافته است. این پارک در فاصله 78 کیلومتری از مرکز استان در مسیر اصلی جاده رشت به آستارا واقع گردیده است. هم چنین این پارک در کنار کوه و دریا قرار داشته و به همین علت ست که قطب سیاحتی و تفریحی استان نیز به حساب می آید.

از جمله امکانات رفاهی این پارک جنگلی می توان از مواردی هم چون سکوی نصب چادر، آلاچیق، میز و صندلی و نیمکت، سرویس بهداشتی، سطل زباله، کباب پز و … اشاره نمود.

13- پارک جنگلی بی بی یانلو واقع در آستارا

پارک جنگلی بی بی یانلو، پارکی بسیار زیبا در ضلع جنوب غربی شهرستان آستارا است. این پارک 1512 هکتاری، تا آستارا حدود 5 کیلومتر فاصله دارد.

پارک جنگلی بی بی یانلو

پارک جنگلی بی بی یانلو واقع در آستارا

این پارک زیبا، از جاذبه های طبیعی زیبا و خاص خود برخوردار می باشد. این پارک، علاوه بر تنوع گونه های جانوری خود، دارای چندین دره با دامنه های پوشیده از جنگل و یال های نسبتان بلند و نیز چندین قله است. این پارک دارای چشم اندازی منحصر به فرد بوده و به عنوان پارک جنگلی مورد علاقه گردشگران مختلف شناخته می شود.

14- پارک جنگلی مشگین شهر

پارک جنگلی مشگین شهر

پارک جنگلی مشگین شهر

مکان این پارک جنگلی، از روی نام آن پیدا است. این پارک در کناره غربی رود خیاوچای و به موازات آن در بالادست رودخانه واقع گردیده است. اگر به نقشه نگاهی بیندازید، متوجه خواهی شد که این پارک شکلی تقریبا بیضوی داشته و طول آن 5 کیلومتر می باشد. با جاده کشی در مسیر رودخانه بر طول مسیر بالارونده این پارک افزوده شده است.

15- پارک جنگلی خرگوش دره در تهران

این پارک جنگلی زیبا، دارای مساحتی بیش از 100 هکتار بوده و در منطقه 22 شهرداری تهران و در جوار مجموعه ورزشی آزادی و آزادراه های تهران-کرج و آزادگان واقع گردیده است.

پارک جنگلی خرگوش دره

پارک جنگلی خرگوش دره در تهران

درختان کاج و سرو و اقاقیا بخش اعظمی از پوشش گیاهی این مجموعه را تشکیل می دهند. هم چنین ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که این بوستان زیبا، به عنوان کمربند سبز تهران محسوب شده و با هدف تلطیف هوای تهران احداث گردیده است.

لازم به ذکر است که بوستان مسافران با مساحت 12 هکتاری خود و هدف اسکان موفق مسافران و تماشاچیان مسابقات فوتبال، در این پارک احداث و راه اندازی گردیده است.

16- پارک جنگلی کوهسار تهران

پارک جنگلی کوهسار تهران

پارک جنگلی کوهسار تهران

پارک جنگلی کوهسار، در شمال باختر شهر تهران واقع گردیده است. این پارک جنگلی، در دامنه رشته کوه البرز قرار داشته و از لحاظ منطقه ای در منطقه 5 شهرداری تهران واقع می باشد. بوستان چنگلی یا کوهستانی کوهسار در شمال باختر محله شهران و شمال محله کن قرار دارد. شما از طریق بزرگراه آبشناسان (ایرانپارس) می توانید به این بوستان دسترسی یابید. علاوه بر آن، در درون این پارک جنگلی جاده ماشین رو نیز وجود داشته و از طریق آن می توانید به مناطق بالایی بوستان دسترسی یافت.

17- پارک جنگلی لتمال کن در تهران

این پارک جنگلی، دارای مساحتی بیش از 100 هکتار بوده و در ارتفاعات منطقه 22 شهرداری تهران و شمال بزرگراه همت واقع گردیده است. این بوستان جنگلی دارای ارتفاع 1800 متر از سطح دریا بوده و در طرح تفصیلی تهران جزء کمربند سبز شهر تهران و طرح گلگشت تهران به شمار می آید.

پارک جنگلی لتمال کن

پارک جنگلی لتمال کن در تهران

پارک جنگلی لتمال کن، دارای پوشش گیاهی متنوعی نیز بوده و این پوشش شامل درختان زبان گنجشک، ارغوان، کاج و نیز بربیس می باشد.

بوستان جنگلی لتمال کن، در مسیر وزش بادهای شرقی – غربی تهران قرار داشته و سهم بسزایی در تلطیف هوای شهر تهران و بالاخص حوزه غرب آن ایفا می نماید. این پارک به علت برخورداری از امکانات مناسب و نیز دارا بودن مسیرهای پیاده روی از مقاصد گردشگری و کوه پیمایی شهروندان تهران به حساب می آید.

18- پارک جنگلی پردیسان تهران

پارک جنگلی پردیسان، نامی آشنا نزد هر تهرانی است. این پارک، یکی از بوستان های بزرگ و مشهور شهر تهران بوده و از لحاظ منطقه ای نیز در منطقه 2 شهرداری تهران واقع می باشد.

این بوستان بسیار زیبا، در شمال غربی شهر تهران واقع شده و از سمت شمال به بزرگراه همت و محله شهرک غرب و از بخش شرق نیز به بزرگراه شیخ فضل الله نوری محدود می گردد. این پارک جنگلی زیبا، از طرف غربی به مسیل رودخانه پونک منتهی گردیده و بزرگراه حکیم و محله بلوار مرزداران نیز در ضلع جنوبی این پارک قرار دارند.

پارک جنگلی پردیسان تهران

پارک جنگلی پردیسان تهران

هم چنین بزرگراه یادگار امام در راستای شمالی – جنوبی، این پارک را به دو بخش تقسیم نموده و پیوند آن ها به وسیله دو پل برقرار گردیده است.

این بوستان زیبا، دارای امکانات متعددی بوده و از جمله آن ها می توان به موزه آب، موزه تنوع زیستی و نیز باغ وحش اشاره نمود. وجود موزه تنوع زیستی با انواع حیوانات و حشرات تاکسیدرمی شده و یا بعضا زنده ی خود، از مهم ترین جاذبه های گردشگری این پارک جنگلی محسوب می گردد. ساختمان سازمان حفاظت محیط زیست ایران، در قسمت جنوبی این بوستان قرار گرفته است.

حتما بخوانید: سوئيت در كيش

19- پارک جنگلی چیتگر در شهر تهران

چیتگر نیز بوستانی معروف در شهر تهران بوده و از شمال به زمین های چیتگر، از جنوب به آزادراه تهران – کرج و از غرب نیز به آزادشهر و پیکان شهر و از طرف شرقی به منطقه ای به نام خرگوش دره محدود می گردد. این پارک با مساحتی 1450 هکتاری و پر از درخت خود، از بزرگترین بوستان های جنگلی استان تهران محسوب می گردد.

پارک جنگلی چیتگر

پارک جنگلی چیتگر در شهر تهران

هدف از احداث این بوستان جنگلی بسیار زیبا که در آغاز مسیر وزش بادهای غربی به شهر تهران قرار گرفته است، افزایش اکسیژن و تلطیف هوای تهران بوده و این پارک دارای یک پیست و مسیرهای دوچرخه سواری و امکانات اسکیت سواری می باشد.

20- پارک جنگلی لویزان در تهران

پارک جنگلی لویزان، از مهم ترین پارک های جنگلی شهر تهران و بخش شمیرانات بوده و با وسعت بیش از 1000 هکتاری خود، در شمال شرق پایتخت واقع شده است.

پارک جنگلی لویزان

پارک جنگلی لویزان در تهران

این پارک جنگلی نام آشنا نیز از شمال به بزرگراه شهید بابایی، از شرق به شهرک امید، از غرب به ده لویزان و از جنوب نیز به شمس آباد منتهی می گردد. این پارک در 13 کیلومتری مرکز شهر واقع بوده و به عنوان بزرگ ترین فضای سبز در کل شهر تهران به شمار می آید.

21- پارک جنگلی وردآورد تهران

پارک جنگلی وردآورد تهران

پارک جنگلی وردآورد تهران

این پارک جنگلی نیز یکی از پارک های جنگلی در استان تهران بوده و از لحاظ بزرگی در رتبه دوم پس از پارک لویزان قرار دارد. این پارک زیبا نیز در کوه های وردآورد و در جوار آزادراه 2 واقع گردیده است.

تهران سوئیت » اصلی ترین مرجع اجاره روزانه ویلا در کیش

22- پارک جنگلی النگدره و ناهارخوران گرگان

پارک جنگلی النگدره یکی از هفت منطقه نمونه کشوری است که در  شهر گرگان قرار دارد. این پارک جنگلی ۱۸۵ هکتار دارد. پارک جنگلی النگدره با هوای بی نظیرش و تنالیته رنگ های مختلفی که دارد عقل از سر هوش هر کسی می‌پراند. اگر دوست دارید سفری بی نظیر و دلنشین را تجربه کنید النگدره بهترین مکان برای شماست. توصیه می کنیم قبل از سفر به این منطقه حتماً دوربین عکاسی یا گوشی به همراه داشته باشید، زیرا مجبور می‌ شوید بسیاری از صحنه‌هایی که در این جنگل می بینید را به ثبت برسانید.

3.5/5 - (2 امتیاز)
دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد؛ بخش های ضروری با * علامت گذاری شده اند.

6 پاسخ به “زیباترین و بزرگترین پارک های جنگلی ایران را بشناسید(لیست به تفکیک شهر)+عکس”

  1. محمد گفت:

    با سلام
    واقعا برای سایتهای ایرانی متاسفم من تو گوگل یرچ کردم 4 سایت رو دیدم که به همین ترتیب پارکهای جنگلی ایران رو نام بردند معلومه از همدیگه کپی کردند امیدوارم دیگران از شما کپی کرده باشند
    دوم اینکه پارک جنگلی نور با وسعت 3600 هکتار بزرکترین پارک جنکلی ایران و خاورمیانست دارای پارک بازی ، دو دریاچه بزرگ برای ماهیگیری ،دوچرخه سواری پیاده روی و در کنار جاده ساحلی نور که دارای 32 کیلومتر ساحل زیبامیباشد ولی اسمی از ان برده نشده بازم امیدوارم مغرضانه نباشه

  2. یحیی گفت:

    از اینایی که گفتید من قلعه رودخانه شو رفتم با یه اکیپ دوس داشتنی یه روزه . خیلی خوب بود. کلی خوش گذشت بهمون. خدا رو شکر

  3. Javad گفت:

    بهترین پارک جنگلی هارو یادش رفت مثل اینکه اصلا نرفته بزرگترین پارک جنگلی پارک گلستان استان گلستان
    پارک جنگلی النگدره وناهارخوران گرگان ثبت بین المللی دارند

  4. آوا گفت:

    خوبی کشور ایران همینه که آب و هوای متنوعی داره و همین باعث شده که پارک جنگلی زیاد داشته باشیم شکر خدا در کنار کویرهای بسیار زیبایی که داریم

  5. سارا گفت:

    وای خدا … چه لذتی داره آدم تو تعطیلات بره این پارک های جنگلی و چادر بزنه و استراحت کنه …. عالیه به خدا 🙂

  6. مریم گفت:

    همیشه هرکسی از ما می پرسید که شمال کجاهاشو دیدین می گفتم ما همه جا ی شمال رو دیدیم … الان که این مطلبی که شما گذاشتین رو خوندم فهمیدم که هیچ جای شمال رو عملا ندیدم … ان شاءالله چند روز دیگه میریم به این سفر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *