02144082101 _ 09101987270 whatsapp
تهران سوئیت
تهران سوئیت

باغ های زیبای شهر تهران (قسمت 3: باغ مینیاتور، دکتر حسابی و باغ پرندگان)

باغ های زیبای شهر تهران (قسمت 3: باغ مینیاتور، دکتر حسابی و باغ پرندگان)
منتشر شده توسط تهران سوئیت در 26 آذر 1395

همواره کوشیده ایم که باغ ها و مکان های دیدنی شهر تهران را برای شما علاقه مندان به اجاره سوئیت مبله در تهران کوتاه مدت شرح دهیم. در همین راستا در قسمت پیشین دو باغ به نام باغ فردوس و باغ موزه قصر را معرفی کردیم. در این نوشتار سعی داریم که سه باغ و موزه فوق العاده زیبا را برایتان معرفی نماییم. از این رو، سه باغ میناتور، دکتر حسابی و باغ پرندگان را در زیر برایتان آورده ایم:

باغ موزه مینیاتور

سردر باغ مینیاتور

سردر باغ مینیاتور

این باغ و موزه، به نسبت جدیدالتاسیس بوده و افتتاح آن به سال 1392 باز می گردد. این باغ موزه، دارای مینیاتور باغ های ایرانی و هم چنین ماکت های بناهای اصیل ایرانی است. از جمله ماکت های این باغ موزه می توان به ماکت زیبای تخت جمشید، تخت سلیمان، میدان نقش جهان اصفهان، گنبد سلطانیه، کلیساهای ارامنه، ارگ بم، بازار تبریز و … اشاره نمود. در کنار همه این ها، شما در معابر این پارک زیبا می توانید گونه های مختلف گیاهی را ببینید. جالب است بدانید که 70 درصد این گیاهان همیشه سبز بوده و زیبایی این باغ را در تمامی فصول سال حفظ می نمایند.

ماکت تخت جمشید در موزه باغ مینیاتور

ماکت تخت جمشید در موزه باغ مینیاتور

از گیاهان این باغ می توان به افرای چینی، لیکوستروم پیوندی، چنار، میخک هندی ابلق، ماگنولیای سبز و …. اشاره نمود. مساحت این باغ به صورت تقریبی در حدود سه هکتار است.

ماکت نقش جهان در موزه باغ مینیاتور

ماکت نقش جهان در موزه باغ مینیاتور

مکان باغ موزه مینیاتور

برای رفتن به این باغ موزه می توانید از خیابان جانبازان غربی حرکت کرده و نهایتا در نبش اتوبان امام علی می توانید از این باغ زیبا دیدن فرمایید.

موزه باغ مینیاتور

موزه باغ مینیاتور

زمان بازدید باغ موزه میناتور

این باغ موزه زیبا و جدیدالتاسیس، همه روزه از ساعت 8 صبح الی 20 میزبان علاقه مندان به بازدید می باشد.

باغ پرندگان

نمایی از باغ پرندگان - تهران

نمایی از باغ پرندگان – تهران

به احتمال زیاد تاکنون نام «باغ پرندگان» به گوشتان خورده است. باغ پرندگان یکی از باغ های معروف در تهران بوده و به نام پادگان معروف آن یعنی پادگان لویزان شناخته می شود. افرادی که دوره خدمت خود را در این پادگان سپری کرده اند، خاطرات فراوانی از آن تعریف می کنند. با این حال منطقه لویزان باغ و باغستان های زیبایی نیز دارد. در حال حاضر از دهکده سرسبز و آباد گذشته، پارک جنگلی لویزان به جا مانده است. از سال 1392 در دل این پارک، باغ پرندگان ایجاد شده است. در نتیجه گونه های مختلف پرندگان از پرندگان در قفس تا پرندگانی که پرواز می کنند، همه در این باغ در کنار یکدیگر زندگی می کنند. این تجمع گونه های مختلف پرندگان، منظره فوق العاده ای را ایجاد نموده است.

نمایی از باغ پرندگان - تهران

نمایی از باغ پرندگان – تهران

نمایی از باغ پرندگان - تهران

نمایی از باغ پرندگان – تهران

مکان باغ پرندگان

همان گونه که گفتیم، باغ پرندگان در پارک لویزان واقع گردیده است. لویزان در گذشته، نام یکی از دهکده های زیبای شمیران بود. این دهکده از جنوب به تپه های شمس آباد و از شمال به ازگل منتهی می شد. این دهکده که در شش کیلومتری تجریش قرار گرفته بود، از همان زمان زیبایی های خاص خود را داشت. برای رفتن به این پارک، شما می بایست در پارک لویزان به خیابان هنگام رفته و از آن جا از خیابان 35 متری استقلال به سوی بلوار کوهستان حرکت کنید.

نمایی از باغ پرندگان - تهران

نمایی از باغ پرندگان – تهران

زمان بازدید از باغ پرندگان واقع در پارک لویزان

شما می توانید برای بازدید از این باغ زیبا همه روزه از ساعت 9 صبح الی 6 بعد از ظهر از این پارک زیبا بازدید به عمل آورید.

حتما ببینید: اجاره سوئیت در کیش شهرک صدف

‌باغ موزه دکتر محمود حسابی

موزه باغ دکتر حسابی - تهران

موزه باغ دکتر حسابی – تهران

همان گونه که می دانید، بسیاری از باغ های شخصی گذشته و هم چنین باغ های عمومی در میدان تجریش تهران واقع گردیده اند. از باغ های بسیار معروف تجریش، باغ موزه دکتر حسابی است. جالب است بدانید که این باغ موزه، خانه گذشته دکتر محمود حسابی بوده و در سال 1310 بنا گردیده است. پس از فوت دکتر حسابی در شهریور سال 1371، این مکان به موزه تبدیل شد. از آن زمان تاکنون مدیریت این مکان توسط پسر او ایرج حسابی انجام می گردد. عمارت این باغ متشکل از سه طبقه بوده و موزه آن نیز در طبقه سوم واقع شده است.

موزه باغ دکتر حسابی - تهران

موزه باغ دکتر حسابی – تهران

اگر شما از علاقه مندان به فیزیک هستید، می توانید وسایل شخصی دکتر حسابی، مدارک علمی و تحصیلی ایشان و مجموعه ای از عکس های قدیمی وی را در خانه وی بیابید. دکتر حسابی با توجه به کم بینا بودن فرزند خویش، تغییراتی را در خانه ایجاد کرده بود تا زندگی در خانه برای این فرزند راحت تر گردد. با این حال این موزه بخش بسیار جالبی دارد و آن هم بخش وسایل خراب است. احتمالا شما نیز شگفت زده خواهید شد اگر بدانید دکتر حسابی شخصی بود که پس از خراب و ناکارآمد شدن وسایل در نحوه استفاده آن ها تغییر ایجاد کرده و از آن ها دوباره استفاده می کرد.

موزه باغ دکتر حسابی - تهران

موزه باغ دکتر حسابی – تهران

مکان باغ موزه دکتر محمود حسابی

برای بازدید از این باغ موزه شما می بایست از میدان تجریش به خیابان شهید امیرابراهیم دربندی یا همان مقصود بیک سابق رفته و از آن جا به میدان تختی بروید. پس از آن در چهارراه دکتر حسابی می توانید از این موزه بازدید به عمل آورید.

موزه باغ دکتر حسابی - تهران

موزه باغ دکتر حسابی – تهران

مطالب مرتبط: اجاره آپارتمان مبله در تهران بلند مدت

زمان بازدید از باغ موزه دکتر محمود حسابی

برای بازدید از این باغ موزه فوق العاده می توانید همه روزه از ساعت 9 صبح الی 17:45 و هم چنین روزهای جمعه از ساعت 14 به بعد مراجعه فرمایید.

اجاره ویلا شمال

برای مشاهده قسمت بعدی کلیک کنید.

Rate this post
دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد؛ بخش های ضروری با * علامت گذاری شده اند.

4 پاسخ به “باغ های زیبای شهر تهران (قسمت 3: باغ مینیاتور، دکتر حسابی و باغ پرندگان)”

  1. فاطیما گفت:

    من درباره دکتر حسابی هرچند بیشتر مطالعه می کنم بیشتر تعجب می کنم … آخه چرا چنین شخصی اینقدر باشعوره ؟؟ خیلی عجیبه برام واقعا عاشق این مرد بزرگ هستم خدا رحمتش کنه

  2. ستایش گفت:

    یعنی سوالی که برای من ایجاد شده اینه که چرا دیگه تاریخ ایران کسی رو مانند دکتر حسابی به خودش نمی بینه ؟؟؟؟ چرا ما دیگه دکتر حسابی نداریم آخه ؟؟؟ واقعا این شخص بسیار بزرگه و آدم زندگی نامه اش رو که میخونه درس میگیره که باید برای موفقیت چه سختی ها کشید و چه خون دل ها خورد

  3. امیررضا گفت:

    من این همه سال تهران بودم یکی از این جاها رو نرفتم
    واقعا درگیری این همه برای کار هییییچ سودی برام نداشته ها
    فقط دنبال پول بودم این همه سال

  4. اسرا گفت:

    خیلی بانمک و زیبا بود
    کاش الان من اونجا بودم
    مخصوصا موزه دکتر حسابی فک کنم خیلی دیدن داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *