02144082101 _ 09101987270 whatsapp
تهران سوئیت
تهران سوئیت

آخرهفته در آبشار یخی آبنیک + تصاویر

آخرهفته در آبشار یخی آبنیک + تصاویر
منتشر شده توسط تهران سوئیت در 25 خرداد 1396

اگر جزء علاقه مندان به گردشگری و ایرانگردی باشید، حتما نام «روستای آبنیک» به گوشتان خورده است. این روستا، روستایی بسیار خوش آب و هوا و سرسبز بوده و از توابع بخش رودبار قصران شهرستان شمیرانات استان تهران به شمار می رود. برای دیدن این روستا شما می بایست به 12 کیلومتری شمال شرقی فشم، پس از روستاهای لالان و زایگان بروید. این روستا دارای ارتفاع 2400 متر از سطح دریا بوده و در تابستان در حدود 150 خانوار جمعیت دارد. جمعیت این روستا در زمستان به حدود یک سوم این مقدار کاهش می یابد.

آبنیک (3)

آب و هوای این روستا، سرد و ییلاقی است. این روستا به همراه دامنه های گسترده کوه های اطرافش و حاشیه سرسبز رودخانه کلارود، از محبوب ترین مکان های فصل بهار و تابستان نزد گردشگران و ایرانگردان است. رودخانه کلارود و یا به قول محلی ها رودخانه آبنیک دارای طول 7 کیلومتر بوده و از کوه های خرسنگ و جانسون سرچشمه می گیرد. این رود خود یکی از سرشاخه های رودخانه جاجرود به شمار می رود.

آبنیک (2)

هم چنین آبشار یخی آبنیک فشم نیز در استان تهران واقع می باشد. روستای آبنیک پس از لالون در مسیر گرمابدر واقع می باشد. علاوه بر همه این ها، در انتهای دره آبنیک، آبشار یخی آبنیک واقع گردیده و در کنار یک تنگه زیبا، محلی بسیار مناسب برای تمرین یخ نوردی در زمستان به شمار می رود.

آبنیک دارای یک چشمه معروف به نام چشمه آبنیک است که آبی سفید و گوارا دارد. گفتنی است که آب این چشمه بسیار مفید بوده و خواص فراوانی دارد. بسیاری می گویند به همین علت است که مردمان آبنیک در گذشته به خوش قامتی و تنومندی معروف بوده اند. شاهان قاجار نیز در نوشته های خود بارها از آن یاد کرده اند.

آبنیک (1)

آبنیک با آبشار تلخاب در حدود سه ساعت کوهپیمایی فاصله داشته و در مسیر جنوبی قله وزوا طی می گردد. از آبادی آبنیک شما با یک کوهپیمایی دو ساعته می توانید به دشت جانستون برسید و چندین چشمه و یک سرچشمه بزرگ دائمی در آن جا قرار دارد.

حتما ببینید: سوئيت كيش

در فصل بهار، دامنه های کوه های این منطقه سراسر از گیاهانی ماند والک و سیرک و تره کوهی و نیز انواع قارچ خوراکی پر می شود. در نتیجه عطری خوش این محیط را فرا خواهد گرفت. در بخش شمال غربی فشم نیز مسیری وجود دارد که به دیزین و میگون منتهی می گردد.

آبنیک (4)

در این مسیر نیز آبشارهای فراوانی در فصل بهار به چشم می خورد. از مهم ترین آن ها می توان به آبشار دربندسر اشاره نمود که در 15 کیلومتری جاده فشم به دیزین واقع گردیده است. این آبشار، خود از جلوه های طبیعی و زیبای منطقه فشم به حساب می آید.

تهران سوئیت: اجاره آپارتمان مبله تهران

رزرو ویلا شمال

Rate this post
دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد؛ بخش های ضروری با * علامت گذاری شده اند.

4 پاسخ به “آخرهفته در آبشار یخی آبنیک + تصاویر”

  1. sina گفت:

    خیلی باهاله من امروز رفتم

  2. ستاره گفت:

    جای خطرییه فعلا نمیشه اینجور جاها برم بابا یخ حس و حال خودشو میخواد چرا دنبال دردسر میگردی تهران سوئیت جان با ما نکن از این کارا!!

  3. مهسا گفت:

    به کسانی که اهل مسافرت نیستن خوندن سه چهار تا مطلب از سایت شما رو توصیه می کنم خخخخ خیلی ادمو تشویق به مسافرت می کنین :))

  4. مهدیس گفت:

    عجب!!! می دونین ادم از خدا می خواد یه نفر که اینجور جاها رو رفته و راه بلد هست همراهش باشه که بره اخر هفته ها این جاها رو ببینه …. این جوری که ما بریم فک نکنیم بهمون خوش بگذره خیلی … حالا نمی دونم البته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *