02144082101 _ 09101987270 whatsapp
تهران سوئیت
تهران سوئیت

توریستی پزشکی: عامل جذب گردشگر از لیتوانی به ایران

توریستی پزشکی: عامل جذب گردشگر از لیتوانی به ایران
منتشر شده توسط تهران سوئیت در 18 آذر 1397

سطح تجهیزات پزشکی و دانش پزشکان ایرانی، می‌تواند عامل خوبی برای جذب گردشگر درمانی از اروپا به ایران باشد.

محسن کریمی طبسی، کنسول افتخاری لیتوانی در تهران درباره قابلیت‌های گردشگری سلامت ایران گفته است:

گردشگری سلامت از اولویت‌های اصلی ما است و با توجه به امکانات و سطح دانش پزشکی در ایران، بر آن هستیم تا گردشگران لیتوانی و سپس سایر کشورهای همسایه را متقاضی دریافت خدمات درمانی در ایران کنیم. توریست درمانی قطعا برای ایران ارزآور است و هر قدر در معرفی امکانات ایران خوب عمل کنیم، درآمد بیشتری برای کشور جذب خواهد شد.

او همچنین در ادامه افزود:

گردشگران لیتوانی هم می‌توانند مانند سایر کشورهای اورپایی از دیدن شهرهایی چون شیراز، کرمان و اصفهان لذت ببرند. ما برای معرفی جاذبه‌های ایران به لیتوانی با معاونت گردشگری کشور مکاتبه کرده‌ایم و در گام بعدی، با آژانس‌ها و هتل‌ها ارتباط خواهیم گرفت.

کریمی طبسی معتقد است که سال گذشته هند در محدوده همسایگی ایران، ۴۰۰ میلیون دلار از طریق گردشگری درمانی درآمد داشته است و ایران نیز می‌تواند با توجه به سطح بالای پزشکی و خدمات درمانی در بخشی از اماکن بیمارستانی خود، در درآمد بالای این صنعت سهیم باشد.

در سال ۲۰۱۷، نه تنها ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگر از لیتوانی بازدید کرده‌اند، بلکه این کشور نیز حدود ۴۰۰ هزار نفر گردشگر خروجی داشته که مقصد عمده آن‌ها، دبی و اروپا بوده است.

کریمی طبسی در انتها بیان کرد:

هنوز پرواز مستقیمی میان ایران و لیتوانی برقرار نیست، اما با سازمان هواپیمایی کشوری در حال مذاکره هستیم تا در صورت امکان، پرواز مستقیم برقرار شود.

Rate this post
دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد؛ بخش های ضروری با * علامت گذاری شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *