02144082101 _ 09101987270 whatsapp
تهران سوئیت
تهران سوئیت

خراسان رضوی قابلیت ثبت ملی و بین المللی ده هزار اثر تاریخی را دارد

خراسان رضوی قابلیت ثبت ملی و بین المللی ده هزار اثر تاریخی را دارد
منتشر شده توسط تهران سوئیت در 15 آذر 1397

 به گفته سرپرست معاونت زیارت استانداری خراسان رضوی ۱۰ هزار اثر تاریخی و فرهنگی با قابلیت ثبت ملی و بین‌المللی در این استان وجود دارد.

 خراسان رضوی دارای تقریبا ۳۳ بقعه متبرکه و یک هزار مقبره و امام زاده است که ۱۰ هزار اثر تاریخی و فرهنگی این استان می‌تواند ثبت ملی و بین‌المللی شود که یک هزار و ۵۰۰ اثر ثبت ملی شده است.

مشهد از مکان‌های مهم مذهبی گردشگری بوده و از ۳۴۰ میلیون گردشگر دینی در دنیا ۳۱٫۵ میلیون نفر در سال گذشته به مشهد سفر کرده‌اند و برای افزایش ضریب ماندگاری بیشتر باید علاوه بر زیارت به حوزه‌های تاریخی، فرهنگی، ورزشی، سلامت و علمی توجه شود.

سید جواد حسینی سرپرست معاونت زیارت استانداری خراسان رضوی گفت:

۵۶ درصد مراکز اقامتی و ۵۱ درصد ظرفیت حمل و نقل کشور در مشهد قرار دارد و در سال ۹۵ از اقتصاد زیارت سهم ۹ هزار میلیارد تومانی داشتیم که ۲ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به سوغات بوده و از این میزان ۷۰ درصد آن کالای خارجی و ۲۰ درصد کالای قاچاق به خود اختصاص دادند.

وی افزود:

در دنیا ۱۰ درصد عایدات گردشگری را گردشگری سلامت به خود اختصاص داده و هر گردشگر سلامت ۴ برابر گردشگر معمولی ارزش افزوده ساز است واین در حالی است که بهترین بیمارستان‌های خاورمیانه در مشهد قرار دارد که ۱۲ مرکز درمانی به صورت VIP بوده و در سال گذشته به ۲۰ هزار نفر بستری و یک صد هزار نفر سرپایی در حوزه گردشگری سلامت خدمات درمانی ارائه شده است.
سند راهبردی جامع زیارت در خراسان رضوی تدوین شده است و در این سند ۱۰ راهبرد، ۳۷ سیاست، ۱۴۱ برنامه و ۸۲۵ پروژه تعریف شده که بخشی از آن اجرا شده، برخی در دست اقدام بوده و برخی در آینده اجرایی خواهد شد.

این سند جامع مبنای برنامه عملیاتی استان در سال جاری است که دو هدف کلان استانداری، ۵ هدف کلی، ۱۷ هدف عملیاتی، ۲۳ برنامه و ۵۳ فعالیت در آن دیده شده است.

حتما ببینید » اجاره روزانه خانه در تهران

Rate this post
دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد؛ بخش های ضروری با * علامت گذاری شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *