02144082101 _ 09101987270 whatsapp
تهران سوئیت
تهران سوئیت

سفر به دشت لاله های واژگون نزدیک تهران +عکس, آدرس و زمان

سفر به دشت لاله های واژگون نزدیک تهران +عکس, آدرس و زمان
منتشر شده توسط تهران سوئیت در 7 بهمن 1395

فصل بهار، زمانی مناسب به جهت سفرهای کوتاه و یک روزه محسوب می گردد. نظاره به دشت لاله های واژگون به عنوان یک گشت طبیعت گردی می تواند بسیار هیجان انگیز باشد. دشت لاله های واژگون کوهرنگ، تقریبا نزدیک خوانسار واقع گردیده و فوق العاده زیبا است. معمولا هر وقت سخن از دشت لاله ها می شود، هر دو مورد دشت لاله های واژگون کوهرنگ و دشت لاله های واژگون خوانسار مد نظر است که در ادامه به هر دو مورد خواهیم پرداخت.

به عنوان اولین نکته بایستی دانست که اگر ساکن شهرهایی همچون مسجد سلیمان، شهرهای شمالی اصفهان، ایذه، اندیمشک، شوش و یا اهواز هستید، بازدید از دشت لاله های کوهرنگ می توانید سفری یک روزه و فوق العاده برای شما باشد. هم چنین در صورتی که از کاشان، تهران و یا استان های غربی کشور به این منطقه سفر می کنید، این بازدید برای شما سفری دو روزه خواهد بود. در هرحال مسیر کوتاهی پیش رو دارید و به همین علت بسیاری از ساکنین تهران آن مناطق را به عنوان دشت لاله تهران می شناسند. (اگرچه هم کوهرنگ و هم خوانسار در استان اصفهان قرارد دارند اما همیشه به عنوان دشت لاله نزدیک تهران شناخته می گردند.)

دشت لاله های خوانسار، هم چنین می تواند به عنوان سفری دوروزه برای ساکنین استان های یزد و خوزستان پیش بینی گردد. در این نوشتار سفر یک روزه به دشت لاله های واژگون را برای شما شرح خواهیم داد. پس در ادامه از شما علاقه مندان به آپارتمان مبله در تهران با «تهران سوئیت» همراه باشید:

دشت لاله های واژگون کوهرنگ

گفتیم که دو دشت لایه کوهرنگ و خوانسار در زمره دشت لاله های واژگون اطراف تهران محسوب می شوند. بگذارید بگوییم که اگر از تهران با اتوبوس یا وسیله ای شخصی به سمت شهرکرد حرکت کنید، یک مسیر حدود 9 ساعته را پیش روی خود خواهید داشت. پس از رسیدن به شهرکرد می بایست مسیر را به طرف چلکرد یا همان مرکز شهرستان کوهرنگ ادامه دهید. پس از طی این مسیر به روستایی به نام «دیمه بنوتسکی» خواهید رسید. در این نقطه می بایست مسیری 15 کیلومتری را به جهت رسیدن به دشت لاله های واژگون بپیمایید. در طول این مسیر، با مناظر بسیار زیبای چشمه ها و دشت ها مواجه خواهید شد.

دامنه های گلستان کوه خوانسار، دشتی بسیار زیبا و پوشیده از لاله های واژگون است. از این نوع دشت های زیبا، در اطراف فریدون شهر و میاندشت نیز می توان دید. در سمیرم نیز دشت های لاله های گلگون زیبایی دیده شده است.

سرزمین لاله های واژگون کوهرنگ

سرزمین لاله های واژگون کوهرنگ

در صورتی که سفر خود را از اصفهان آغاز نموده اید، برای رسیدن به دشت می بایست از جاده شهرکرد عبور نمایید. این جاده در امتداد زاینده روز بوده و پس از طی یک مسیر 80 کیلومتری در سمت شمال غرب به دوراهی قاسم آباد خواهید رسید. در این قسمت می بایست در جاده چادگان قرار گرفته و درست 30 کیلومتر مانده به این جاده، از کنار دریاچه سد سفیدرود حدود 10 کیلومتر به سمت زروه مسیر خود را ادامه دهید. با طی نمودن این مسیر در حدود 50 کیلومتر به چشمه دیمه و در نهایت به روستای بنوستکی خواهید رسید. از اینجا پیاده روی شما آغار خواهد شد.

چلکرد شهری است که دارای اماکن اقامی خوبی اعم از هتل زردکوه و هم چنین کوهرنگ می باشد. در روستای چشمه دیمه نیز مردم محلی اتاق هایی به جهت اسکان، در اختیار مسافران قرار می دهند.

دشت لاله های واژگون خوانسار

این دشت نیز در دامنه های گلستان کوه خوانسار واقع گردیده است. این دشت بسیار زیبا بوده و اگر به آنجا بروید، دیگر نمی خواهید که به شهر خود باز گردید. همان گونه که پیش تر نیز اشاره نمودیم، از قبیل این دشت ها البته در اطراف فریدون شهر و میاندشت نیز می توان مشاهده نمود. هرچند که در سمیرم نیز این گونه دشت ها مشاهده گردیده است.

حتما ببینید: سوئیت ارم کیش

بسیاری از شهروندان تهرانی درباره آدرس دشت لاله ها در تهران از ما سوال کرده بودند. باید خاطرنشان کنیم در صورتی که از تهران حرکت می کنید، می بایست پس از رسیدن به سه راه سلفچگان به طرف خمین و گلپایگان مسیر خود را ادامه دهید. در نهایت به خوانسار خواهید رسید. حال می بایست مسیر 15 کیلومتری به روستای بید را ادامه دهید. از این قسمت به بعد می توانید به توجه به علامت هایی که با گل لاله واژگون مشخص شده است، مسیر خود را ادامه داده و از صحت این مسیر مطمئن گردید. در ضمن برای ورود به این دشت نیز می بایست بلیطی به قیمت 20 هزار تومان تهیه نمایید. اما این دشت به قدری زیبا است که خیلی ها حاضرند ده ها برابر این برای یک لحظه دیدنش هزینه کنند.

دشت لاله های واژگون خوانسار

دشت لاله های واژگون خوانسار

مطالب مرتبط: اجاره آپارتمان مبله در تهران بلند مدت

فاصله اصفهان تا دشت لاله های واژگون چقدر است؟  اگر از اصفهان حرکت می کنید، با 130 کیلومتر راه تا رسیدن به دشت لاله های واژگون خوانسار فاصله خواهید داشت. در مورد مسیر دشت لاله های واژگون باید خاطرنشان کنیم که شما می بایست در ابتدا به سمت شاهین شهر و مورچه خورت حرکت نموده و پس از عبور از این دو شهر به داران و سپس خوانسار برسید.

از بابت محل اسکان نیز نگران نباشید. چرا که در خوانسار هتل هایی مانند هتل زاگرس و هتل پرشین قرار داشته و هم چنین تعدادی مهمان خانه نیز برای اقامت وجود دارند. همانند هر ناحیه گردشگرپذیر دیگر می توانید در اتاق هایی که مردم به مسافران کرایه می دهند نیز اقامت نمایید.

زمان دشت لاله های واژگون خوانسار: در فصول بهار و تابستان این دشت نهایت شکوه و زیبایی خود را دارد. 

دشت لاله های واژگون به صرف کباب بختیاری

اگر از افرادی هستید که در هر شهر و هر رستوران، انتخاب اولتان کباب بختیاری است، بدون شک کوهرنگ برای شما بهشتی فوق العاده خواهد بود.

کباب بختیاری کبابی است که از گوشت فیله گوسفند و یا گوساله به همراه زعفران و نمک و فلفل دلمه ای و پیاز و گوشت سینه مرغ تهیه می گردد. این غذا معروف ترین غذا در استان چهارمحال و بختاری بوده و اخیرا نیز به عنوان یک کباب بسیار محبوب هم نزد ایرانیان و هم برای جهانگردان خارجی تبدیل شده است. مرغوبیت گوشت این منطقه، در کنار طعم بی نظیر این ترکیب اعجاب آور همه و همه باعث می شوند که طعم کباب بختیاری اصل تا سال های سال زیر زبانتان بماند. البته در سفر به دشت لاله های واژگون می توانید دو غذای فوق العاده دیگر نیز میل کنید. این غذاها «حلیم برنجی» و «گوش گندم» نام داشته و خوراکی حلیم مانند است.

سرزمین لاله های واژگون - دشت لاله های واژگون کجاست

سرزمین لاله های واژگون – دشت لاله های واژگون کجاست

در کنار این غذاها نبایستی از غذاهایی از جمله «تاس کباب بختیاری» و «گوش نخود» فراموش کرد. این غذاها همان آبگوشت سنتی ایرانی بوده و می توان آن ها را در رستوران یا سفره خانه های کوهرنگ تهیه نمود. جالب است بدانید که ایل بختیاری یمان وعده معروفی نیز دارند. این میان وعده خوراکی است که «خل پز» نام دارد. خل پز نوعی سیب زمینی تنوری است که همراه با روغن حیوانی خورده می شود.

در کنار این غذاهای خوشمزه، نمی توان از نان های لذیذ و خوش خوراک این منطقه فراموش نمود. از جمله نان های این منطقه به نان پتیر یا فتیر و هم چنین نان کاکولی اشاره نمود. علاوه بر این ها، کاچی های ایلات بختیاری بسیار معروف و خوشمزه هستند.

اما از هرچه بگذریم نمی توان از آش هایی که با سبزی کوهی و کشک و دوغ تازه در سیاه چادرها تهیه می شوند فراموش کرد. صرف این آش ها در میان طبیعت زیبای دشت، تجربه ای به یادماندنی برای شما از این سفر خواهد بود.

برای مشاهده مقالات بیشتر به بخش مقالات وب سایت ما مراجعه فرمایید.

مطالب پیشنهادی » دهکده واریان

تهران سوئیت: مرکز اجاره ویلا در شمال با قیمت مناسب

3.7/5 - (3 امتیاز)
دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد؛ بخش های ضروری با * علامت گذاری شده اند.

8 پاسخ به “سفر به دشت لاله های واژگون نزدیک تهران +عکس, آدرس و زمان”

  1. رنجبر گفت:

    کی مییشه برم این جور جااها رو از نزدیک ببینم بابا خسته شدیم از دست این روزگار یکنواخت بی سر و ته….

  2. زهرا گفت:

    آدم اگه اینجور جاها رو بلد باشه و یک آخر هفته سری به اینجاها بزنه، قول میدم تا یک عمر شارژ هست …. واقعا خیلی خیلی جای خوبی هست … به نظرم برای تهرانی ها یکی از بهترین انتخاب ها است.

  3. فاطمه گفت:

    بزارین اینجوری بگم دوستان
    اگر تا به امروز به این دشت بسیار بسیار زیبا در خوانسار سفر نکردین نیم عمرتون بر فنا است… واقعا و واقعا خیلی قشنگه دشت لاله های واژگون حتما ازش بازدید به عمل بیارین
    از تهران سوئیت هم به خاطر این مطلب خوبش ممنونم

  4. محمدجواد گفت:

    خیلی زشته لاله واژگون ! انگاری یه نفر اومده این گل ها رو زده برعکس کرده واقعا برا من که عجیبه

  5. هلیا گفت:

    احسنت بر شما
    شما تنها سایت گردشگری هستین که اطلاعات جامعی درباره زیبایی های سراسر کشور به مسافرین میدین و بحث رزرو رو هم که انجام میدین امیدواریم که موفق باشین
    متاسفانه بسیاری از همکارانتون اصلا دنبال این داستانا نیستن و فقط به پول فک می کنن و من ازین روحیه اصلا خوشم نمیاد

  6. مطلب بسیار خوبی بود.ممنون

  7. آرش گفت:

    یکی از بهترین، دیدنی ترین و فراموش نشدنی ترین جاهایی که رفتم همین دشت لاله های واژگون بوده….
    خدایی دستتون درد نکنه خیلی خیلی خیلی ممنون بابت این پست مفیدتون 🙂

    • تهران سوئیت گفت:

      خواهش می کنیم آقا آرش
      ما هم خوشحال میشیم وقتی می بینیم که این اطلاعات تونسته به شما کمک کنه 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *