02144082101 _ 09101987270 whatsapp
تهران سوئیت
تهران سوئیت

اماکن و جاهای دیدنی قزوین همراه با عکس و آدرس (شامل مکانهای تاریخی, گردشگری,…)

اماکن و جاهای دیدنی قزوین همراه با عکس و آدرس (شامل مکانهای تاریخی, گردشگری,…)
منتشر شده توسط تهران سوئیت در 19 تیر 1397

در طول تاریخ، کشور ایران دارای دو شاهراه ارتباطی بزرگ با دیگر کشورهای جهان بوده است. یکی از این شاهراه‌ها، شاهراه شرقی-غربی نام دارد که از خراسان شروع می‌شود و از سمت آذربایجان به آسیای صغیر و قفقاز امتداد می‌یابد. شاهراه مذکور از مهم‌ترین حلقه‌های جاده‌ی معروف ابریشم است. شاهراه دیگر نیز جنوب و مرکز ایران را شاهراه شرقی- غربی اتصال می‌دهد. یکی از مهم‌ترین شهرهای ایران که در نقطه‌ی اتصال این دو شاهراه واقع شده، شهر قزوین است. در طول سالیان گذشته، قزوین همواره میعادگاه دیدار ایرانیان با یکدیگر و خارجی‌ها بوده و تاجران زیادی در آن فعالیت می‌کردند.

حتما ببینید » جاهای دیدنی تهران

 امروزه بسیاری از مردم به خصوص اهالی تهران قزوین را شهری می‌دانند که تنها برای رفتن به استان آذربایجان و گیلان باید از آن گذر کرد و کمتر به خود شهر قزوین و آثار تاریخی و هنری آن اهمیتی می-دهند. در واقع امروزه نیز شهر قزوین به عنوان یک منزلگاه بین راهی مطرح است و کمتر کسی این شهر را به عنوان مقصد اصلی سفر خود قرار می‌دهد.

بازار قزوین یکی از اماکن ديدني قزوين

بازار قزوین یکی از اماکن ديدني قزوين

قزوین که حدودا 130 کیلومتر از تهران فاصله دارد، یکی از بیست شهر استان قزوین بوده و مرکز این استان محسوب می‌گردد. این شهر هم از طریق بزرگراه و هم از طریق راه آهن از یک سمت به تهران و از سمت دیگر به آذربایجان اتصال می‌یابد. همانطور که گفته شد در گذشته قزوین محل دیدار تجار ایرانی و خارجی با یکدیگر بوده و کشاورزی و بازرگانی نقش مهمی در رونق اقتصادی آن داشته است. امروزه نیز بخش‌های صنعتی و خدماتی، با پیشرفت‌های خود زمینه‌های رونق اقتصادی را فراهم کرده‌اند. براساس آمار حاصل از سرشماری‌های انجام شده در سال 1390، جمعیت استان قزوین حدوداً یک میلیون و 200 هزان نفر بوده که 32 درصد یعنی حدوداً 380 هزار نفر، در خود شهر قزوین زندگی می‌کنند. قزوین یکی از مناسب‌ترین مقاصد سفر در تابستان است زیرا این شهر یکی از شهرهای سردسیر ایران محسوب می‌گردد و زمستان‌های بسیار سرد و تابستان‌های نسبتاً خنکی دارد و میانگین دمای سالیانه‌ی آن تقریباً 15 درجه‌ی سانتیگراد است. باید این نکته را هم اضافه کرد که در اطراف قزوین باغستان‌هایی با مساحت حدود 2500 هکتار وجود دارند که به تلطیف هوای شهر کمک می‌کنند. اگر از منظر تاریخی بخواهیم قزوین را بررسی کنیم، این شهر یکی از قدیمی‌ترین مراکز اسکان بشری و تشکیل جوامع انسانی در فلات ایران بوده است. در دوران باستان، قزوین به دلیل قرارگیری در مسیر جاده‌ی ابریشم همواره از رونق و آبادانی بسیاری برخوردار بوده و حتی در سال‌های ابتدایی حکومت صفویان به عنوان پایتخت انتخاب شده است. لذا آثار تاریخی باشکوه متعددی در آن وجود دارد که همگی جاذبه‌های گردشگری این شهر را تشکیل می‌دهند اما متاسفانه اگر از دسترسی مطلوب جاده‌ای و ریلی صرف نظر کنیم، این شهر از لحاظ زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه‌ی گردشگری با محدودیت‌های بسیاری مواجه است. البته براساس آمار ثبت شده در مرکز آمار کشور، از 1394 تا به امروز، قزوین یکی از 10 مقصد مهم گردشگری به شمار می‌رود. اما جالب است بدانید نواحی مانند قلعه-ی الموت و دریاچه اوان، موفقیت بیشتری در جذب مسافران نسبت به شهر قزوین داشته‌اند.

معماری فوق العاده بازار قزوین از بهترین دیدنی های قزوین

معماری فوق العاده بازار قزوین از بهترین دیدنی های قزوین

محمدعلی حضرتی‌ها، مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، ضعف زیرساخت-های گردشگری به خصوص کمبود فضاهای اسکانی و پذیرایی را مشکل اساسی حوزه‌ی گردشگری در این شهر می‌داند. او معتقد است که در سطح استان، فضاهای اقامتی مناسبی برای اسکان مسافران وجود ندارد حتی ضریب اشغال تخت در فضاهای موجود تقریباً 3 برآر استاندارد کشوری است. شاید نزدیکی بیش از حد قزوین به تهران باعث تأثیر منفی بر ساخت مراکز اقامتی رفاهی مناسب در این شهر شده زیرا مسافرانی که از شهر تهران به قزوین می‌روند اغلب سفرشان یک روزه است و پس از پایان روز سفر، به تهران برمی گردند. در حال حاضر در قزوین تنها یک هتل 4 ستاره و دو هتل 2 ستاره وجود دارد. همچنین وجود ترافیک بسیار شدید در نواحی تاریخی شهر قزوین و کمبود اساسی پارکینگ مناسب برای مسافرانی که با خودروی شخصی سفر می‌کنند، باعث خستگی و نارضایتی اغلب گردشگران می‌شود. البته شهرداری قزوین نیز با دستور کار قرار دادن اقداماتی مانند تعویض معابر، خیابان کشی و احداث پارکینگ سعی در حل مسئله‌ی ترافیک داشته است اما انجام برخی از این اقدامات نیازمند تخریب نواحی نزدیک به آثار تاریخی می‌باشد که این کار با توسعه‌ی گردشگری در تناقض بوده و سازمان میراث فرهنگی نیز با آن مخالفت کرده است. در حقیقت، عامل اصلی مشکلات زیاد در گردشگری قزوین را می‌توان تطابق مرکز تاریخی و گردشگری شهر با مرکز تجاری و اداری آن دانست و حل این مشکل هم نیازمند بهره گیری از تجربه‌های شهرهای مشابه قزوین در جهان می‌باشد.

حتما ببینید » جاهای دیدنی مشهد

شهر قزوین در دوران صفوی حدود 60 سال پایتخت ایران بود. از این رو دارای جاذبه‌های گردشگری متعددی است که با یک سفر سه روزه و حتی بیشتر می‌توان از همه‌ی آن‌ها دیدن کرد. اگر قصد سفر کوتاه مدت و یک روزه را به قزوین دارید، چندان نگران از دست دادن جذابه های گردشگری نباشید زیرا با یک برنامه‌ی فشرده‌ی یک روزه نیز می‌توان از 10 جاذبه‌ی گردشگری برتر شهر، دیدن کرد. حال به معرفی مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری قزوین می‌پردازیم:

مسجد جامع قزوین

مسجد جامع قزوین از جاهای دیدنی قزوین

مسجد جامع قزوین از جاهای دیدنی قزوین

مسجد جامع قزوین را می‌توان یکی از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر قزوین نامید. این مسجد در خیابان شهدا یا سپه قزوین واقع است و از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر می‌توان از آن بازدید کرد. جالب است بدانید که این مسجد بر روی پایه‌های یک آتشکده از دوران ساسانیان احداث گردیده و از قدیمی‌ترین مساجد 4 ایوانی ایران محسوب می‌گردد. همچنین بنای ابتدایی آن به دوران هارون الرشید خلیفه‌ی عباسی تعلق دارد. این مسجد، مانند موزه‌ای است که می‌توان معماری‌های گوناگون دوره‌های مختلف تاریخ اعم از سلجوقی، صفوی و قاجاری را در آن مشاهده کرد. امروزه در شبستان غربی مسجد، موزه‌ی سنگ و سفال ساخته شده است که آثار متعددی شامل انواع سنگ نگاره، ارسی‌ها، کاشی‌ها، سفالینه‌ها و انواع گچ بری‌های حیرت انگیز تاریخی در آن وجود دارد.

مسجد النبی

مسجد النبی از جاهای دیدنی قزوین ایران

مسجد النبی از جاهای دیدنی قزوین ایران

مسجد النبی یکی از بزرگترین مساجد تاریخی قزوین به شمار می‌رود که در زمان فتحعلی شاه قاجار ساخته-شده و مساحت آن تقریباً 14 هزار متر مربع است. این مسجد که آن را با نام مسجد سلطانی نیز می-شناسند، در خیابان امام خمینی در نزدیکی بازار واقع شده و همچنین محل برگزاری نماز جمعه هم می‌باشد.

سردر عالی قاپو و خیابان سپه

سردر عالی قاپو و خیابان سپه از جاهای دیدنی قزوین با ادرس

سردر عالی قاپو و خیابان سپه از جاهای دیدنی قزوین با ادرس

در دوران شاه تهماسب صفوی، کاخی با نام عالی قاپو یا کاخ صفوی در قزوین وجود داشت که امروزه تنها سردر آن به یادگار مانده است. سردری که زمانی ورودی اصلی کاخ صفویان بود. این سردر در نخستین خیابان ایران یعنی خیابان سپه یا شهدا با حدود 500 سال قدمت، قرار دارد. شایان ذکر است که اصهانی ها یکی از زیباترین خیابان‌های ایران یعنی خیابان چهارباغ عباسی را با الگوبرداری از خیابان سپه قزوین ساخته-اند.

آرامگاه عبدالله مستوفی

آرامگاه عبدالله مستوفی از جاهای دیدنی قزوین همراه با عکس

آرامگاه عبدالله مستوفی از جاهای دیدنی قزوین همراه با عکس

این آرامگاه آجری زیبا محل دفن یکی از بزرگترین مورخان ایران یعنی حمدالله مستوفی است و قدمت آن به دوران ایلخانان مغول و حدود 700 سال پیش برمی گردد. این آرامگاه در خیابان طالقانی، کوچه‌ی مستوفی واقع شده اما نکته‌ی قابل تأمل این می‌باشد که علی رغم میل زیاد گردسگران به بازدید این بنا، درهای آن در اکثر روزهای هفته بسته بوده که این باعث ناراحتی گردشگران شده است.

دروازه تهران و در کوشک

دروازه تهران و در کوشک از جاهای دیدنی قزوینی

دروازه تهران و در کوشک از جاهای دیدنی قزوینی

قزوین نیز به سان بیشتر شهرهای ایران در طول تاریخ دارای برج‌ها و دروازه‌های زیادی بوده که امروزه تنها دو دو دروازه به یادگار مانده است. یکی از آن‌ها دروازه در کوشک نام دارد که در انتهای خیابان نادری یا آزادی واقع شده و در گذشته به سمت قلعه‌ی الموت و شکارگاه‌های شمال قزوین گشوده می‌شده است. دروازه‌ی دیگر که با نام دروازه تهران شناخته می‌شود از نمادهای شهر قزوین محسوب می‌گردد و در جنوب شهر و در نزدیکی میدان تهران قدیم واقع شده است.

آب انبارهای قزوین

آب انبارهای قزوین از جاهای دیدنی قزوين

آب انبارهای قزوین از جاهای دیدنی قزوين

قزوین دارای آب انبارهای بزرگ و متعددی است که تعدادی از آن‌ها مانند آب انبار سردار بزرگ در خیابان راه-آهن، دز زمره‌ی بزرگترین آب انبارهای ایران قرار می‌گیرند. از دیگر آب انبارهای قزوین می‌توان به آب انبار تماشایی مسجد جامع قزوین اشاره کرد. البته نباید از آب انبار حاج کاظم در انتهای خیابان تبریز نیز غافل شد که وجود سردر، کاشی کاری، طاق رسمی بندی، کتیبه سنگی و دو بادگیر در آن بر شهرتش افزوده است.

شاهزاده حسین

شاهزاده حسین از جاهاي تاريخي قزوين

شاهزاده حسین از جاهاي تاريخي قزوين

شاهزاده حسین، نام پسر دو ساله‌ی امام رضا (ع) بود که براساس منابع تاریخی در حین سفر مهم و تاثیرگذار امام رضا (ع) از مرو به خراسان، در قزوین فوت کرد و در همین شهر نیز به خاک سپرده شد. بقعه‌ی اصلی این مزار دارای معماری شگف آوری است و ساخت آن مربوط به دوران صفویان می‌باشد. این امامزاده در خیابان جمهوری اسلامی و محله‌ی خدقبار قزوین قرار داد و سردر آن نیز یکی دیگر از نمادهای شهر زیبای قزوین محسوب می‌شود.

حتما ببینید » دیدنی های یزد

حسینیه امینی‌ها

حسینیه امینی‌ها از جاهاي ديدني قزوین

حسینیه امینی‌ها از جاهاي ديدني قزوین

در حقیقت این حسینیه، یک خانه تاریخی بسیار بزرگ محسوب می‌شود که چندین حیاط دارد و متعلق به تاجر بزرگ دوران قاجار «حاج محمدرضا امینی» می‌باشد. این خانه در گذشته برای انجام مناسک مذهبی مانند ایام محرم مورد استفاده قرار می‌گرفت از این رو به عنوان حسینیه‌ی امینی‌ها مشهور شده است. این خانه قسمت‌های زیبای متعددی دارد که بدون تردید زیباترین آن‌ها، سه تالار عظیم و با شکوه آن است که با ارسی‌های 9 دهنه و گره چینی از یکدیگر جدا می‌گردند. این حسینیه در خیابان مولوی قرار دارد و با وجود بسته بودن درب آن در اکثر اوقات، در صورت مراجعه‌ی گردشگران سرایدار آن درب را باز می‌کند تا گردشگران از تماشای معماری فوق العاده ی این حسینیه لذت ببرند.

حمام قجر

حمام قجر از دیدنی های استان قزوین

حمام قجر از دیدنی های استان قزوین

شاید اولین نکته‌ای که به ذهن هر انسان پس از شنیدن نام حمام قجر خطور کند، این باشد که حمام قجر حتماً در دوران قاجار ساخته شده است. در حالی که این حمام توسط یکی از سرداران شاه عباس صفوی ساخته شده و نزدیک به 400 سال قدمت دارد. همچنین این حمام، موزه‌ی مردم شناسی قزوین را هم در خود جای داده و از بزرگترین و کهن‌ترین حمام‌های قزوین محسوب می‌گردد. حمام قجر در حقیقت جلوه گاه تاریخ اجتماعی قزوین است و این تاریخ را در سه قسمت آداب و رسو، مشاغل و اقوام برای عموم در این حمام به نمایش درآورده‌اند. برای بازدید از این حمام باید در بین ساعت‌های 9 صبح و 7:30 شب به خیابان عبید زاکانی قزوین بروید.

حمام بلور

حمام بلور از دیدنی های قزوین

حمام بلور از دیدنی های قزوین

این حمام درخیابان مولوی، محله‌ی آخوند و قسمت‌های قدیمی شهر واقع شده است و از قدمت و زمان ساخت دقیق آن اطلاعات چندان زیادی وجود ندارد اما نقاشی‌های روی دیوار حمام مربوط به دوران صفوی و قاجار می‌باشد. جالب است بدانید که از این حمام حتی تا اواخر دهه‌ی 70 شمسی استفاده می‌شد و پس از آن با تغییر کاربری به موزه‌ی سنگ قزوین تبدیل شده است. در این موزه نزدیک به 800 فسیل و 5000 قطه سنگ از دوران مختلف زمین شناسی نگهداری می‌گردد.

کاخ چهلستون یا کلاه فرنگی

کاخ چهلستون یا کلاه فرنگی از دیدنی های قزوین عکس

کاخ چهلستون یا کلاه فرنگی از دیدنی های قزوین عکس

عده‌ی زیادی از گردشگران، کاخ و موزه‌ی چهلستون را نگین درخشان آثار تاریخی قزوین و نماد اصلی این شهر می‌نامند. این کاخ بسیار زیبا از نمونه‌ی همنام خود چندین سال قدیمی‌تر است و در زمان شاه تهماسب صفوی که قزوین پایتخت ایران بود، به صورت هشت گوشه و با معماری خاصی بنا شد. حتی عده‌ای معتقدند کاخ هشت بهشت اصفهان را هم با الهام از این اثر ساخته‌اند. جالب است بدانید که در گذشته این کاخ از مهم‌ترین مراکز خوشنویسی ایران به شمار می‌رفته و امروزه نیز به موزه‌ی آثار خوشنویسی بدل شده است. در سفر به قزوین حتماً رفتن به میدان آزادی یا سبزه میدان را در ساعات 9 صبح تا 6 بعد از ظهر در برنامه‌ی خود قرار دهید تا تماشای این کاخ و موزه‌ی دیدنی را دست ندهید.

موزه شهر

موزه شهر از ديدني هاي شهر قزوين

موزه شهر از ديدني هاي شهر قزوين

در میدان آزادی قزوین و در شرق باغ چهلستون، موزه‌ای تحت عنوان موزه‌ی شهر وجود دارد. این موزه در واقع نمایشگاه آثار تاریخی قزوین اعم از قبل اسلام و بعد از اسلام می‌باشد که اکثر قریب به یقین این آثار با کند و کاو و حفاری در دشت قزوین بدست آمده‌اند. این موزه نیز همه روزه جز ایام عزاداری، در ساعات 9 صبح تا 6 بعد از ظهر برای گردشگران قابل بازدید است.

بازار قزوین و سرای سعدالسلطنه

بازار قزوین و سرای سعدالسلطنه از مکانهای دیدنی قزوین

بازار قزوین و سرای سعدالسلطنه از مکانهای دیدنی قزوین

بدون تردید بازار سنتی خیابان امام خمینی قزوین را می‌توان در زمره بزرگترین و با شکوه ترین بازارهای سنتی ایران قرار داد. زیبایی‌های قسمت‌های مختلف بازار به گونه‌ای است که هر گردشگری را شگفت زده می‌کند. شاکله‌ی فعلی بازار متعلق به دوران صفویان می‌باشد و بیشتر بناهای امروزی آن در دوران قاجار اضافه شده است. سرای وزیر، سرای شاه، سرای حاج رضا، تیمچه‌های روباز و سر پوشیده، راسته‌ی قیصریه و سرای سعدالسلطنه از مهمترین قسمت‌های اضافه شده به بازار می‌باشند. در این بین زیباترین و موردتوجه-ترین قسمت بازار بدون تردید، کاروانسرای سعدالسلطنه است که در دوران قاجار با دستور سعدالسلطنه حاکم وقت ساخته شده به آن لقب بزرگترین مجموعه‌ی کاروانسرای درون شهری ایران را داده‌اند. با بازسازی‌های انجام شده بر روی این سرای و سرای وزیر، در آینده ای نزدیک این بازار به قطب اصلی گردشگری قزوین بدل خواهد شد. زیرا معماری شگفت انگیز و بی بدیل این بازار شما را به تاریخ گذشته‌ی ایران می‌برد و قدم زدن در آن برایتان کسل کننده نخواهد بود. اگر هم در حین راه رفتن در این بازار دوست داشتید کمی استراحت کنید، می‌توانید در کافه‌های مختلف بازار بنشینید و از نوشیدنی‌های گوارا و عرقیجات گیاهی درجه یک آن‌ها استفاده کنید.

کلیسای کانتور

کلیسای کانتور از مناطق ديدني قزوين

کلیسای کانتور از مناطق ديدني قزوين

یکی از تماشایی‌ترین جاذبه‌های گردشگری قزوین، کلیسای کانتور است. کلیسای کانتور در زمان جنگ جهانی دوم توسط روس‌ها ساخته شد و کوچک‌ترین کلیساهای ارتودوکس ایران به شمار می‌رود. در داخل سرای کلیسا دو سنگ قبر وجود دارد که یکی از آن‌ها محل دفن یک خلبان روسی کشته شده در جنگ جهانی دوم بوده و دیگری آرامگاه یک مهندس روسی است. این کلیسا در خیابان طالقانی، خیابان دارایی و جنوب پارک لاله‌ها قرار دارد و معماری و نمای آجری زیبای آن را از دیگر آثار قزوین متمایز ساخته است. البته این کلیسا امروزه کاربرد مذهبی ندارد و بیشتر به عنوان یک اثر تاریخی توسط میراث فرهنگی نگهداری می‌شود.

حتما ببینید » جاهای دیدنی کاشان

گراند هتل

گراند هتل از جاهای دیدنی قزوین

گراند هتل از جاهای دیدنی قزوین

گراند هتل واقع در مجموعه‌ی باغ صفوی، یکی از قدیمی‌ترین هتل‌های ایران محسوب می‌شود و از معدود اقامت گاه‌هایی است که ساخت آن براساس معماری اروپایی می‌باشد. بسیاری از اتفاقات مهم تاریخ ایران در این هتل برنامه ریزی شده و اشخاص مشهوری در این هتل اقامت داشته‌اند. جالب است بدانید که زمانی این هتل محل اسکان سفرای کشورهای خارجی از جمله انگلیس بود و برنامه ریزی‌های اولیه‌ی کودتای سال 1299 رضاخان در این هتل انجام گرفت. خوشبختانه با بازسازی‌های انجام شده روی این هتل انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک این مجموعه‌ی مهم، دوباره کاربری هتل پیدا کند.

بقعه‌ی چهار انبیا

بقعه‌ی چهار انبیا از جاهای دیدنی قزوین

بقعه‌ی چهار انبیا از جاهای دیدنی قزوین

بنا به روایات متعدد بقعه‌ی چهار انبیا یا پیغمبریه واقع در خیابانی با همین نام، محل دفن چهار تن از پیامبران بنی اسرائیل است که حامل خبر تولد حضرت عیسی (ع) از اورشلیم به شرق بودند. علاوه بر چهار پیامبر، آرامگاه امامزاده صالح بن حسن (ع) نیز در این مکان واقع شده است. این بقعه از معدود آثار بسیار قدیمی و پیش از اسلام در قزوین است که هرساله گردشگران زیادی از آن دیدن می‌کنند.

تهران سوئیت » جاهای دیدنی کیش

4.1/5 - (14 امتیاز)

مطالب پیشنهادی

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد؛ بخش های ضروری با * علامت گذاری شده اند.

27 پاسخ به “اماکن و جاهای دیدنی قزوین همراه با عکس و آدرس (شامل مکانهای تاریخی, گردشگری,…)”

  1. Iran safety گفت:

    فوق العاده زیبا

  2. Iran travel blog گفت:

    بسیااار عالییی و مفید

  3. Travel to Iran covid گفت:

    بسیااار زیبا

  4. Iran tour operator گفت:

    بسیار عااالی بود

  5. Iran tour operator گفت:

    ممنون از مطالب مفیدتون، خسته نباشید👍🏻

  6. Travel to Iran from us گفت:

    عااالی، خسته نباشید

  7. Iran travel blog گفت:

    بسیار عالی و شگفت انگیز

  8. Travel to Iran covid گفت:

    مفید بود 👌

  9. Iran Visa Uk گفت:

    بسیار خوب و مفید 😍🤞

  10. Travel to Iran from us گفت:

    عالی بود 👌

  11. Iran safety گفت:

    عالی بود 👌 موفق باشید 👍

  12. Iran Visa Uk گفت:

    بسیار خوب و عالی

  13. قزوین شهر تاریخی و واقعا زیبا

  14. Iran safety گفت:

    ممنون از مطالب مفیدتون

  15. Travel to Iran covid گفت:

    ممنون از مطالب مفیدتون

  16. کاوه گفت:

    من خیلی وقته دوست دارم برم قزوین و گردش کنم و جاذبه هاشو ببینم ولی هنوز فرصت نکردم امیدوارم برام بزودی پیش بیاد برم.

  17. Mina گفت:

    سه سال پیش که سفر یه روزه به قزوین رفتم انقدر خاطره قشنگی برام شد که همیشه از این شهر به خوبی یاد میکنم ممنون از مطلب مفیدتون فردا که برای بار دوم به این شهر زیبا میرم حتما به بعضی از این مکان های تاریخی و ارزشمند سر میزنم

  18. محمد گفت:

    سلام ازنظرمناطق طبیعی و کوه و دشت و…..چه جور شهریه؟ازاینجهت جاهای دیدنی داره؟

  19. مریم گفت:

    از بس تعریف کردید منم هوس کردم ی سفر برم قزوین 😊

  20. آیدا گفت:

    قزوین خیلی خیلی شهر خوب و گردشگری و هم چنین مردم بسیار شریفی هم داره … خدا خیرشون بده که ما ماشینمون خراب شد کلی هل دادن بنده خداها

  21. باران گفت:

    قزوین انصافا خیلی شهر قشنگ و زیبایی هست واقعا به نظرم در کنار اصفهان و یزد یکی از غنی ترین شهرهای گردشگری ایرانه

  22. امیر علی گفت:

    من دو سال پیش قزوین بودم یه حسی که داره اینه که آدم فکر می کنه توی خونه خودش هست ما خودمون مشهد هستیم ولی هم از لحاظ آب و هوا هم از لحاظ جو و محیطش هیچ فرقی نداره اصلا حس نمی کنی اومدی شهر دیگه … من که خیلی دوست داشتم این حالتش رو

  23. سوگند گفت:

    شهر فوق العاده زیبا و دیدنی ای هست که تاریخی عظیم رو پشت سر خودش داره پیشنهاد می کنم حتما یک بار هم که شده سری به این شهر زیبا بزنید.

  24. سامیار گفت:

    انصافا شهر خوبی هست و مردم نجیب و باایمانی هم داره
    ما یک روز رفتیم توی قزوین فقط ناهار خوردیم ولی برخورد مردمشون با مسافران خیلی خوبه خداییش

  25. کیانا گفت:

    قزوین واقعا شهر زیبایی هست
    من یک بار بیشتر نرفتم ولی اینو بگم که مردم بسیار خوبی داره نمیدونم چرا مردم ما برای این عزیزان اینقدر جوک میسازن واقعا خجالت آوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *