02144082101 _ 09101987270 whatsapp
تهران سوئیت
تهران سوئیت

جاهای دیدنی اطراف تهران | آرامش در جای دنج اطراف تهران | ویدئو

جاهای دیدنی اطراف تهران | آرامش در جای دنج اطراف تهران | ویدئو
منتشر شده توسط tehransuite1 در 20 مرداد 1397

بسیاری از پایتخت نشینان در اواخر هفته دوست دارند به دور از هیاهوی و ترافیک به تفریح بپردازند. جاهای دیدنی اطراف تهران می تواند در این مواقع اهمیت زیادی داشته باشد. تهران سوئیت قصد دارد در این مطلب شناخت شما نسبت به جاهای دیدنی اطراف تهران در پاییز، یهار، زمستان و تابستان را افزایش دهد. با مطالعه این مطلب می توانید نسبت به طبیعت اطراف تهران، تفرجگاه اطراف تهران و  جای دنج اطراف تهران بیشتر آشنا شوید.

امروزه با صنعتی‌تر شدن جامعه و گسترش شدید آلودگی هوا در شهرها و کلان شهرها، بیش از گذشته احساس می‌شود که باید از زندگی شهری و هیاهوی آن دور شد و به طبیعت پاک ییلاقات و روستاها پناه آورد. در طبیعت با آسودگی وفراغ بال می‌توان به تماشای آسمان و زیبایی‌های پیرامونی پرداخت و در هوای پاکش نفس کشید. برای تعطیلات بد نیست با مناطق روستایی و ییلاقی اطراف تهران و طریقه دسترسی به آن‌ها آشنا شویم. در نوشتار جاهای دیدنی تهران به معرفی اماکن دیدنی در داخل تهران پرداختیم. حال در اینجا چندین منطقه جذاب و منحصر به فرد به شما معرفی می‌گردد تا در ایام تعطیلات بتوانید اوقات خوشی را سپری نمایید. برای آشنایی بیشتر با تهران سوئیت در این مطلب همراه باشید.

جاهای دیدنی اطراف تهران

جاهای دیدنی اطراف تهران

جاهای دیدنی اطراف تهران در پاییز

در اطراف تهران مکان های دنج و بی نظیر زیادی وجود دارد که در فصل پاییز زیبایی های دوچندانی را ارائه می دهد. اگر مایلید با جاهای دیدنی اطراف تهران در پاییز بیشتر آشنا شوید در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

میهمان عزیز؛

جهت تسهیل انتخاب اقامتگاه، لیست واحدهای مبله همراه قیمت و امکانات برای اجاره آپارتمان مبله در تهران به تفکیک مناطق شمال، شرق، غرب و مرکز تهران از همین لینک قابل مشاهده و دسترسی می باشد.

همچنین جهت مشاهده واحدهای مبله در قالب سوئیت های مبله از لینک اجاره سوئیت در تهران استفاده نمایید.

روستای زرین دشت

روستای زرین دشت که در فاصله ۴۰ کیلومتری جنوب شهرستان فیروزکوه و ۱۲۰ کیلومتری کلانشهر تهران واقع شده است از جمله مناطق بسیار زیبایی محسوب می‌شود که دیدن آن خالی لطف نیست. این روستا با داشتن مناطق زیبا و جذاب، نظر گردشگران را به خود جلب نموده است و موجب شده است که همه ساله گردشگران بسیاری پا به این روستا گذاشته و از جاهای دیدنی آن بازدید نمایند.

 از مناطق جذاب روستای زرین دشت می‌توان به رودخانه «حبله رود»، چشمه‌های آب معدنی مانند «خمده» و «دریا بک» که خواص درمانی بسیار دارد اشاره نمود. در فصول بهار و تابستان در این روستا میوه‌های خوشمزه و رنگارنگ فراوانی یافت می‌شود که بیننده را بر سر شوق می‌آورد. پیشنهاد می‌شود برای یک بارهم که شده به این روستا سفر کنید و از مواهب آن بهره مند شوید و اوقات و ساعات خوشی را به دور از هیاهوی شهر و در کوچه باغ‌ها و هوای پاک این روستا بگذرانید.

روستای زرین دشت

روستای زرین دشت

روستای ابنیک

روستای آبنیک روستایی بسیار خوش آب و هوا است. این روستا از توابع بخش رودبار قصران شهرستان شمیرانات می‌باشد. برای رفتن به آن جا باید تا ۱۲ کیلومتری شمال شرقی فشم رفت و پس از روستاهای زایگان و لالان عبور نمود. روستای آبنیک در ۲۴۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است. این روستا دارای آب و هوای سرد و ییلاقی است که در حاشیه سرسبز رودخانه کلارود و در دامنه‌های کوههای منطقه واقع شده است.

این منطقه در فصول بهار و تابستان میزبان گردشگران تهرانی و مسافران سایر نقاط کشور می‌باشد. رودخانه کلارود (یا به گفته محلی‌ها، رودخانه آبنیک) دارای طولی در حدود ۷ کیلومتر بوده که از ارتفاعات جانستون و خرسنگ سرچشمه گرفته و یکی از سرشاخه‌های رودخانه جاجرود محسوب می‌شود.

میتوانید در مورد آبشار ابنیک بیشتر بخوانید

در انتهای دره آبنیک و در مجاورت تنگه‌ای زیبا، آبشار یخی آبنیک قرار دارد که محل مناسبی برای تمرینات یخ نوردی در زمستان است. چشمه آبنیک چشمه بسیارمعروفی در آن منطقه است که آبی زلال و گوارا داشته و گفته می‌شود به دلیل خواص آب این چشمه، ساکنان منطقه آبنیک تنومند و خوش قامت هستند. شاهان قاجار در نوشته‌های خود بارها این مساله را یادآورشده اند. این روستا به روستای قاجاری معروف است.

روستای خور (کرج)

این روستا را می توان از جاذبه های گردشگری اطراف تهران دانست. روستای خور در ارتفاع ۲۸۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است. این روستا در دامنه غربی قله گندم چال واقع شده که دارای ارتفاع ۳۶۰۰ متری از سطح دریاست. خور  قله ای در شمال غرب تهران می باشد و جزو مناطق مرتفع البرز مرکزی بوده که باعث شده است در فصل تابستان آب و هوایی خنک و عاری از رطوبت داشته باشد. در این منطقه «آبشار خور» یکی از منحصر به فردترین مناطق گردشگری تهران محسوب می‌شود.

روستای خور

روستای خور

آبشار خور دارای ارتفاعی در حدود ۵۰ متر است. این آبشار در حومه روستای خور در استان البرز و در فاصله ۱۷ کیلومتری جاده کرج -چالوس قرار دارد. فاصله روستای خور تا آبشار تقریباً ۲ کیلومتر است و با زمانی حدود ۳۰ الی ۴۵ دقیقه و با گذر از بین مناطق سرسبز و درختان سیب ترش، گوجه سبز، زردآلو و گیلاس می‌توان به این آبشار رسید. برای جلوگیری از هدر رفت آب چشمه، مسیر نهر از آبشار تا روستای خور توسط کانال کوچکی هدایت می‌گردد و با کمک دریچه‌هایی باغات این منطقه آبیاری می‌گردد. ریزش آب این آبشار بصورت صخره‌ای و کاملاً عمود بر زمین می‌باشد. در فصول سرد سال با یخ زدن آب آبشار منظره واقعاً فوق العاده ای ایجاد می‌شود که دیدن آن خالی از لطف نیست.

مطالعه بیشتر در مورد جاهای دیدنی کرج

روستای کردان (در ساوجبلاغ)

روستای كردان یكی دیگر از روستاهای زیبا و تاریخی است که در منطقه هشتگرد قرار گرفته است. دیدنی‌های این روستا شامل برج آرامگاهی كردان، پل قدیمی‌ بانو صحرای كردان، امامزاده شاهزاده حسین و بی‌بی شهربانو می‌باشد. پلی قدیمی ‌به نام «بانو صحرا» در دو كیلومتری شمال غرب روستا قرار دارد كه از نام منطقه گرفته شده است. این پل آجری بوده و در دوره صفویه ساخته شده و فقط دوپایه و بخشی از طاق‌های آن بر جای مانده است.

روستای چلاو

«چلاو» نام روستایی است که در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر آمل قرار دارد. این روستا در منطقه‌ای جنگلی و با طبیعتی بکر واقع شده است که در غرب خود جاده هراز را نظاره گر است. اکثر ایام سال در این منطقه بارندگی وجود دارد. تجمع ابرهای سیاه در دره چلاو، علت فراوانی بارندگی بوده و همین بارش‌ها باعث شده است منطقه همیشه سرسبز و پر درخت و باطراوت نگه داشته شود.

در گویش محلی مردم مازندران به بارش شدید «شلاو» گویند و احتمال می‌رود که نام این ناحیه بر گرفته از این واژه باشد. برای دسترسی به منطقه چلاو، باید از مرکز شهرستان آمل به سمت جاده هراز (به سمت استان تهران) در حدود ۲۵ کیلومتر حرکت نمود و پس از گذر از روی پلی در سمت چپ جاده (که به پل منگل معروف است) و نیز طی مسافت ۱۵ کیلومتر دیگر به منطقه سرسبز چلاو رسید.

در دره چلاو و در نزدیکی روستای برجی کلاً، «آبشار برجی کلاً» قرار گرفته است. در این منطقه می‌توان چهار آبشار را مشاهده نمود. آبشارهای اول تا سوم بصورت پله‌ای و عریض بوده دارای ارتفاعی در حدود ۷ متر می‌باشند. آبشار چهارم که در واقع آخرین آبشار نیز هستن در حدود ۲۳ متر ارتفاع دارد و دامنه خود حوضچه‌ای نسبتاً بزرگ پدید آمده است. این آبشار کلاً را می‌توان یکی از مناظر شگفت انگیز و بی‌نظیر دره چلاو به حساب آورد.

با بازدید از این منطقه طبیعی، امن، بکر و حفاظت شده می‌توان آرامش و سکوت و زیبایی را تجربه نمود. برای بازدید از این آبشار باید اندکی پیاده روی نمود و افراد با توانایی بدنی کم و حتی کودکان هم قادر به رفتن به آنجا می‌باشند.

روستای فیلبند

اگر به دنبال مکان های مناسب برای پیک نیک اطراف تهران هستید، از فیلبند فراموش نکنید. روستای فیلبند را می‌توان یکی از زیبا‌ترین روستا‌های مناطق جنوبی شهرهای بابل و آمل دانست. برای عزیمت به این روستا باید از وارد جاده هراز، ۲۵ کیلومتری جنوب آمل شد. سپس از سمت شرق و به سمت سنگچال وارد جاده فرعی شد. پیش بینی‌های هواشناسی این روستا اصلاً قابل اعتماد نیستند زیرا در یک روز می‌توان شاهد چندین پدیده جوی بود. گاهی تنها به فاصله چند ساعت می‌توان هم برف هم باران و هم آفتاب را نظاره گر بود.

روستای فیلبند

روستای فیلبند

جاده فیلبند به سنگچال جاده‌ای مارپیچ است. در فاصله ۵ کیلومتری این دو روستا گاهی اختلاف ارتفاع جاده به ۷۰۰ متر هم می‌رسد. روستای سنگچال هم مناظر و جذابیت‌های منحصر به فرد خود را داراست. از جاده منتهی به فیلبند، می‌توان منظره چشم‌ نواز سنگچال را رویت نمود. فیلبند دارای چشمه‌های کوچک و بزرگی است که یکی از چشمه‌های کوچک آن به نام «لار» دارای املاح معدنی فراوانی است و به گفته ساکنین برای درمان درد کلیه بسیار مفید است. شایان ذکر است وجود فلوئور کافی در آب چشمه‌های این منطقه توانسته است در استخوان بندی مردمش تأثیر بسزایی داشته باشد.

روستای کرکبود

یکی از جاهای دیدنی تهران و حومه در شمال شرق طالقان روستای زیبایی به نام «کرکبود» واقع شده است که متفاوت با روستاهای دیگر می‌باشد. در داخل روستا می‌توان درختان تنومند و برافراشته‌ای را مشاهده نمود که نسبت به سایر روستاهای طالقان کم نظیر و شاید بی نظیر هستند. کوچه باغ‌هایی در بین درختان سربه فلک کشیده وجود دارند که نقاط مختلف روستا را به هم متصل نموده‌اند.

آبشار زیبایی را می‌توان در فاصله ۷۰۰ متری ضلع شمال شرق روستای کرکبود و در میان دره‌ای عمیق که از شمال غرب به طرف جنوب شرق آب آن جریان دارد، یافت که به «آبشار کر» معروف است. برای رسیدن به محل این آبشار باید خود را اواسط ارتفاعات غربی دره رسانید. گفتنی است در دو بخش جنوبی و شمالی دره، دیواره کوه‌ها به هم نزدیک گشته و فضای دلربا را پدید آورده‌اند.

در ضلع شمالی این دره، آبشاری دیده می‌شود که ارتفاع آن به حدود ۵ متر می‌رسد و در صورت افزایش بارندگی، بر ارتفاع آن افزوده می‌گردد. پس از ریزش آب این آبشار بر روی کف صخره‌ای، جاری گشته و منظره بسیار زیبایی را ایجاد می‌نماید.

روستای وردیج و واریش

در ۳۰ کیلومتری غرب شهر تهران و در امتداد جاده‌ای کوهستانی و مارپیچ، دو روستای کوچک به نام «وَردیج و واریش» در میان کوه‌های البرز جای خوش کرده‌اند. این دو روستا از توابع دهستان سولقان، بخش کن محسوب می‌شوند. برای سفر آخر هفته‌ای و گذراندن ایام تعطیلات در این روستاها، می‌توان از اتوبان تهران – کرج و از منطقه وردآورد عبور نمود. در بالای محله وردآورد، جاده‌ای پر پیچ و خم همچون جاده امامزاده داوود به چشم می‌خورد که با حرکت در امتداد رودخانه و دره‌ای عمیق، به روستای وَردیج و بعد از آن به واریش خواهید رسید.

در این مسیر دو قهوه خانه که دارای امکانات نسبتاً خوبی برای مسافران است دیده می‌شود، یکی در میانه راه وردیج و دیگری در چند متری پس از خروجی وردیج. فصل بهار و مخصوصاً اردیبهشت ماه بهترین زمان برای سفر به این ناحیه است، زیرا در این ایام، شکوفه‌های زیبای گیلاس و آلبالو مناظری بدیع و دل نشینی را به نمایش می‌گذارند. گفتنی است در اطراف این روستا، بخش‌هایی از کوه‌ها به علت عوامل جوی و محیطی اشکال زیبایی پدید آمده‌اند که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست. دیگر منطقه اصلی و گردشگری این روستا آبشار لت مال است.

روستای برغان

برای رسیدن به روستای برغان از سمت تهران می‌توان یکی از این دو مسیر را انتخاب نمود. یا از سمت جاده کرج ـ رجایی شهر، و سپس جاده آتشگاه به سمت این روستا بروید یا از مسیر اتوبان کرج ـ قزوین حرکت نموده و پس از گذر از کردان به سمت برغان رهسپار شوید.

بافت این روستا قدیمی است. در این روستا باغ‌های بسیاری وجود دارد که در تمام ایام سال و به خصوص در بهار و تابستان پذیرای گردشگران می‌باشد. از کنار این روستا رودخانه‌های شاهرود و سنج که از کوه‌های البرز مرکزی سرچشمه می‌گیرد، عبور می‌کنند. این رودخانه‌ها باعث ایجاد سبزی و طراوت در روستا و جاده منتهی به آن می‌شوند، به طوری که با ورود به جاده برغان، فقط درخت و سرسبزی و صدای رودی خروشان است که دیده و شنیده می‌شود. اکثر این درختان عمری بیش از هزار سال دارند.

این روستا دارای آثاری همچون حسینیه اعظم (با برگذاری تعزیه‌ای باشکوه در ایام محرم)، پل تاریخی برغان، چنار کهن مسجد جامع، درخت پیر سپیدارک و تپه باستانی قلعه کش کلاً و زیارتگاه چهل دختر می‌باشد.

جهت مشاهده کامل اجاره آپارتمان مبله در تهران و تنوع واحدهای اقامتی کلیک کنید

طالقان

شهر طالقان یکی از شهرهای شمالی استان البرز است که در ۱۲۰ کیلومتری شمال غرب تهران قرار گرفته است. برای عزیمت به طالقان از طریق تهران باید وارد اتوبان تهران – کرج شد و به سمت قزوین حرکت نمود. پس از گذشتن از شهرهای کرج، هشتگرد، آبیک، یک جاده فرعی در ۴ کیلومتری بعد از آبیک وجود دارد که به طالقان (در سمت راست به طرف شمال) می‌رسد. پس از رد شدن از روستای زیاران و طی مسافتی در حدود ۲۸ کیلومتر، به دره طالقان رسیده و پس از آن سد طالقان آشکار خواهد شد.

طالقان

طالقان

از جمله جاذبه‌های طبیعی و گردشگری طالقان می‌توان به این موارد اشاره نمود: سد طالقان، دشت‌های سرسبز، آبشارهای فراوان، چشمه‌های دائمی و فصلی همچون: چشمه آب گرم گنداب در شمال روستای دهدر، چشمه آب گرم شمال روستای هرنج، چشمه آب گرم گراب بالاطالقان، چشمه آب گرم خچیره.

 

میتوانید در مورد اینکه طالقان کجاست بیشتر بخوانید

روستای شاهاندشت و قلعه ملک بهمن

این روستا دراستان مازندران، ۶۵ کیلومتری جنوب آمل، ۹۶ کیلومتری شمال شرق تهران واقع شده است. از جمله جاذبه‌های طبیعی و گردشگری روستای شاهاندشت می‌توان به آبشار شاهاندشت اشاره نمود که بزرگ‌ترین آبشار استان مازندران و دومین آبشار بلند ایران از نظر ارتفاع می‌باشد. این آبشار یکی از آثار ملی ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران می‌باشد. برای سهولت دسترسی به آبشار زیبای شاهاندشت می‌توان گفت که این آبشار در قسمت شرقی جاده هراز و در کنار روستای شاهاندشت (شونادشت) قرار گرفته است. ارتفاع آن ۵۱ متر بوده و بزرگترین آبشار استان مازندران محسوب می‌شود. گفتنی است این آبشار متشکل از سه آبشار است که ارتفاع آنها در مجموعه ۱۸۰ متر می‌شود. این آبشار از کنار قلعه ملک بهمن عبور نموده و به سمت پایین قلعه سرازیر می‌گردد.

قلعه ملک بهمن نیز در جنوب آبشار واقع شده است و قدمت آن به دوره ساسانی می‌رسد. این قلعه یکی از بزرگ‌ترین قلعه‌های کوهستانی در رشته کوه البرز می‌باشد. گفته شده است نام این قلعه از نام ملک بهمن (ملک قلا)، آخرین امیر سلسله استندر لاریجان گرفته شده است. سلسله استندر در زمان حکومت شاه طهماسب صفوی بوده است. از اسناد و مدارک تارخی آشکار شده است که این قلعه بنا به فرمان شاه عباس صفوی در سال ۱۰۰۵ هجری فتح شده است. قلعه ملک بهمن به شماره 2788 در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

حتما بخوانید» اجاره سوئیت پیروزی تهران

جاهای دیدنی اطراف تهران در بهار

طبیعت اطراف تهران علاوه بر پاییز در سایر فصل ها نیز زیبایی های بی نظیری را به خود اختصاص داده است. جاهای دیدنی اطراف تهران در بهار دست کمی از ف پاییز ندارد.

پارک جنگلی چیتگر

جالب است بدانید که پارک جنگلی چیتگر که بسیار نیز زیبا است، شامل 1450 هکتار زمین پر از درخت بوده و یک پیست ویژه دوچرخه سواری در بخش شمالی آن قرار دارد. از لحاظ موقعیت نیز این پارک جنگلی زیبا از غرب به پیکان شهر، از شرق به منطقه خرگوش دره و از جنوب به بزرگراه کرج منتهی می گردد. پارک چیتگر که بسیار پرآوازه است، به عنوان یکی از بزرگترین و مهم ترین پارک های جنگلی استان تهران بزرگ، در بیشتر فصل های سال از آن استفاده می شود.

برای مطالعه بیشتر در مورد پارک چیتگر میتوانید این مقاله را مطالعه نمایید

پارک جنگلی لویزان

پارک جنگلی لویزان معادل 1100 هکتار وسعت داشته که بخش اعظم آن کاربرد تفریحی دارد. این پارک از سمت شمال به قوچک، از سمت جنوب به شمس‌آباد، از سمت غرب به ده لویزان و از سمت شرق به پادگان خاتم‌الانبیاء منتهی می‌گردد. پارک لویزان از گردشگاه‌های بزرگ استان و شهر تهران محسوب می‌شود.

پارک جنگلی لویزان

پارک جنگلی لویزان

پارک ملی خجیر و سرخه حصار

پارک ملی خجیر و سرخه حصار دارای ارتفاعی در حدود 1547 متر از سطح دریا می‌باشد. به طورمیانگین، حداکثر ارتفاع آن 2600 متر بوده و حداقل آن 1450 متر می‌باشد. به جز بخشی از شمال شرقی، تمامی این ناحیه جزو مناطق حفاظت شده محسوب می‌شود. وسعت پارک ملی سرخه حصار در  9380 هکتار بوده که تحت کنترل و حفاظت سازمان محیط زیست می‌باشد.

پارک جنگلی وردآورد

پارک جنگلی وردآورد که دارای وسعتی در حدود 1020 هکتار است دومین پارک جنگلی بزرگ استان تهران محسوب می‌شود. این پارک در محدوده کوه‌های وردآورد و در حد فاصل بین اتوبان کرج و پادگان سپاه واقع شده است.

معرفی پارک های جنگلی تهران + وسعت و مکان هرکدام +عکس

جاهای دیدنی اطراف تهران در تابستان

جاهای دیدنی اطراف تهران در تابستان زیبایی های خاص خود را دارد. در این فصل مسافران معمولا به پایه های کوه و دره ها سفر می کنند. در این مکان ها معمولا جریان هوای بیشتری رخ خواهد داد و خنک تر از سایر جاهای تفریحی اطراف تهران است.

دره جاده چالوس

این دره زیبا در مسیر جاده کرج به چالوس واقع شده است. این دره یکی از مجذوب کننده ترین دره‌های ایران و جهان به شمار می‌رود و مناظر بی نظیری را در خود جای داده است. در این دره‌ها می‌توان به رستوران و هتل‌های بسیاری دسترسی پیدا نمود و شب را در آنجا بیتوته کرد.

دره چالوس به دلیل زیبایی‌ها و طبیعت پرجاذبه‌اش، در تمامی ایام سال و حتی در فصل زمستان که سرمای هوا در آنجا به چندین درجه زیرصفر می‌رسد و سراسر آن را برف می‌پوشاند گردشگران زیادی را به سوی خود فرا می‌خواند و به‌طور کلی می‌توان گفت که این دره از مناطق دیدنی استان تهران است.

در کنار جاده کرج – چالوس در فاصله 70 کیلومتری شهر تهران و در انتهای یک مسیر فرعی، مکانی به نام «تکیه سپه سالار» قراردارد که از فراز قله هفت خوان‌ها می‌توان آن را مشاهده کرد. در این مکان عمارتی بزرگ و با سالنی مجهز به امکانات رفاهی برای مسافران و گردشگران احداث شده است.

دره جاده چالوس

دره جاده چالوس

دره اوین – درکه

دره اوین – درکه شمال شهر تهران واقع شده است. روستای درکه درابتدای مسیر دره اوین – درکه قرار دارد و یکی از خوش آب و هواترین مناطق ییلاقی تهران محسوب می‌شود. در دره اوین، رودخانه‌ای پر آب در جریان است که بخشی از مسیرش، به صورت پلکانی بود و به «هفت‌حوض» شهرت یافته است و شکلی همچون یک استخر طبیعی یافته است. این دره، یکی از پررفت و آمدترین دره‌های شهر تهران به خاطر قرار گرفتن در مسیر کوهنوردان قلمداد می‌شود.

دره اوشان – فشم

نواحی اوشان و فشم به ترتیب در 30 کیلومتری و 35 کیلومتری شمال شرقی تهران قرار دارنواقع شده‌اند. مسیر فشم از سمت جاده لشکرک بوده و دارای باغ‌های فراوان میوه است. آب و هوای آن در فصول بهار و تابستان معتدل می‌باشد. روستاهای آهار، شکرآب، زایگون، گرماب دره و میگون نیز حوالی آن قرار دارد و از مناطق تفریحی‌ محسوب می‌شوند که برای سفرهای یک روزه و ایام تعطیلات بسیار مناسب می‌باشند.

مطالعه اطلاعات بیشتر در مورد روستای آهار 

دره کن – سولقان

به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری اطراف تهران می توان دره کن – سولقان اشاره نمود. به این دره در شمال شرقی شهر تهران قرار گرفته است و در درون آن رودخانه جریان دارد که از کوه‌های شمال البرز سرچشمه گرفته است. در طول این دره‌، قهوه‌خانه‌ها و رستوران‌های سنتی وجود دارند که در طی روزهای آخر هفته و به خصوص در ایام تعطیلات تابستان پذیرای مسافران می‌باشد.

دره کردان، واریان، ارنگه

در مسیر جاده کرج – تهران، می‌توان ییلاقات و مناطق بسیار خوش آب و هوایی یافت. پس از اتمام پی ‌ریزی سد امیرکبیر، تنها مسیر ارتباطی به ده واریان، استفاده از قایق و عبور از دریاچه سد کرج است. هتل واریان را می‌توان در کنار جاده چالوس مشاهده نمود. در آنجا امکاناتی برای قایقرانی و اسکی روی آب وجود دارد. در فصل تابستان هوای این منطقه ملایم و معتدل است ولی در فصل زمستان بسیار سرد می‌باشد. باغ‌های سیب و گلستان‌های ارنگه نیز بسیار معروف است.

دریاچه سد امیرکبیر (کرج)

دریاچه سد امیرکبیر، در 23 کیلومتری جاده کرج – چالوس و در تنگه واریان واقع شده است. هوای این منطقه در ایام تابستان بسیار خنک و مطبوع می‌باشد. در این دریاچه، فعالیت‌های گوناگون ورزشی و تفریحی همچون قایقرانی، ماهی گیری، اسکی روی آب، شنا و پرواز با کایت را می‌توان انجام داد.

دریاچه سد امیرکبیر

دریاچه سد امیرکبیر

دریاچه شورمست

این دریاچه در فاصله 170 كيلومتري شهر تهران واقع شده است. این درياچه‌اي طبيعي وسعتی در حدود ۱۵ هزار متر مربع و عمقی در حدود پنج متر دارد. مکان آن در پنج کیلومتری غرب ارتفاعات منتهی شهر پل سفيد و در مجاورت روستای شورمست است می‌باشد. با طی زماني در حدود دو ساعت و نیم می‌توان ازمركز تهران به درياچه شورمست رسید. برای رسیدن به این منطقه این مسیر را انتخاب کنید: تهران، فيروز كوه، مدخل ورودي پل سفيد، سمت چپ جاده، گذر از روی پلی كه از زير آن ريل راه آهن می‌گذرد.

دریاچه سد لتیان

 این دریاچه را می‌توان در 25 کیلومتری شمال شرقی تهران یافت. این دریاچه علاوه بر دارا بودن زیبایی‌های طبیعی و منحصر به فرد، محلی برای پرورش انواع ماهی نیز هست.

دریاچه سد لار

دریاچه سد لار در 84 کیلومتری شهر تهران واقع شده است. به دلیل نزدیکی به قله دماوند، این منطقه دارای هوایی خنک و مناظری زیبا می‌باشد. انجام ورزش‌هایی مانند شنا و اسکی در این دریاچه میسر است.

منطقه حفاظت شده لار

 این منطقه در شمال و شمال شرقی تهران واقع شده است و فاصله‌ای در حدود 90 کیلومتربا این شهر دارد. به خاطر جاری بودن رودخانه‌های پر آب، از جمله مناطق آب خیز ایران محسوب می‌شود. در منطقه لار، گونه‌های مختلفی از حیات وحش مانند قوچ، میش، پلنگ، گراز، روباه، شغال و 97 گونه پرنده و انواع خزندگان وجود دارند. همچنین تنوع گیاهی این منطقه بسیار بالاست. عقاب طلایی، از گونه‌های بی‌همتاست که فقط در این حوزه از ایران وجود دارد و بومی‌این منطقه محسوب می‌گردد.

منطقه حفاظت شده ورجین

شکارگاه و منطقه حفاظت شده ورجین وسعتی برابر با 28 هکتار دارد و در 15 کیلومتری شرق تهران واقع شده است. برای دسترسی به این منطقه باید از مسیر جاده لشگرک عبور نمود.

دامنه ارواح سنگی کوه البرز

این دامنه شگفت انگیز را می‌توان در بین روستای وردیج و روستای واریش یافت. اگر برای اولین بار سنگ تراشه‌های طبیعی وردیج را مشاهده نمایید ممکن است گمان کنید که این صورتک‌های حفره دار، بقایای قلعه قدیمی در کنار جاده هستند.، اما با توجه به اسناد و مدارک زمین‌شناسی آشکار می‌شود که بر اثر فرسایش بادی و هوازدگی بخشی از کوه‌های این منطقه، نمونه‌ای زیبا و کم نظیر از تغییرات بافت زمین پدید آمده‌اند. این شکل‌ها بیشتر تداعی کننده جمجمه انسان و بدن جانوران وحشی هستند.

 آبشار لت مال

این آبشار زیبا در روستای وردیج قرار گرفته است. برای بازدید از این آبشار فصلی، باید قبل از ورود به جاده اصلی روستای وردیج و بعد از مجتمع معلم، وسیله نقلیه خود را پارک نموده و وارد دره شوید. با اندکی پیاده روی به اولین آبشار خواهید رسید که ارتفاعی در حدود ۵ متر دارد. با ادامه دادن مسیر در دره، آبشار دوم مشاهده خواهد شد که ارتفاع آن نیز اندک بوده ولی زیبا و جذاب است.

با کمی طی مسیر به آبشار اصلی یا «لت مال» خواهید رسید. «لت» در لغت یعنی سنگ و «مال» یعنی مالیده شدن و مالش. لت مال به معنای مالیدن و سایش آب بر روی سنگ‌ها است. این آبشار خود متشکل از سه آبشار کوچک و فرعی و زیباست. آبشار اول دارای ۵ متر ارتفاع است. آبشار دوم کمی مرتفع‌تر است. اما آبشار سوم که در واقع آبشار اصلی لت مال می‌باشد دارای ۳۵ متر ارتفاع بوده و به صورت پله مانپلکانی به پایین فرو می‌ریزد.

دشت افجه

دشت هویج که به گویش محلی آن را «گرچال یا گهچال و یا گیاه چال» می‌نامند، یکی از زیباترین جاذبه‌های روستای افجه است که در ارتفاع 2400 متری از سطح دریا واقع شده است. در بالای این روستا، نواحی گلندوک و لواسان قرار دارند. با توجه به روایت‌های تاریخی مختلف گفته می‌شود که در ایام قدیم بخش بزرگی از زمین‌های این دشت به کاشت هویج اختصاص داده شده بود، اما متاسفانه امروزه دیگر اثری از این مزارع وجود ندارد.

برای مطالعه بیشتر در مورد روستای افجه میتوانید این مقاله را مطالعه نمایید

 آبشار «پسچویک» از دیگر مناطق دیدنی روستای افجه است که ارتفاعی در حدود ۱۵ متر دارد. پیرامون این آبشار کاملاً از درختات افرا پوشیده شده است. آبشار «موآب» نیز در قله کوه ساکا و قبل از دشت هویج قرارگرفته است. ارتفاع این آبشار در حدود ۱۸۰ متر است. به استثناء اواخرفصل تابستان که این آبشار تا حدی آرام و کم ‌آب می‌باشد در مابقی فصول پرآب و خروشان است. باغ‌های گیلاس این نقطه نیز بسیار دیدنی هستند. اگر خواهان تماشای شکوفه‌های آنها هستید در بهارفصل به منطقه بین آبشار پسوچیک و دشت هویج عزیمت نمایید.

دشت افجه

دشت افجه

 آبشار رندان (دره حیدر)

روستای رندان در 25 کیلومتری شمال غرب استان تهران واقع شده است. این روستا، از توابع دهستان سولقان، بخش کن می‌باشد. در آنجا می‌توان آبشار زیبایی مشاهده نمود. برای رسیدن به این آبشار باید وارد روستا شد و در جهت شرق (دره سمت راست روستا) حرکت نمود و در خلاف جهت رودخانه به سمت بالا طی مسیر کرد. پس از حدود یک ساعت پیاده روی به آبشار می‌رسید. مسیر روستا تا آبشار مسیری هموار ولی باریک و بدون جاده فرعی می‌باشد که به راحتی شما را تا آبشار هدایت می‌نماید.

این آبشار یکی از زیباترین آبشارهای تهران است که ارتفاعی در حدود ۴۰ متر دارد. بعد از آبشار سنگان، آبشار رندان را می‌توان دومین آبشار مرتفع تهران دانست. آبشار رندان در حدود ۲۲۰۰ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است و فاصله‌اش تا روستا در حدود ۲ کیلومتر است.

جاهای دیدنی اطراف تهران در زمستان

طبیعت بکر اطراف تهران در زمستان همچون عروسی که تازه رخت خود را به تن کرده برای هر توریست و گردشگری دلبری می کند. برای آشنایی با جاهای دیدنی اطراف تهران در زمستان در ادامه مطلب با ما همراه شوید.

چشمه اعلا

چشمه اعلا، یک چشمه آب معدنی است که در ۵۱ کیلومتری جاده آبعلی از تهران قرار گرفته است. ساکنین محلی‌ به آن چشمه اعلا گویند زیرا کیفیت آب آن بسیار عالی و خوب است. این منطقه از مناطق ییلاق‌ی اطراف تهران محسوب می‌گردد اما متاسفانه حتمی با وجود این چشمه، کمتر کسی آنجا را می‌شناسد و به آنجا سفر کرده است.

دریاچه تار و هویر

دریاچه تار و هویر را می‌توان به عنوان معجزه طبیعت نام برد زیرا این دریاچه در ارتفاع ۳۲۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است. این دریاچه را می‌توان در منطقه دماوند، روستای چنارعرب ها، جاده معدن، جاده «تار» یافت. به جرات می‌توان گفت که این دریاچه یکی از زیباترین دریاچه‌های ایران است. این گودال طبیعی حاصل قرار گرفتن مجموعه‌ای از کوه‌ها در کنار هم است که هم اکنون به دریاچه‌ای زیبا و مقصدی برای گردشگری تبدیل شده است.

پارک ملی کویر

پارک ملی کویر در 50 کیلومتری جنوب شرقی تهران قرار دارد. بر روی نقشه می‌توان آن را در غرب کویر مرکزی ایران و شرق دریاچه نمک یافت. زمین‌های مسطح این پارک که دارای پوشش گیاهی کویری و نیمه کویری است زیستگاه پستاندارانی همچون جبیر، آهو و گونه‌های با ارزشی چون یوزپلنگ و گورخر می‌باشد.

بخش شمالی پارک که ناحیه‌ای کوهستانی است، کل و بز و قوچ و میش به وفور یافت می‌شوند. از پرندگان بومی این منطقه می‌توان به کبک و تیهو اشاره کرد اما همه ساله پرندگان مهاجری چون فلامینگو، آنقوت، سرسبز و خوتکا نیز آب بندهای این منطقه کوچ می‌کنند. علاوه بر این موارد، در این پارک می‌توان آثار فرهنگی و تاریخی مثل کاروانسرای «قصر بهرام» و باقی مانده آثار کاروانسرای «عین الرشید» را مشاهده نمود.

کوهستان توچال

بخش جنوبی دامنه البرز کوهستان توچال نامیده می‌شود. این کوهستان، قرارگاه اصلی کوه نوردان و ورزشکاران تهرانی است. معروف‌ترین و پر ترددترین پناهگاه‌های توچال از شرق به غرب را می‌توان اینگونه بر شمرد: کلک چال، شروین، شیرپلا، توچال، اسپید کمر و پلنگ چال که همگی آنها مشرف به تهران‌ هستند. می دانیم که علاوه بر منطقه دربند که تله ‌سی‌یژ کوچکی دارد، کوهستان توچال تله‌ کابینی همراه با بالابر صندوقی دارد. تنها مکان قابل اسکی روی برف در این کوهستان، پیست توچال است که با کمک این بالابرها قابل انجام است.

کوهستان توچال

کوهستان توچال

تفرجگاه اطراف تهران

بسیاری از افراد هستند که طبیعت اطراف تهران را نمی پسندند و در پی مکانی دنج برای بازدید از بناهای تاریخی و تفریحی می گردند. تهران سوئیت در این بخش از بررسی جاهای دیدنی اطراف تهران به تفرجگاه های اطراف پایتخت پرداخته است. این تفرجگاه ها می تواند خستگی را از تن هر مسافری بیرون کند.

قلعه دختر

بقایای قلعه‌ای را می‌توان در فاصله سه کیلومتری شمال روستای برگ جهان و در ارتفاع 2720 متری مشاهده نمود که به «قلعه دختر» یا «قلعه بند» شهرت دارد. دهه‌های اخیر، این قلعه مورد تخریب واقع شده و مصالح آن در سایر بنا‌های روستا استفاده شده است.

زندانخانه لار

در ارتفاعات شمال غربی روستای برگ جهان می‌توان غاری را مشاهده کرد که به زندانخانه لار شهرت دارد. گفته می‌شود در گذشته از این غار به عنوان زندان استفاده می‌شده است. نام دیگر این غار، غار خمیره است و ابعادی در حدود دو متر در دو متر دارد. طول آن نیز در حدود 30 متر تخمین زده شده است.

آرامگاه امامزاده اسماعیل

آرامگاه در ضلع غربی روستای برگ جهان و در دامنه شرقی تپه‌ای به نام «تنگل‌خانه» قرار دارد. گفته می‌شود بنای اولیه این امامزاده، دارای گنبد زیبایی بوده است که امروزه تغیر نموده و به گونه‌ای دیگر بازسازی شده ‌است. این امامزاده بسیار مورد احترام و تقدس مردم روستای برگ جهان و روستاهای اطراف می‌باشد.

پارک ژوراسیک

این پارک در شهر تهران واقع شده است. برای رفتن به آنجا می‌توان از طریق محله سعادت آباد (میدان بهرود)، انتهای بلوار پاکنژاد، میدان بهرود، بلوار شقایق (پایین‌تر از پارک پرواز) اقدام نمود. پارک ژوراسیک تهران یا به گفته‌ای دیگر پارک دایناسورهای متحرک توانسته است محیطی شاد و هیجان انگیز را برای خانواده‌ها و کودکان به ارمغان بیاورد. گفته شده است در حدود ۴۰ سال قبل گروهی از محققان فرانسوی بخش‌هایی از بقایای یک دایناسور را در حوالی کرمان کشف نمودند و آن بقایا را به سرعت به به موزه تاریخ طبیعی پاریس منتقل ساختند. تا پیش از افتتاح ژوراسیک پارک تهران، این موجودات را می‌شد فقط در تصاویر کتاب‌ها و یا در میان تصاویر فیلم‌های سینمایی مشاهده نمود. با بازدید از این پارک شما خواهید توانست به صورت واقعی این موجودات را بازدید نمایید.

مطالعه اطلاعات بیشتر در مورد پارک ژوراسیک

سورتمه دربند

این مسیر سورتمه سواری در شمال شهر تهران واقع شده است. برای رفتن به این مکان باید به میدان تجریش، خیابان دربند، خیابان اسد الهی، بوستان گلابدره بروید. این مسیر سورتمه سواری در سال ۱۳۹۲ در بوستان گلابدره افتتاح شد و توسط متخصصین ایرانی و با توجه به تکنولوژی‌های مدرن ساخته شد. در آن تمامی استاندارهای ایمنی ایران و اروپا رعایت شده است. سرعت این سورتمه در حدود ۴۰ کیلومتر بر ساعت بوده که مسیری پیچ در پیچ را با طول بیش از ۸۵۰ متر بالاتر از سطح زمین را طی می‌کند. در این پارک علاوه بر اینکه می‌توان از سورتمه سواری لذت برد، می‌توان از سمت شمال به چشم انداز کوه‌های دربند، از سمت جنوب به مناظر شهر تهران و گلابدره دسترسی یافت.

تفرجگاه باراجین

«باراجین» نام منطقه‌ای در شمال شهر قزوین است. این منطقه از ابتدای اتوبان قزوین – زنجان آغاز می‌شود و تا دامنه مرکزی البرز ادامه می‌یابد. ازقدیم الایام، این منطقه تفرجگاه مردم قزوین بوده و همچنان نیز هست. در مقایسه با قزوین، آب و هوای این منطقه به دلیل قرار گرفتن در ارتفاعات بسیار خنک‌تر می‌باشد. از جمله مناطق دیدنی این منطقه می‌توان به برج‌های باراجین و رود ارنزک اشاره نمود.

تفرجگاه باراجین

تفرجگاه باراجین

ایوان سنگی نیاق

اگر به دنبال یک جای دنج اطراف تهران هستید، روستای نیاق از توابع شهر قزوین است. در این روستا صخره‌ یا ایوان سنگی نسبتاً مرتفعی وجود دارد که توسط عوامل طبیعی حفره‌هایی در درون آن ایجاد شده است. در داخل بعضی از این حفره‌ها نیز حوضچه‌هایی مستطیلی شکل وجود دارد که می‌تواند توسط ساکنان احتمالی آنجا حفر شده باشد. این حفرات به هنگام بارندگی مملو از آب باران می‌گردند. طبق گفته ساکنان منطقه، محمد حنفیه در بالای این ایوان سنگی قصری بنا نمود بود که امروزه فقط سفالینه‌هایی از این قصر باقی مانده است.

قلعه لمبسر

اگر به دنبال جاهای دیدنی تهران و حومه هستید، از این گزینه غافل نشوید. این قلعه در روستای رازمیان و از توابع شهرستان قزوین واقع شده است. گفته می‌شود که این قلعه یکی از عظیم‌ترین و وسیع‌ترین قلعه‌های ایران است که در زمان اسماعیلیان به عنوان یک دژ نظامی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. این قلعه، در بر فراز کوهی بزرگ واقع شده که دارای پرتگاه‌های مخوفی می‌باشد. از شمال تا جنوب، این قلعه ۱۵۰ متر شیب دارد. اطاق‌ها، ساختمان‌ها و آب‌انبارهای آن به شکل مکعب مستطیل است. آب قلعه از رودخانه «نینه‌ رود» تأمین می گرد. می‌توان گفت این قلعه بعد از قلعه الموت از مهم‌ترین قلعه‌های منطقه محسوب می‌شود.

غار رود افشان

روستای رود افشان دماوند، در مسیر راه کوهنوردهایی قرار دارد که قصد صعود به ارتفاعات البرز مرکزی را دارند. غار رود افشان در این همین مسیر واقع شده است. ارتفاع سقف غار به اندازه‌ای است که به راحت می‌توان در داخلش ایستاد و حرکت نمود. در داخل این غار قندیل‌هایی از جنس مواد آهکی وجود دارند که از سقف غار آویزان می‌باشند. از دل صخره‌های سنگی این غار آب زلالی به بیرون تراوش می‌کند که در درون چاله‌های کف غار جمع می‌گردند.

مطالعه اطلاعات بیشتر در مورد غار رودافشان

 غار بورنیک

 در مسیر دماوند به فیروزه کوه، روستای «هرانده» واقع شده است. در نزدیکی این روستا غاری به نام غار «بورنیک» وجود دارد که مورد توجه بسیاری از کوهنوردان و گردشگران واقع شده است. پیاده روی از روستای هرانده تا غار بورنیک حدود دو ساعت است. به علت آنکه هوای داخل غار بسیار خنک و دلپذیر می‌باشد سکنین منطقه در فصل تابستان زیاد به آنجا تردد دارند. در این منطقه باصفا می‌توان چادر زد و اتراق نمود.

مطالعه اطلاعات بیشتر در مورد غار بورنیک

شما مکان های دنج و خلوت اطراف تهران را به ما معرفی کنید

مکان های دنج و خلوت اطراف تهران را به صورت دقیق د بررسی قرار دادیم و به شما گفتیم که چه مکان های دنج و خلوت ای در اطراف تهران وجود دارد که شما می‌توانید در بازه‌های زمانی شبانه روز و یا تعطیلات آخر هفته اوقات فراغت خود را در آنها سپری کنید. شما چه مکان های دنج و خلوت اطراف تهران را می شناسید که می‌توانیم با معرفی آن ها لحظات شیرینی را برای ما و سایر مخاطبین سایت رقم بزنید. شما میتوانید از طریق قسمت نظرات مکان های دنج و خلوت اطراف تهران و خود را با ما و سایر مخاطبین سایت در میان بگذارید.

همچنین از این طریق می‌توانید مکانی که دوست دارید مورد بررسی قرار دهیم را با ما به اشتراک بگذارید تا ما در اسرع وقت به بررسی کاملاً بپردازیم و آن را در همین مطلب مورد بازتاب قرار دهیم. اگر سوالی در این باره دارید می توانید از طریق قسمت نظرات و سوالات خود را با پشتیبان مطرح نمایید. پشتیبان ما سوالات شما را به طور کامل مطالعه کرده و موارد خواسته شده را به شما ارائه می دهند. تهران سوئیت برای شما اوقات فراغت دلنشین و دلپذیر را در مکان های دنج و خلوت اطراف تهران آرزو می کند.

4.5/5 - (18 امتیاز)

مطالب پیشنهادی

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد؛ بخش های ضروری با * علامت گذاری شده اند.

19 پاسخ به “جاهای دیدنی اطراف تهران | آرامش در جای دنج اطراف تهران | ویدئو”

  1. مجید گفت:

    زرنان قلب طلایی تهران
    بهترین انتخاب برای سفره یک روزه و یا اقامت کوتاه مدت روستای زرنان در غرب تهران باشد. زرنان دارای ورودی مستقیم از کیلومتر 14 جاده مخصوص کرج هست. روستای زرنان دارای اب و هوای بسیار دلپذیر، و باغ های چشم نواز و زمین های کشاورزی و رویایی می باشد که وجود چنین منطقه ای در درون تهران بزرگ بسیار عجیب و جذاب هست. زرنان فاصله اندکی با دریاچه خلیج فارس در منطقه 22 دارد. زرنان از مناطق رو به رشد، بکر و ویلایی در اطراف تهران است. مقدار زمین‌های آزاد این منطقه کم ولی بسیار با ارزش و زیبا است زرنان به دو بخش بالا و پایین تقسیم می‌شود.
    خوشبختانه تمام روستای زرنان اعم از مناطق پایین و بالا در کنار اب و برق و انتن دهی موبایل و اینترنت از گاز بهره مند هستند و این امکانات راه را برای توسعه و پیشرفت زرنان فراهم کرده و مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران قرار گرفته است خصوصا که دسترسی عالی به پنج اتوبان غربی تهران را دارد.
    بعضی از امکانات و امتیازات زرنان عبارت است
    1- انشعاب گاز
    2- خانه بهداشت
    3- چمن ورزش مصنوعی
    4- مساجد ولی عصر وامیرالمومنین
    5- تالار و رستوران
    6- چند محل پرورش گل و گلخانه
    7- محل نگهداری و سوارکاری اسب
    8- مجموعه سینمایی و فیلم برداری
    9- فضای باز و طبیعت باغی و کشاورزی
    10- مزیت نزدیک بودن به تهران
    11- دسترسی به پنج بزرگراه تهران – کرج، فتح، جاده مخصوص، حکیم وهمت در عرض 10-15 دقیقه
    12- نزدیک بودن به دریاچه خلیج فارس
    13- امامزاده حضرتین و در کنار روستای زرنان
    طبیعت زیبای زرنان ان چنان مسحور کننده است که موجب می شود حتی بسیاری از مسافران گذری ماشین شان را برای دقایقی متوقف کنند و ناظر طبیعت رنگارنگ زرنان و چشم اندازهای دوست داشتنی ان باشند و چند عکس از این مناظر بی مانند در تهران بگیرند.
    شکوفه های باغی درختان در بهار، سر سبزی زمین کشاورزی در تابستان، نقاشی رنگارنگ
    برگ های درختان در پاییز و چشم اندازهای برفی در زمستان زرنان را تبدیل به یک تابلوی زیبا از طبیعت رنگارنگ در تمام فصل ها نموده که همه تهرانی ها می توانند با کمترین هزینه و صرف وقت به راحتی از ان دیدن کنند.
    بنابراین اگر قصد دارید آخر هفته‌ ای آرام و به‌ دور از هیاهوی تهران را داشته باشید و در هوایی با اکسیژن خالص نفس بکشید و سفر یک روزه در اطراف تهران را تجربه کنید پیشنهاد می‌کنیم حتما دیدن روستای زرنان را در برنامه خود قرار دهید.

  2. Mr.Taati گفت:

    مطلب بسیار مفیدی بود، در بین این مناطق کدوم نقطه برای پیک نیک اطراف تهران مناسب تره؟

  3. آرش گفت:

    چقدر تفرجگاه اطراف تهران بوده و ما خبر نداشتیم…توضیحات خیلی خوبی بود …

  4. حسین گفت:

    سلام چقدر قشنگ داخل ویدئو تون جاهای تفریحی اطراف تهران نشان دادید.. کار قشنگی بود ..ممنون

  5. ارش گفت:

    به نظرم مطلب کاملی هست… خیلی مشتاق شدم به خیلی مناطق مثل وردیج و واریش و پارک جنگلی های سرخه حصار سر بزنم

  6. زهرا گفت:

    واقعا بعد از این شرایط ویروس کرونا هممون باید یه جا برای آرامش گرفتن در طبیعت اطراف تهران داشته باشیم. ما که شاغل هستیم و مرخصی برامون مهمه قطعا مسافرت های کوتاه مدت و جاهای دیدنی اطراف تهران حالمون رو خوب میکنه مخصوصا روستاهای اطراف تهران

  7. مهدی گفت:

    سلام .هیچ وقت فکر نمی کردم تهران اینقدر مکان گردشگری طبیعی داشته باشه…بعضی از موارد مثل دریاچه تارو هویر و روستاهای ابنیک و زرین دشت تا به حال نشنیده بودم…پارک جنگلی خجیر و سرخه حصار هک خیلی فضای طبیعی و پر از گله های آهو دارد اما فکر نکنم امکان ورود افراد عادی و عموم مردم باشد و گویا منطقه حفاظت شده است…برغان و طالقان و وردیج و واریش هم فوق العاده هستند بالخص شش ماهه اول سال

  8. معصومه گفت:

    این همه دیدنی اطراف تهران هست ولی شما می توندید با یه سفر 2 الی 3 روزه سری به بهشت های شمال ایران گلستان و گیلان و مازندران بزنید و تجربه دیدن مناطقی را داشته باشید که هرگز گمان نمی کردید اینجا هم وجود دارد .بااستفاده از سایت گلستانی ها این مکان های دیدنی را ببینید.

  9. باران گفت:

    خیلی عالی بود. از مطالب تون تشکر می کنم. اینهمه جای دیدنی داریم مملکت خودمون بریم خارج چی کار آخه با اون فرهنگ بی ریختشون

  10. خیلی عالی بود. ممنون. چقدر جالب نوشتین و توضیح دادین. عالی بودین

  11. نیایش گفت:

    واقعا چقدر جای دیدنی باحال اطراف همین تهران خودمون بوده و ما خبر نداشتیم. سپاس از بابت معرفی تون مرسی

  12. علیرضا گفت:

    این تهران خودمون هم جاهای دیدنی واقعا زیاد داره ها … تا حالا بهش دقت نکرده بودم

  13. نرگس گفت:

    خب چرا همین جاها رو نمیان تبلیغ بکنن تو تلویزیون ؟ اگه ملت ما یاد بگیرن که به جای این که برای پز دادن برن خارج، برن همین اطراف تهران خودمون خوش بگذرونن الکی ارز هم از کشور خارج نمیشه و ثانیا لذتش رو میبرن… آدم که حتما نباید بره دبی و استانبول و تایلند که … خیلی زوج های جوان در تهران دارن با ماهی دو میلیون تومن درامد بهترین زندگی رو میگذرونن

  14. امیر علی گفت:

    ادم صبح جمعه بره همین اطراف تهران یک نون و پنیر ساده هم بخوره باور کنین صد برابر بهترین سفر خارجی ارزش داره

  15. یوسف گفت:

    کل جاذبه های گردشگری اطراف تهران یه طرف و فشافویه هم یه طرف دیگه
    انصافا در حد امریکا ادم حال میکنه توی فشافویه

  16. محمدیاسین گفت:

    دمتون گرم ایول دارین تا الان به این کاملی جایی ندیده بودم همه جاهایی که ممکن است رو توضیح دادین
    من توی گوشیم سیو کردم هر هفته یکیش رو برم ایول دارین

  17. آریا گفت:

    واو
    این همه جاذبه گردشگری اطراف تهران بوده ما خبر نداشتیم ؟؟؟ مارو بگو که فک کردیم تهران فقط یه دربند رو داره و فرحزاد هم بد نیست
    اینا کجا بودن ما خبر نداشتیم ؟ فک کنم کسی اسمشونو رو نمی کنه که شلوغ نشه و الان دلیل نداره که یکیشو هم نشناسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *