02144082101 _ 09101987270 whatsapp
تهران سوئیت
تهران سوئیت

جاهای دیدنی تهران | عکس مناطق گردشگری و تفریحی

جاهای دیدنی تهران | عکس مناطق گردشگری و تفریحی
منتشر شده توسط تهران سوئیت در 20 شهریور 1400

آخر هفته است و می خواهید با خانواده سری به جاهای تفریحی تهران بزنید. حتما می دانید که تهران بزرگ‌ترین شهر و پایتخت ایران بوده و مرکز استان تهران و شهرستان تهران است. جمعیّت آن در حدود 8 میلیون نفر بوده و از حیث جمعیت به عنوان بیست و پنجمین شهر پرجمعیّت جهان به شمار می‌رود. مساحت این شهر ۷۳۰ کیلومتر مربع می‌باشد. شهری وسیع! از لحاظ وسعت نیز باید خاطرنشان کنیم که این شهر یکی از بزرگ‌ترین شهرهای غرب آسیا و بیست و هفتمین شهر بزرگ دنیا است. شهر تهران، در شمال کشور ایران و جنوب دامنهٔ رشته‌ کوه البرز واقع شده‌است. در این نوشتار سعی نموده‌ایم که جاهای دیدنی تهران را برای شما علاقه مندان به تهران گردی و دیدنی های تهران تشریح نماییم. برخی موارد هستند که بیشتر مخصوص شب گردی بوده که آن ها را تحت عنوان جاهای دیدنی تهران در شب آورده ایم. پس در معرفی مهمترین مکانهای دیدنی تهران با ما همراه باشید:

برج میلاد از مهم ترین جاهای تفریحی تهران

برج میلاد یکی از معروف ترین جاهای دیدنی تهران

برج میلاد یکی از معروف ترین جاهای دیدنی تهران

نمی‌شود کسی به تهران برود و حداقل از دور برج میلاد را نبیند. برج میلاد بلندترین برج ایران و ششمین برج بلند دنیا است.

برج میلاد از زیباترین دیدنی های تهران

برج میلاد از زیباترین دیدنی های تهران

خوب است بدانید که برج میلاد، در حقیقت یک برج مخابراتی چند منظوره بوده که در شمال غربی تهران، میان تپه‌ای با مساحت تقریبی ۱۴ هکتار واقع در جنوب محله شهرک غرب و شمال کوی نصر در منطقه ۲ شهرداری تهران قرار دارد. این برج با ارتفاع ۴۳۵ متر (۳۱۵ متر از آن مربوط به شفت بتنی و ۱۲۰ متر دیگر مربوط به آنتن برج)، بلندترین برج ایران، ششمین برج بلند مخابراتی جهان و بیستمین سازه بلند نامُتکی دنیا می باشد.

برج میلاد یکی از جاهای دیدنی تهران در شب است.

برج میلاد یکی از جاهای دیدنی تهران در شب است.

جالب است بدانید که این برج دارای 13 هزار متر زیربنا بوده و از لحاظ وسعت کاربری، سازه راس این برج مقام نخست را در دنیا دارد. گفتنی است که به علت بلندی و شکل ظاهری این سازه، برج میلاد را تقریبا می توان از همه جای تهران مشاهده نمود و لذا می توان گفت مه مثل برج آزادی از نمادهای تهران، پایتخت ایران به شمار می آید. هم چنین نمای شب این برج بسیار زیبا بوده و به همیت دلیل است که برج میلاد را از مهم ترین مکان های تفریحی تهران در شب می شناسند.

حتما بخوانید: اجاره آپارتمان مبله در تهران

کاخ گلستان از زیباترین جاهای تفریحی تهران

کاخ گلستان؛ از زیباترین جاهای دیدنی تهران

کاخ گلستان؛ از زیباترین جاهای دیدنی تهران

کاخ گلستان به عنوان یکی از جاهای دیدنی تهران نام مجموعه‌ای از بناهای تاریخی بوده که در زمان‌های مختلف بنا گردیده و تکمیل گشته‌اند. این مجموعه از نظر معماری، جذب گردشگر و ارزش آثار هنری و تاریخی که در آن قرار دارد، یکی از مهم‌ترین بناهای تاریخی کشور بوده که در تمام طول سال شاهد حضور گردشگران داخلی و خارجی پرشماری است. کار ساخت این بنا از زمان شاه‌عباس صفوی آغاز گشته و تا زمان قاجار و ناصرالدین‌شاه قاجار که تحت تأثیر سفرهای اروپایی خود تغییرات زیادی در آن ایجاد کرد، در دست تغییر و تکمیل بود. این بنا از نظر تاریخی شاهد وقایع بسیار مهمی همچون انقلاب مشروطه و تاج‌گذاری پهلوی اول و دوم بوده است. هم چنین آثار هنری زیبایی مثل تخت مرمر، سنگ قبر ناصرالدین شاه قاجار که از شهرری به اینجا منتقل شده و آثاری از کمال‌الملک و سایر هنرمندان ایرانی و خارجی در این کاخ قرار دارند. بناهای زیبایی همچون شمس‌العماره و تالار آینه و عمارت بادگیر هم بسیار مورد توجه گردشگران است.

کاخ گلستان؛ از زیباترین جاهای دیدنی تهران

کاخ گلستان؛ از زیباترین جاهای دیدنی تهران

آدرس: کاخ گلستان در تهران، خیابان پانزده خرداد، میدان ارگ قرار دارد.

قیمت ورودی کاخ گلستان: ورودی این مجموعه برای گردشگران داخلی تنها ۲۵۰۰ تومان است. گردشگران خارجی نیز بایستی مبلغ ۱۵۰۰۰ تومان ورودی و ۸۰۰۰ تومان برای دیدن هر یک از موزه‌ها به غیر از تالار اصلی با نرخ بلیت ۱۵۰۰۰ تومان بپردازند. همچنین بازنشستگان کشوری و لشگری و دارندگان کارت منزلت به همراه یک نفر، افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، آزادگان،‌ جانبازان و خانواده‌های محترم شهدا و بسیجیان با ارائه کارت شناسایی معتبر، می‌توانند از این موزه به غیر از ایام نوروز و پنجشنبه و جمعه هر هفته به صورت نیم‌بها بازدید نمایند. بازدید نیم بهای ذکر شده در مورد دانشجویان و دانش‌آموزان به همراه استاد و با هماهنگی قبلی نیز امکان پذیر است. بازدید از موزه همه روزه به جز ایام سوگواری امکان‌پذیر است.

موزه آبگینه از بهترین مکانهای دیدنی تهران

موزه آبگینه از جمله جاهای دیدنی تهران، موزه تخصصی شیشه و سفال است.

موزه آبگینه از جمله جاهای دیدنی تهران، موزه تخصصی شیشه و سفال است.

جالب است بدانید که این مجموعه تا سال ۱۳۳۰ خانه و محل کار قوام‌السلطنه بود و بعد از آن به مدت هفت سال در اختیار سفارت مصر قرار گرفت. سپس، به ترتیب به محل سفارت افغانستان، بانک بازرگانی و در سال ۱۳۵۵ با همکاری مهندسان ایرانی و اتریشی، تغییرات آن شروع شد. موزه آبگینه در حال حاضر، یک موزه تخصصی شیشه و سفال است.

قدیمی‌ترین شیشه‌ها، لوله‌های شیشه‌ای به نام سیلندر شیشه است که از معبد چغازنبیل کشف گردیده و مربوط به هزاره دوم قبل از میلاد است. شیشه‌ها و سفال‌های طبقه اول نیز مربوط به دوره‌های پیش از تاریخ بوده که قدیمی‌ترین سفال دست‌ساز از دوران اشکانی می‌باشد. این موزه دارای تالارهای مختلفی مانند تالار صدف، تالار زرین و تالار لاجورد بوده که مجموعه‌ای از ظروف تاریخی با نقش و نگارهای هنری را در خود جای داده است.

حتما ببینید: اجاره آپارتمان مبله در فرشته تهران

مجموعه سعد آباد؛ از زیباترین مناطق دیدنی تهران

مجموعه سعدآباد؛ از جمله جاهای دیدنی تهران

مجموعه سعدآباد؛ از جمله جاهای دیدنی تهران

کاخ سعد آباد از دیگر جاهای دیدنی تهران در کوهپایه‌های توچال و دره سرسبز دربند تهران با مساحتی حدود صد و ده هکتار قرار گرفته است. این مجموعه با داشتن 18 کاخ بزرگ و کوچک متعلق به دوره‌های قاجار و پهلوی و با داشتن هشت ورودی و هم چنین جنگل طبیعی، چشمه‌سارها، قنات‌ها، باغستان‌ها، گلخانه‌ها و خیابان‌ها یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مجموعه موزه‌های ایران و تهران است.

در دوره پهلوی هجده کاخ کوچک و بزرگ در سعدآباد ساخته شد که هر یک عظمت و زیبایی هنر و ذوق معماری ایرانی را به نمایش می‌گذارند. البته تمامی این مجموعه پس از انقلاب اسلامی تبدیل به موزه شد. برخی از عمارت ها به شکل کاخ موزه، همان طور که بود مانند کاخ ملت و کاخ سبز به نمایش گذاشته شده است و برخی دیگر با توجه به ویژگی بنا، تبدیل به موزه شدند.

کاخ سعد آباد؛ از دیدنی های تهران

کاخ سعد آباد؛ از دیدنی های تهران

علاوه بر کاخ‌های یادشده و چندین ساختمان قدیمی دیگر، تاسیسات و امکانات دیگری همچون سالن‌های مرغداری و گاوداری، گلخانه‌ها، استخرها، چشمه سارها، زمین‌های تنیس و سالن بولینگ، سینما و آمفی تئاتر روباز در این مجموعه وجود دارد.

مجموعه سعدآباد، چهار دوره تاریخی قاجاریه، پهلوی اول و پهلوی دوم و پس از انقلاب ایران را سپری کرده است. پس از پیروزی انقلاب ۵۷ این مجموعه به شکل موزه درآمد ولیکن کاخ فعلی ریاست جمهوری در جوار این مجموعه قرار دارد. از کاخ ملکه مادر نیز که متعلق به ارگان ریاست جمهوری است برای پذیرایی از مهمانان خارجی استفاده می‌شود.

زمان بازدید از کاخ موزه سعدآباد

  • زمان بازدید کاخ موزه سعدآباد: تمام ایام هفته به غیر از روزهای دوشنبه و ایام رسمی سوگواری.
  • ساعت کاربخش اداری مجموعه سعدآباد: 8 تا 16:15
  • ساعت کار موزه‌های سعدآباد: نیمه اول سال 8:30 تا 17:30, نیمه دوم سال 9 تا 16:30
  • ساعت کار گیشه فروش بلیت موزه‌های سعدآباد: 9 تا 16
  • در ماه رمضان مجموعه سعدآباد تا ساعت 16 پذیرای بازدیدکنندگان می‌باشد.
  • روزهایی که کاخ موزه سعد آباد تعطیل است: شهادت امام علی، شهادت امام جعفر صادق، تاسوعای حسینی، عاشورای حسینی، رحلت حضرت رسول اکرم و شهادت حضرت امام حسن مجتبی.

بوستان نوروز؛ از جاهای دیدنی استان تهران

به عنوان یکی از زیباترین جاهای دیدنی تهران می‌توان به بوستان نوروز اشاره کرد.

به عنوان یکی از زیباترین جاهای دیدنی تهران می‌توان به بوستان نوروز اشاره کرد.

بوستان نوروز، یکی از جاهای دیدنی تهران در غرب بزرگراه شهیدمدرس و جنوب پارک آب‌وآتش بوده و شما با عبور از مجموعه آب‌وآتش و ادامه مسیر به سمت جنوب، بعد از اتوبان شهید همت با استفاده از یک پل ارتباطی وارد بوستان نوروز و مجموعه پلانتاریوم خواهید شد.

بوستان نوروز به عنوان یکی از جاهای دیدنی استان تهران با بیش از 90 هزار متر مربع مساحت، بزرگترین بوستان پهنه غربی اراضی عباس آباد تهران با کارکرد تفریحی، فرهنگی و تفرجی بوده که برای آن کارکردهای بین المللی و فرهنگی نیز تعریف گشته است. در بخشی از بوستان نوروز به نام «اکو»، برای کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو (به علاوه کشورهای بحرین و عراق، که عضو اکو نبوده ولی نوروز را جشن می‌گیرند) 12 سکو طراحی شده است که این کشورها می‌توانند مراسم و آداب خاص خود درباره نوروز را در آن به نمایش بگذارند. در مجموع بازدید از این بوستان، به عزیزانی که به دنبال بازدید از جاهای دیدنی تهران در ایام نوروز هستند، بسیار توصیه می شود.

تبلیغ: اجاره آپارتمان مبله ارزان در تهران

کاخ نیاوران

کاخ نیاوران؛ از زیباترین دیدنی های تهران

کاخ نیاوران؛ از زیباترین دیدنی های تهران

اگر به دنبال یکی از زیباترین و خوش آب و هواترین جاهای تفریحی تهران هستید، کاخ نیاوران را توصیه می کنیم. مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در باغ بزرگی به مساحت حدود ۱۱ هکتار در شمال تهران، در میدان شهید باهنر (میدان نیاوران) قرار دارد که از زیبایی و جذابیت طبیعی و تاریخی فراوانی برخوردار است.

یکی از مهم ترین جاهای دیدنی تهران کاخ نیاوران بوده که در زمان محمدرضا شاه پهلوی به سبک مدرن برای سکونت او و خانواده اش بنا گردید. برخی از بناهای کوچک باغ نیاوران تخریب شد و این کاخ در سال ۱۳۴۷ هجری شمسی مورد بهره‌برداری قرار گرفت و تا واپسین ساعات خروج خانواده پهلوی از کشور محل اصلی سکونت محمدرضا پهلوی و خانواده وی بود.

اکنون محوطه کاخ شامل کاخ اختصاصی نیاوران و موزه‌ی پارچه و لباس‌های سلطنتی، کاخ صاحبقرانیه و موزه‌ی حوضخانه، کوشک احمدشاهی، موزه‌ی جهان‌نما، کتابخانه اختصاصی، موزه‌ی خودروهای اختصاصی کاخ نیاوران و باغ کتیبه‌ها است.

نشانی: تهران، میدان شهید باهنر (نیاوران)، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

تلفن مجموعه: ۱۵-۲۲۲۸۲۰۱۲

بوستان باغ ایرانی

بوستان باغ ایرانی؛ از زیباترین دیدنی های تهران

بوستان باغ ایرانی؛ از زیباترین دیدنی های تهران

بوستان باغ ایرانی در ده ونک قرار گرفته است.

بوستان باغ ایرانی با مساحتی در حدود 3.4 هکتار در محدوده شهرداری منطقه 3 تهران واقع گشته و بر اساس الگوی باغ ایرانی طراحی شده است تا به یکی از جاهای دیدنی تهران بدل شود. بوستان باغ ایرانی در یکی از محله‌های قدیمی تهران به نام ده ونک واقع بوده که شما با قدم زدن در کوچه پس کوچه‌هایش، می‌توانید یادی از گذشته‌های نه چندان دور تهران کنید. عمارت ها و خانه باغ‌های قدیمی این بوستان، یاد آور آرامش و صفای مردم آن، از زیبایی‌های محله‌های قدیمی تهران هستند. به علاوه در همان حوالی یکی از باغ‌های قدیمی سر و سامان داده شده و با استفاده از عناصر معماری سنتی ایرانی نام باغ ایرانی را به یدک می‌کشد.

بوستان باغ ایرانی؛ از زیباترین دیدنی های تهران

بوستان باغ ایرانی؛ از زیباترین دیدنی های تهران

گفتنی است است که 2.5 هکتار از سطح بوستان باغ ایرانی به فضای سبز اختصاص داده شده و جالب اینجا است که در احداث فضای سبز آن درختان قدیمی موجود حفظ گردیده‌اند و گونه‌های گیاهی دیگر از قبیل برگ نو، برگ بو، زرشک، شیر خشت، مورد، پیراکانتا، انواع رز و نسترن و بوته‌های فصلی و دائمی به آن اضافه شده‌اند. از زیبایی‌ها و جذابیت‌های این پارک می‌توان به گلکاری های بسیار زیبا در کنار درختان سر به فلک کشیده و نیمکت‌هایی اشاره کرد که می‌توانید روی آنها بنشینید و از زیباییهای این باغ لذت ببرید. بدون شک بوستان باغ ایرانی از مکان‌های دیدنی تهران است.

هم چنین به عنوان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مهم بوستان باغ ایرانی می‌توان به مناسب سازی معابر جهت تردد معلولین اشاره نمود که استفاده از این بوستان را برای این عزیزان راحت‌تر ساخته است. بوستان باغ ایرانی به نام پارک باغ ایرانی، نیز شناخته می‌شود. بوستان باغ ایرانی دارای 2 ورودی اصلی با سردرهای زیبا در ضلع شرقی و غربی و 2 ورودی در ضلع جنوبی و جنوب غربی است.

آدرس بوستان باغ ایرانی: خیابان شیخ بهایی شمالی،20 متری پیروزان، کوچه شهید صابری.

امامزاده صالح؛ یکی از اماکن دیدنی تهران

امامزاده صالح؛ از اماکن دیدنی تهران

امامزاده صالح؛ از اماکن دیدنی تهران

امام زاده صالح یکی از اماکن دیدنی تهران نام زیارتگاهی در شهرستان شمیرانات تجریش است. بر اساس شواهد تاریخی، ایشان از پسران امام موسی کاظم و برادران امام هشتم شیعیان علی پسر موسی (رضا) هستد. تعداد زائران این امامزاده در حدود ۳۰ هزار تن در روز برآورد شده‌است.

بنای بقعه اصلی شامل ساختمان چهارگوش بزرگ و مستحکمی با دیوارهای قطور است و فضای درونی آن تقریباً ۵٫۶ متر مربع مساحت دارد. وضع طاق‌نماها و معماری ساختمان و پوشش آن از معماری بناهای سدهٔ هفتم و هشتم است.

گنبد کاشی‌کاری‌شده بقعه در سال ۱۳۳۸ در آخرین سال عمر حسن فداکار با هزینه شخصی تعمیر و کاشی‌کاری مجدد شد. محوطه امامزاده صالح پیش از تغییر فضای خیابانی تجریش، محوطه‌ای کاملاً محصورشده همچون دیگر زیارتگاه‌های ایران بوده‌است؛ ولی امروزه از حصار دیوارها خارج شده‌است.

از سال ۱۳۵۴ تاکنون توسعه مرمت بنا در مراحل مختلفی توسط خیرین از جمله نقی فکری و اداره اوقاف انجام گرفته‌است.

در طبقه زیرین، حرم سرداب قرار داشته که سنگ قبر اصلی در آن جا بوده و تابه‌حال کسی اجازه ورود به آنجا را نداشته‌است.

ماجرای چنار کهن‌سال در امام زاده صالح: یکی از معروف‌ترین چنارهای کهن‌سال ایران که قدمت دست‌کم هشت‌صدساله داشته است و گفته می‌شود که تنه این درخت به میزانی بوده است که پاره‌دوزی در آن دکه داشته، اما باوجود تلاش‌های صورت گرفته خشک‌شده و بقایای آن در سال‌های دهه هفتاد با مجوز میراث فرهنگی قطع شد.

حتما ببینید » اجاره سوئیت در قیطریه تهران

بهشت مادران؛ از مکانهای دیدنی تهران

یکی از جاهای دیدنی تهران، بهشت مادران، که تنها مختص زنان است

یکی از جاهای دیدنی تهران، بهشت مادران، که تنها مختص زنان است

این بوستان درواقع اولین مجموعه تفریحی ویژه بانوان بوده که دارای دیوارهای بلندی می باشد و ورود آقایان به آن ممنوع می باشد. لازم به ذکر است که احداث پروژه بوستان بهشت مادران در ضلغ شمال شرقی تقاطع بزرگراه های شهید حقانی و رسالت از اواخر اردیبهشت ماه 1384 کلید خورد.

یکی از جاذبه‌های فوق‌العاده بوستان بهشت مادران، گونه‌های گیاهی است که برای فضای سبز آن استفاده‌شده و خانم‌ها علاقه‌مندی خاصی برای آگاهی از کم و کیف رشد این گیاهان نشان می‌دهند؛ البته در این رابطه فضایی در قالب کلینیک گل و گیاه نیز در پارک طراحی‌شده است. درمجموع در این پارک بیش از ۳۸ گونه گیاهی وجود دارد. هم‌چنین جوی‌های آب در سراسر بوستان طراحی‌شده که برخی در آرامش پارک، عبور آب را به تماشا نشسته و در حقیقت یکی از زیباترین فضاهای پارک همین قسمت است. دور از هیاهوی خیابان‌ها و ماشین‌ها بهشت مادران فضایی آرامش‌بخش برای زنانی است که نیاز به تفریح و استراحت دارند.

بوستان آب‌وآتش؛ از بهترین جاهاي ديدني تهران

پارک آب و آتش؛ یکی از جاهای دیدنی تهران

پارک آب و آتش؛ یکی از جاهای دیدنی تهران

از مهم ترین جاهای تفریحی تهران می توان به این پارک آب و آتش اشاره نمود. بوستان آب‌وآتش که از مکان‌های دیدنی تهران است، از جمله مکان های تفریحی تهران در شب می باشد.

یکی از متفاوت ترین و خاص ترین بوستان های شهر تهران که مساحتی گسترده داشته و امکانات تفریحی گوناگونی را در خود جای داده است، بوستان زیبای آب و آتش بوده که مساحتی حدود 24هزار متر مربع دارد. این بوستان بسیار زیبا که با نام هایی همچون «پارک آب و آتش» و یا «بوستان حضرت ابراهیم (ع)» نیز شناخته می شود، دارای تجهیزاتی مانند چهار برج آتش، آب‌نما، فضای بازی با آب، چادری ۷۰۰ متری با روی گردان ۳۷۰ نفری، پل ابریشم، لانه کبوتر، کالسکه‌رانی، فانوس دریایی، آلاچیق،… و محیط سبز است که آن را از سایر بوستان‌های تهران متمایز ساخته است.

بوستان آب‌وآتش که یکی از مکان‌های دیدنی تهران است، از طریق یک پل کابلی به بوستان نوروز ارتباط دارد. این پل مخصوص پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری بوده که از روی اتوبان همت می‌گذرد و نمای بسیار زیبایی دارد. بوستان آب‌وآتش دارای 2 در ورودی بوده که یکی از اتوبان شهید حقانی و دیگری از کوچه کنار بوستان؛ در ضلع غربی آن‌که دالانی با سقفی چوبی است و در تابستان با گل و گیاه پوشیده می‌شود و بسیار زیبا و دل‌نشین است.

پارک آب و آتش؛ از زیباترین جاهاي ديدني تهران

پارک آب و آتش؛ از زیباترین جاهاي ديدني تهران

آدرس بوستان آب‌وآتش: بوستان حضرت ابراهیم (ع) در شمال مجموعه تفریحی اراضی عباس‌آباد تهران قرارگرفته است. پارک آب‌وآتش در میدان ونک، اتوبان شهید حقانی، بعد از چهارراه جهان کودک، دست راست، جنب اتوبان. در اولین کوچه بعد از چهارراه جهان کودک راه داشته که آخر آن خیابان نیز پارکینگ مخصوص پارک خودرو نیز در نظر گرفته‌شده است.

درکه؛ زیباترین مناطق دیدنی تهران

درکه: یکی از مکان تفریحی تهران

درکه: یکی از مکان تفریحی تهران

حتماً تابه‌حال نام «درکه» را شنیده‌اید. اگر چند بار درباره جاهای تفریحی تهران از دوستان خود سوال کنید، به احتمال زیادی «درکه» یکی از گزینه های آن ها خواهد بود. درکه در حقیقت یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین محلات ییلاقی شمیرانات بوده که در امتداد دره مصفایی به همین نام به‌صورت شمالی-جنوبی و در دو طرف مسیر رودخانه درکه واقع‌شده است. محل و مسیر کوهستانی درکه در شمال غرب تهران قرار داشته و آغاز یکی از مسیرهای محبوب کوه‌پیمایی در تهران است. درکه یکی از تفریح گاه‌های مهم و قدیمی تهران بوده که افراد زیادی به آن علاقه دارند. ییلاق خوش آب‌وهوایی در پای کوه‌های بلند البرز، مکان‌های دیدنی با دسترسی آسان که می‌توان برای کوه‌پیمایی سبک و گشت‌وگذار به آنجا رفت.

جالب است بدانید که قدمت درکه به حدود قرن پنجم هجری باز گشته و سادات ساکن در آن، از نسل امامزاده سید محمد والی از نوادگان علی بن حسین هستند. کشف سنگ‌های قبور، تنورهای قدیمی، هاون‌های سنگی تراش‌خورده هنگام خاک‌برداری و احداث بنای امام‌زاده، همچنین جاری بودن چشمه آب در شمال بقعه متبرکه مؤید سکنای اولیه اهالی درکه در اطراف همین امام‌زاده می‌باشد.

جنگل و آبشار کارا، هفت‌حوض، آبشار بند عبدالله، آبشار جوزک، پلنگ چال، پلنگ جوزک، اسپیو (آب سپید)، هفت چشمه (هفت طیغانی)، و کفو (آب کف دار) معروف‌ترین جلوه‌های طبیعت زیبا و مترنم دره درکه هستند که بر جاذبه‌های گردشگری و کوه پیمایی آن افزوده‌اند.

هم چنین ببینید: اجاره آپارتمان مبله در غرب تهران

چشمه علی؛ از مناطق گردشگری تهران

چشمه علی؛ از مناطق گردشگری تهران

چشمه علی؛ از مناطق گردشگری تهران

نام باستانی این چشمه‌علی، سورنا بوده است

این چشمه پیشینه‌ای تاریخی داشته و در همسایگی ابن‌بابویه، برج طغرل، دژ رشکان و در زیر باروی ری واقع‌شده است. چشمه‌علی از میان صخره‌ای بزرگ خارج‌شده و به‌سوی جنوب و سپس جنوب شرق جاری است. همان‌گونه که گفتیم، نام باستانی این چشمه، سورنا بوده است که احتمالاً منسوب به دودمانی بزرگ در دوره اشکانیان و ساسانیان است. بعدها به نام حضرت امام علی (ع) به چشمه‌علی معروف شد. گفته می‌شود که قدمت چشمه‌علی به حدود ۸۰۰۰ سال پیش برمی‌گردد، زمانی که نخستین اجتماع در کنار چشمه‌ای دائمی واقع بر بالای تپه‌ای، گرد آمدند. این محل در هزاره سوم پیش از میلاد ناگهان به‌یک‌باره متروک شد و دوباره از هزاره دوم مسکونی و آباد گشت.

چشمه علی؛ از زیباترین جاهای گردشی تهرانچشمه علی؛ از زیباترین جاهای گردشی تهران

چشمه علی؛ از زیباترین جاهای گردشی تهران

جالب است بدانید که اینجا آثاری از عهد پارت‌ها (حصار معبد آناهیتا متعلق به آغاز عصر مسیحی)، ساسانی‌ها، اسلام تا عهد تیموریان به‌دست‌آمده است. به استناد روایت‌های مختلف، مادر زرتشت نیز در این مکان متولدشده است. درباره آب چشمه نیز گفته می‌شود که از جاجرود و قیطریه تأمین شده و پس از گذر از راه‌های زیرزمینی، از دل تپه می‌جوشد. در گذشته فرش‌فروش‌ها و مردم تهران، قالی‌ها و قالیچه‌های خود را با این عقیده که در آب این چشمه خاصیتی است که فرش را تمیز و رنگش را روشن‌تر و پر جلاتر می‌سازد، در آب چشمه‌علی می‌شستند. چشمه‌علی در جنوب تهران و شمال شهرری در منطقه ۲۰ شهرداری تهران قرار داشته و از جالب ترین مکان های دیدنی تهران به شمار می رود.

پارک جمشیدیه؛ از بهترین مکانهای دیدنی تهران

پارک جمشیدیه؛ از جمله جاهای دیدنی تهران

پارک جمشیدیه؛ از جمله جاهای دیدنی تهران

از مهم ترین جاهای تفریحی تهران می توان پارک جمشیدیه تهران را نام برد. پارک جمشیدیه یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین پارک‌های شمال تهران است که در فصل پاییز زیبایی خاصی دارد. بوستان جمشیدیه یا پارک سنگی جمشیدیه در انتهای خیابان شهید باهنر (نیاوران) واقع‌شده است. به علت اینکه این پارک در نزدیکی کوه‌های شمال تهران قرار دارد همیشه یکی از اولین نقاط پایتخت است که بارش‌‌ برف و باران در آن شروع می‌شود. این پارک معماری متفاوتی با سایر پارک‌های تهران دارد و در آن یک آبشار مصنوعی و یک حوض زیبا و تعدادی المان هنری تجسمی قرار دارد. با بالا رفتن از پله‌های پشت آبشار به طبقات بالایی پارک می‌رسید و ازآنجا نمایی زیبا از شهر تهران را خواهید دید.

آدرس: پارک جمشیدیه در انتهای خیابان شهید باهنر (نیاوران)، انتهای خیابان فیضیه و امیدوار واقع‌شده است.

میدان آزادی؛ از مهم ترین مناطق دیدنی تهران

هرگاه سخن از تهران در رسانه‌ها و تلویزیون به میان می‌آید، تصویر برج آزادی به‌عنوان نماد تهران می‌درخشد.

از هرچه بگذریم، نمی توان از میدان آزادی که از بزرگ ترین میدان های شهر تهران بوده و از اماکن دیدنی تهران نیز به شمار می رود، گذشت. برج آزادی، نماد تهران با ارتفاع 48 متر در این میدان قرار دارد. برج آزادی یا شهیاد، در زمان سلطنت محمدرضا شاه پهلوی به‌عنوان نماد پایتخت ساخته شد. این میدان که قبل از انقلاب ۱۳۵۷ ایران میدان شهیاد نام داشت، به‌صورت بیضی ساخته‌شده است که در مرکز آن برج آزادی قرار داشته و در حاشیه‌ی آن دو مسیر اتومبیل‌رو که در بعضی قسمت‌ها به‌صورت دوطبقه ساخته‌شده است، قرارگرفته است. بین بنای برج آزادی و مسیرهای اطراف میدان نیز باغچه‌های چمن‌کاری شده به‌صورت شش‌ضلعی بناشده است.

پارک ارم: جای تفریحی تهران

شهربازی پارک ارم از مناطق دیدنی تهران

شهربازی پارک ارم از مناطق دیدنی تهران

اگر به دنبال جاهای تفریحی تهران از پارک ارم و شهربازی هیجان انگیز و باغ وحشش فراموش نکنید. پارک ارم در کیلومتر چهار اتوبان تهران – کرج جای گرفته است. این پارک با وسعتی بیش از ۷۲ هکتار بزرگ‌ترین پارک ایران است.

این پارک دارای یک دریاچه هشت هکتاری و سه شهربازی بنام‌های لونا پارک ۱ و ۲ و ۳ با ۷۰ گونه وسایل بازی و باغ‌وحش می‌باشد.

باغ وحش ارم؛ از دیدنی ترین جاهای دیدنی تهران و جای تفریحی تهران

باغ وحش ارم؛ از دیدنی ترین جاهای دیدنی تهران و جای تفریحی تهران

در باغ‌وحش پارک ارم به عنوان جای تفریحی تهران, بیش از ۸۰۰ جاندار از ۱۱۱ گونه مختلف در قفس‌های کوچک و بزرگ زندگی می‌کنند. از گونه‌های مختلف پستانداران، خزندگان، آبزیان و پرندگان. حدود ۶۰ درصد این حیوانات بومی ایران و باقی از نقاط دیگر دنیا به‌خصوص آفریقا به ایران آورده شده‌اند. این باغ وحش از مهم ترین مکان های دیدنی تهران به شمار می رود.

امکانات پارک ارم به شرح زیر است:

  1. سه شهربازی با بیش از ۷۴ دستگاه تفریحی
  2. بزرگ‌ترین باغ‌وحش پایتخت با بیش از ۱۱۰ گونه جانوری
  3. دریاچه زیبا و منحصربه‌فرد قایقرانی و ماهیگیری با بیش از ۹ هکتار مساحت
  4. تالارهای پذیرایی کشتی
  5. استخرهای شنای تابستانی ویژه بانوان
  6. فضاهای سبز و جنگلی
  7. سالن سرپوشیده بازی (قلعه سحرآمیز با ۱۱۰ بازی و گیم)
  8. توقفگاه‌های وسیع جهت خودرو و موتورسیکلت

پل طبیعت؛ از مکان های دیدنی تهران

پل طبیعت یکی از جاهای دیدنی تهران در شب است.

پل طبیعت یکی از جاهای دیدنی تهران در شب است.

این پل تنها جایی برای گذر نیست و به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که فضا و امکاناتی را برای گذراندن ساعاتی خوش و متفاوت در قلب کلان‌شهر تهران فراهم می‌کند.شب های این پل، بسیار زیبا بوده و بسیاری پل طبیعت را یکی از جاهای دیدنی تهران در شب می دانند.

پل طبیعت به‌عنوان یکی از نمادهای شهر تهران شناخته می‌شود. نام این پل به‌عنوان سازه‌ای منحصربه‌فرد، بارها در سطح جهانی مطرح‌شده و جایزه‌هایی را نیز به خود اختصاص داده است. پل طبیعت عنوان یک پل سه‌طبقه در عباس‌آباد تهران است که تنها عابران پیاده حق عبور از آن را دارند و خودرویی در آن مشاهده نمی‌شود. این پل بر روی عرض بزرگراه مدرس قرار دارد و ساخته‌شده تا یک‌راه ارتباطی میان پارک‌های طالقانی و آب‌وآتش فراهم آورد و این دو پارکِ شاخص پایتخت را به هم متصل کند.

نورپردازی خاص و ویژگی‌های منحصربه‌فرد این پل، بسیاری از افراد را به‌ویژه در شب‌ها به‌سوی خود می‌کشاند و لحظاتی رؤیایی را در قلب شهر تهران برایشان رقم می‌زند. پل طبیعت عنوان نخستین پل غیر خودرویی در کشور و بزرگ‌ترین پل غیر خودرویی خاورمیانه را به خود اختصاص داده است. این سازه با مساحت ۷۰۰ مترمربعی خود خاطرات خوشی را در ارتفاع ۴۰ متری از سطح زمین به شما هدیه می‌کند.

پل طبیعت ۳۰۰ متر طول دارد و عرض آن در قسمت‌های مختلف از ۶ تا ۱۳ متر تغییر می‌کند. این پل ۷۰۰۰ مترمربع وسعت دارد که از این مقدار ۷۳۰ متر آن به فضای سبز و ۴۸۰ متر آن به رستوران‌ها، کافی شاپ و سایر فضاهای فرهنگی و تفریحی اختصاص‌یافته است. کف‌پوش‌های چوبی ۵۱۰۰ مترمربع از مساحت این پل را پوشانده و فضایی مناسبِ پیاده‌روی ایجاد کرده‌اند.

آدرس: استان تهران، شهر تهران، بر فراز بزرگراه مدرس

حتما ببینید: اجاره آپارتمان مبله در شرق تهران

پارک جنگلی چیتگر؛ از مهم ترین مناطق دیدنی تهران

پارک جنگلی چیتگر؛ از مکان های دیدنی تهران

پارک جنگلی چیتگر؛ از مکان های دیدنی تهران

پارک جنگلی چیتگر از مهم ترین جاهای تفریحی تهران است. پارک جنگلی چیتگر از پارک‌های جنگلی شهر تهران است که با ۹۵۰ هکتار زمین پردرخت از بزرگ‌ترین بوستان‌های جنگلی استان تهران است.

هدف از احداث این بوستان جنگلی که در آغاز مسیر وزیدن باد غربی به شهر تهران قرارگرفته، بالا بردن مقدار اکسیژن هوای تهران بوده است. این پارک دارای یک پیست و مسیرهای دوچرخه‌سواری و امکانات اسکیت سواری است.

دریاچه چیتگر در مجاورت این پارک جنگلی واقع‌شده است. پوشش درختی پارک درمجموع مساحتی در حدود ۷۳۴ هکتار را در برمی‌گیرد و حدود ۵۳ درصد از آن‌ها را گونه‌های سوزنی‌برگ مانند کاج الداریکا، سرو نقره‌ای و سرو خمره‌ای و حدود ۴۷٪ از درختان را ۹ گونه درختی پهن‌برگ (ازجمله اقاقیا، زبان‌گنجشک، نارون چتری، ارغوان، داغداغان، افرای زینتی، پلت، بلوط و ایلان) تشکیل می‌دهد.

بازار تجریش؛ از زیباترین دیدنی های تهران

بازار تجریش یکی از قدیمی‌ترین بازارهای تهران در منطقه شمیرانات و دیدنی ترین جاهای دیدنی تهران است.

بازار تجریش یکی از قدیمی‌ترین بازارهای تهران در منطقه شمیرانات و دیدنی ترین جاهای دیدنی تهران است.

بازار تجریش که ازیک‌طرف به میدان تجریش، از سمت دیگر به امام‌زاده صالح و کوچه‌های اطراف آن راه دارد، از قدیمی‌ترین مراکز خرید شمیران بوده و هنوز هم که هنوز است همان بافت قدیمی خود را حفظ نموده است‌. اگرچه ساخت بازار قائم به سبک جدید در کنار آن شکل کاملاً سنتی بازار را تحت تأثیر قرار داده است‌، اما هنوز حجره‌های معروف و قدیمی بازار هویت خود را از دست نداده‌اند. بازار قدیمی تجریش، به‌صورت سرپوشیده و متصل‌کننده دو محله سرپل و تجریش است‌، که نمونه کوچکی از بازار تهران است‌.

در بازار تجریش که از سوق‌های کوچکی تشکیل‌شده، یک میدان سرپوشیده میوه و تره‌بار نیز وجود دارد که ازنظر مکانی بسیار زیبا و جذاب است‌. البته این میدان در اصل مکان تکیه تجریش بوده که یکی از قدیمی‌ترین تکیه‌های تهران به شمار می‌رود و بعد از ده محرم به اجاره در اختیار بازار میوه تره‌بار قرار می‌گیرد. بازار تجریش همچون دیگر بازارهای سنتی، مسجد و حسینیه دارد‌.

حتما ببینید» اجاره خانه مبله شمال تهران

پارک ملت؛ از مناطق دیدنی تهران

مجسمه های پارک ملت؛ از زیباترین جاهای دیدنی تهران

مجسمه های پارک ملت؛ از زیباترین جاهای دیدنی تهران

بوستان ملت یکی از دیدنی‌ترین و زیباترین بوستان‌های تهران است و با 34 هکتار وسعت، یکی از بزرگ‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود. بوستان ملت که یکی از زیباترین جاهای دیدنی تهران است، از قسمت‌های مختلف تشکیل‌شده است و با ورودی بسیار زیبا، پردیس گالری ملت، دریاچه مصنوعی، مجسمه‌های مفاخر ایران‌زمین، باغ‌وحشی کوچک، فضای سبز گل‌کاری شده و درختانی قدیمی و سر به فلک کشیده در میان دیگر پارک‌های تهران دلبری می‌کند.

پارک زیبا و دل‌باز ملت، بر اساس نظرسنجی‌های مرکز تحقیقات و مطالعات رسانه‌ای همشهری، نخستین بوستانی است که شهروندان تهرانی آن را به میهمان غیر تهرانی خود معرفی می‌کنند. این پارک به طور قطع از مهم ترین جاهای تفریحی تهران است.

از جمله دیدنی‌های این پارک، می‌توان به ورودی بسیار زیبای پارک، آب نمای پله‌ای، مجسمه‌های بسیار زیبا، دریاچه پارک ملت، قطار دودی، سینمای چهاربعدی با هزینه تنها 5 هزار تومان، زمین‌بازی کودکان، باغ‌وحش کوچک، امکانات ورزشی متنوع از قبیل تنیس روی میز، فوتبال دستی، مسیر پیاده‌روی، زمین بدمینتون، والیبال، میز و صندلی شطرنج و هم‌چنین پردیس سینمای ملت اشاره نمود.

پارک ملت؛ از زیباترین جاهای دیدنی تهران

پارک ملت؛ از زیباترین جاهای دیدنی تهران

اطلاعات تماس

شماره تماس: 23162 (داخلی 101 برای پیگیری و مشکلات خرید اینترنتی از سایت) در زمان‌های معمول سال می‌توانید از ساعت 10 تا 20 با این مجموعه تماس بگیرید.

زمان تماس با پردیس ملت در ماه رمضان از ساعت 12 تا ساعت 20 است.

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از بلوار نیایش

موزه فرش ایران؛ یکی از اماکن دیدنی تهران

موزه فرش ایران؛ از جمله اماکن دیدنی تهران که باید حتما ببینید.

موزه فرش ایران؛ از جمله اماکن دیدنی تهران که باید حتما ببینید.

موزهٔ فرش، یکی از موزه‌های استان تهران که به دستور شهبانو فرح پهلوی ساخته شد و در روز ۲۲ بهمن ۱۳۵۶ به‌وسیله وی گشوده شد. این موزه در ضلع شمالی پارک لاله تهران واقع‌شده است. در این موزه فرش‌های بسیار نفیس از سراسر ایران که حاصل کار هنرمندان مشهور می‌باشد به نمایش گذاشته‌شده است. هدف از تشکیل این موزه را می‌توان پژوهشی در سوابق، تحصیلات و کیفیت تاریخی هنر و صنعت فرش خاصه فرش ایرانی دانست. این موزه شامل سایر محصولات از قبیل گلیم هم می‌شود.

موزه فرش ایران در خیابان کارگر شمالی تقاطع دکتر فاطمی یا به‌عبارتی‌دیگر در ضلع شمال غربی پارک لاله و در فضایی به وسعت ۱۲۰۰۰ مترمربع واقع‌شده است‌. این موزه در سال ۱۳۴۰ به‌صورت ناتمام به‌منظور گالری فرش ساخته و درنهایت روز ۲۲ بهمن‌ماه سال ۱۳۵۶ رسماً افتتاح گردید.

ساختمان موزه ۳۴۰۰ مترمربع مساحت دارد و آذین‌های نمای بیرونی آن شبیه دار قالی است. ساختمان دارای دو تالار است و برای نمایش انواع قالی‌های دست‌بافت و گلیم مورداستفاده قرار می‌گیرد. طبقه همکف این موزه برای نمایش دائمی ۱۵۰ قطعه فرش و طبقه دوم آن برای برگزاری نمایشگاه‌های موردی و فصلی در نظر گرفته‌شده است.

موزه فرش ایران؛ از جمله مکان های دیدنی تهران

موزه فرش ایران؛ از جمله مکان های دیدنی تهران

ویژگی‌های موزه

موزه فرش ایران به عنوان یکی از جاهای تفریحی تهران دارنده باارزش‌ترین نمونه‌های قالی ایران از قرن نهم هجری تا دوره معاصر است و به عنوان یکی از جاهای تفریحی تهران از منابع غنی تحقیقی برای پژوهشگران و هنر دوستان به شمار می‌آید. معمولاً حدود ۱۳۵ تخته از شاهکارهای قالی ایران، بافت مراکز مهم قالی‌بافی مانند کاشان، کرمان، اصفهان، تبریز، خراسان، کردستان و جز آن‌ها، در تالار طبقه همکف به معرض نمایش گذاشته می‌شود. همچنین در این نمایشگاه تابلو فرش‌های نفیس تبریزی، فرش تبریز به نمایش درمی‌آید که نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. در این نمایشگاه نمونه‌هایی از قالیچه‌های تصویری شاهنامه بایسنقری به نمایش درآمده است که گوشه‌هایی از ادبیات، اسطوره، مذهب و فرهنگ و هنر غنی ایران را نشان می‌دهد.

در کتاب‌خانه موزه حدود ۳۵۰۰ جلد کتاب به زبان‌های فارسی، عربی، فرانسه، انگلیسی و آلمانی در اختیار هنردوستان و پژوهشگران قرار می‌گیرد

فهرست دیگر جاهای دیدنی تهران:

تهران قدیم

  1. مجموعه برج آزادی
  2. خانه موزه مقدم حسن‌آباد
  3. عمارت مسعودیه بهارستان
  4. مدرسه دارالفنون ناصرخسرو
  5. خانه دکتر مصدق فلسطین
  6. قنات آب شهرک امید
  7. کاروانسرای خانات میدان شوش
  8. خانه کاظمی تهران قدیم چاله‌میدان
  9. باغ‌موزه قصر
  10. باغ‌موزه نگارستان بهارستان
تهران قدیم؛ از جمله اماکن دیدنی تهران

تهران قدیم؛ از جمله اماکن دیدنی تهران

همچنین ببینید» اجاره سوئیت تهران نو

هنری

  1. خانه موزه استاد صبا بهارستان
  2. موزه فرش کارگر شمالی
  3. موزه آبگینه و سفالینه سی تیر
  4. شهرک سینمایی غزالی جاده مخصوص کرج
  5. موزه هنرهای معاصر کارگر شمالی
  6. تئاتر شهر پارک دانشجو
  7. موزه موسیقی الهیه
  8. خانه صادق هدایت سعدی
  9. موزه سینما باغ فردوس
  10. تالار وحدت حافظ
تئاتر شهر؛ از جمله اماکن دیدنی تهران

تئاتر شهر؛ از جمله اماکن دیدنی تهران

فرهنگی تاریخی

  1. موزه رضا عباسی شریعتی
  2. موزه جواهرات چهارراه استانبول
  3. موزه عروسک‌های ملل پاسداران
  4. موزه ملی ایران سی تیر
  5. موزه ملک باغ ملی
  6. مجموعه موزه‌های کاخ گلستان
  7. مجموعه موزه‌های کاخ نیاوران
  8. مجموعه موزه‌های کاخ سعدآباد
  9. موزه عبرت ایران عشرت‌آباد
  10. باغ مینیاتوری ایران جانبازان غربی
موزه رضاعباسی از جمله مکان های دیدنی تهران

موزه رضاعباسی از جمله مکان های دیدنی تهران

حتما ببینید » اجاره سوئیت در تهران

مذهبی

  1. آرامگاه ابن‌بابویه
  2. موزه آثار شهدا بهشت‌زهرا
  3. حسینیه و خانه امام خمینی جماران
  4. مرقد امام خمینی بهشت‌زهرا
  5. حسینیه ارشاد شریعتی
  6. امام‌زاده داوود کن
  7. موزه مرکزی شهدا طالقانی
  8. مسجد و مدرسه سپه‌سالار ناصرخسرو
  9. کلیسای سرکیس مقدس نجات الهی
  10. موزه هنرهای دینی امام علی اسفندیار
آرامگاه ابن بابویه؛ از مکان های دیدنی تهران

آرامگاه ابن بابویه؛ از مکان های دیدنی تهران

گردش و فضای سبز

  1. آبشار و آب‌نما تهران شهید خرازی
  2. پارک ژوراسیک سعادت‌آباد پارک پرواز
  3. باغ ایرانی شیخ بهایی
  4. باغ پرندگان هنگام
  5. موزه حیات‌وحش هفت‌چنار
  6. موزه حشرات هایک میرزا یانس چمران
  7. پارک بازیافت علی‌آباد جنوبی
  8. دریاچه شهدای خلیج‌فارس چیتگر
  9. بوستان نوروز پل طبیعت گنبد مینا و زیما پارک آب‌وآتش
  10. باغ گیاه‌شناسی ملی پیکان شهر
موزه حیات‌وحش هفت‌چنار؛ از جمله جاهای دیدنی تهران

موزه حیات‌وحش هفت‌چنار؛ از جمله جاهای دیدنی تهران

ورزشی

  1. کوهنوردی کوهستان‌های تهران پناه گاه‌های شیر پلا توچال و پناه گاه کلک‌چال درکه و دارآباد
  2. دوچرخه‌سواری پارک چیتگر
  3. پرواز پاراگلایدر شهران
  4. جاده پیاده‌روی پارک پردیسان
  5. کارتینگ پرند
  6. مجموعه ورزشی استادیوم آزادی
  7. مجموعه ورزشی انقلاب نیایش
  8. پیست‌های اسکی توچال و دیزین و شمشک و …
  9. پینت بال ای تهران کوهستان و انقلاب و …
پاراگلایدر شهران از جاهای تفریحی تهران

پاراگلایدر شهران از جاهای تفریحی تهران

علمی

  1. موزه پست و تلفن باغ ملی
  2. موزه ملی پزشکی کارگر شمالی
  3. موزه خودروهای تاریخی جاده مخصوص کرج
  4. موزه تماشاگه زمان تجریش
  5. نمایشگاه هوایی اتوبان کرج
  6. موزه دکتر حسابی مقصود بیک
  7. موزه صنعت برق پیروزی
  8. رصدخانه زعفرانیه
  9. پارک ترافیک مرزداران
  10. موزه اسناد ملی حقانی
موزه پست و تلفن باغ ملی؛ از مکان های دیدنی تهران

موزه پست و تلفن باغ ملی؛ از مکان های دیدنی تهران

تجاری

  1. بازار قدیم تهران
  2. بازار سنتی تجریش
  3. مال‌های جدید تهران تیراژه 2 و ارگ و تهران مال و پالادیوم …
  4. مرکز خرید گلستان شهرک غرب
  5. مرکز همایش‌های اجلاس سران
  6. بازار موبایل علاءالدین جمهوری
  7. بازار مبل و موزه مبل یافت‌آباد
  8. نمایشگاه بین‌المللی تهران چمران
  9. مجتمع تجاری و پردیس بزرگ سینمایی کوروش ستاری
  10. هایپر استار باکری
هایپراستار باکری از جاهای دیدنی تهران

هایپراستار باکری از جاهای دیدنی تهران

خوراکی

  1. رستوران‌ها و کافه‌های دربند
  2. رستوران‌ها و کافه‌های درکه
  3. کافه‌رستوران خانه هنرمندان ایرانشهر
  4. چلوکبابی‌های قدیمی بازار تهران مسلم و شمشیری و شرف الاسلامی و …
  5. دیزی سنتی آذری میدان راه‌آهن
  6. رستوران‌های فرحزاد
  7. کافه و رستوران‌های ییلاقات تهران فشم و میگون. لواسان و کن
  8. کافه نادری انقلاب
  9. فودکورت پالادیوم
  10. قنادی‌های کوک
کباب رستوران مسلم از جاهای تفریحی تهران

کباب رستوران مسلم از جاهای تفریحی تهران

جاهای تفریحی تهران

  1. برج میلاد و دلفیناریوم
  2. آکواریوم و موزه صلح پارک شهر
  3. سورتمه تهران گلابدره
  4. تله کابین توچال
  5. سینمای 7 بعدی پارک آب‌وآتش
  6. دهکده آبی پارس
  7. مجموعه آبی فشافویه اتوبان قم
  8. باشگاه موتورسواری صحرایی اتوبان بابایی
  9. سرزمین عجایب مجتمع تیراژه اشرفی اصفهانی
  10. شهربازی بیلینو بوستان نهج‌البلاغه

حتما ببینید » اجاره خانه لوکس تهران

4.5/5 - (10 امتیاز)

مطالب پیشنهادی

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد؛ بخش های ضروری با * علامت گذاری شده اند.

8 پاسخ به “جاهای دیدنی تهران | عکس مناطق گردشگری و تفریحی”

  1. فاطیما گفت:

    همه جای ایران سرای من است به نظر من تمام ایران زیباست کاشکی هر کسی تو شهر خودش میموند واین تهران رو که به بزرگترین عذاب ازهر لحاظ شده تبدیل نمی‌کرد. کوچ خیلی از آدمهااز شهرشون باعث شده تهران شلوغ وکثیف بشه اجاره هابالا بره وجا برای نفس کشیدن نداشته باشیم. از همه بدتر هرکسی بافرهنگ شهرش اومده وخیلی ها نتونستن خودشونو با فرهنگ تهران نشینی وفق بدهند دردسر های زیادی درست شده.
    به نظر من تهران اصلا جذاب نیست. گول میزنه. بخوای نفس بکشی باید پول خرج کنی.بهترین تفریح در کنار خانواده بودن ورفت وآمد بااقوامه.

  2. ماهان گفت:

    تهران از اون شهرهایی هست که شب هاش بیشتر حال میده که بری بگردی به شرطی که ماشین داشته باشی 🙂

  3. نازنین زهرا گفت:

    من چند ساله که دارم تهران زندگی می کنم به این نتیجه رسیدم که آدم تو تهران پول داشته باشه دیگه زندگی رو داره … ماشالا تهران پولدار هم کم نداره واقعا عالی هست این شهر

  4. فاطیما گفت:

    تمام کسانی که وضع مالیشون خوبه و به اصطلاح بچه پولدار هستن در تهران تفریحی دارن به نام «دور دور» یعنی با ماشین تو خیابون ویراژ میدن … به نظر من شب گردی با ماشین تو تهران یکی از بالاترین لذت هایی هست که میتونه حال و هوای آدم رو عوض کنه البته به شرطی که مثل من استرس نداشته باشی

  5. کیانا گفت:

    خیلی عالی بود واقعا من نمیدونستم این تهران خودمون هم اینقدر جا برای گردشگری و تهرانگردی داره دمتون گرم

  6. آرمین گفت:

    خیلی عالی بود
    واقعا همین تهران رو هم آدم بگرده می بینه خیلی جاهای دیدنی داره که هنوز که هنوز هست ما که این همه ساله اهل تهرانیم یه بارم بهش سر نزدیم

  7. امیرمحمد گفت:

    خیلی کامل و خوب بود … من خودم جزء عاشقان تهران گردی هستم و دوران خدمتم کل تهران رو گشتم … هیچ چیز مثل دلفیناریوم برج میلاد نمیشه فقط نمیدونم چرا اونجا که میرم احساس می کنم یه مقداری همه پولدار هستن … نمیدونم یه جور خاصیه انگاری

  8. فاطمه زهرا گفت:

    چقدر عالی و کامل توضیح داده بودین همه جاهای دیدنی تهران رو
    فکر کنم اگه بخوای هر هفته تعطیلات به این جاها بری باید تا چند سال تهرانگردی کنی
    مرسی از مطلب خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *