02144082101 _ 09101987270 whatsapp
تهران سوئیت
تهران سوئیت

جنگل راش مازندران (رامسر، فیروزکوه، سوادکوه) کجاست؟ حتما ببینید +عکس

جنگل راش مازندران (رامسر، فیروزکوه، سوادکوه) کجاست؟ حتما ببینید +عکس
منتشر شده توسط تهران سوئیت در 23 مهر 1397

بایستی بدانید که جنگل مجموعه‌ای است از درختان، درختچه‌ها، پوشش گیاهی، جانوران و میکرو ارگانیسم‌ها (قارچ‌ها، باکتری‌ها، ویروس‌ها) که به همراه عوامل طبیعی غیرزنده نظیر باد، آب، دما، خاک و …زیستگاهی مشخص، محیط و رویشگاه مخصوصی را به وجود آورده‌اند.

در یک جنگل طبیعی معمولاً، درختان کوچک، بزرگ و تنومند به‌طور نامنظم و همچنین علف‌های خودرو فراوان‌اند.

جنگل راش نیز از این دسته مستثنا نبوده و دارای درختان انبوه و محکمی است که دارای چوبی باارزش بالا هستند.

جنگل راش رامسر

جنگل راش رامسر

یکی از فواید جنگل‌ها به خاطر همین پوشش گیاهی آن‌هاست که با استفاده از تبخیر و تعرق، آب و هوایی معتدل را فراهم می‌کنند. در این مورد حتی می‌توان به این موضوع اشاره کرد که دلیل 3 درصد از بارش‌های کل کره‌ی زمین، جنگل‌ها هستند. چوب راش که منابع بی‌نظیر برای جلوگیری از عبور صوت می‌باشد، باعث جلوگیری از سر و صدای زیاد می‌شود که در همین راستا مهندسان از آن‌ها برای ساخت ساختمان‌ها، منازل روستایی و ساخت بسیاری از امور دیگر استفاده می‌کنند.

تبلیغ: اجاره ویلا در كيش

اگر به دنبال این هستید که درخت راش را در سرما و یا گرمای زیاد بیابید، از این کار دست بردارید زیرا نهال نوپای این درخت در اثر سرما به‌سرعت آسیب دیده و گرما نیز برای آن به‌شدت مضر است. با این حال هرچند این درخت در سرما رشد خوبی ندارد اما در گرما رشد بهتری در آن مشاهده خواهید کرد.

جنگل راش سنگده

جنگل راش سنگده

شاید بتوانید در فاصله‌ی دو کیلومتری از سطح دریا در شهرهای مازندران و یا گیلان و یا در مناطق کوهستانی جنگل خالص این درختان را بیابید اما هرگز در جلگه آثاری از زیست این درخت مشاهده نخواهید کرد؛ و مسلماً زمانی مناسب‌تر از انتهای اردیبهشت تا اوایل دی برای بازدید از این جنگل‌ها نخواهید یافت. البته این موضوع به این معنا نیست که در دیگر فصول سال از زیبایی‌های این جنگل‌ها کاسته می‌شود بلکه تنها راه‌یابی به آن‌ها مشکل است.

برای دسترسی به این جنگل جاده‌ی هراز، موجود در 25 کیلومتری سمت شرق جنوبی امل و به سمت سنگ‌چال دارای راه فرعی است. طول این جاده‌ی فرعی 18 کیلومتر بوده و فاصله‌ی راش تا سنگ‌چال که بسیار شیب دار است نیز در حدود 5 کیلومتر می‌باشد.

جنگل راش سوادکوه

جنگل راش سوادکوه

با توجه به اینکه عمر این درختان حدوداً 200 تا 250 سال است، شروع ثمر دهی این درختان بستگی به فضای موجود در آن دارد. به‌طوری که اگر در فضای بسته رشد کرده باشد، از سن 60 تا 80 سالگی و اگر در فضای باز بوده باشد از 40 تا 50 سالگی شروع به ثمر دهی می‌کند. پس از شروع، در خاک مطبوع و مناسب هر 5 الی 6 سال یک‌بار و در آب و هوایی که مورد پسند درخت واقع نشود نیز هر 15 سال یک‌بار به گل می‌نشیند.

میوه‌ی آن بین 5 تا 7 درصد روغن دارد و در این زمان، ارتفاع آن به‌اندازه‌ی 35 متر بلند شده و قطر آن به 1.5 متر می‌رسد.

از چوب این درختان برای میز و صندلی، در و پنجره، تراورس راه آهن، صندوق، مبل و غیره استفاده می‌شود. سلولز آن یکی از بهترین گزینه‌ها برای پارچه‌های مرغوب ابریشمی است. با این حال نباید از یاد برد که زغال و هیزم آن نیز بسیار مرغوب است.

کلمات کلیدی » جنگل راش,جنگل راش رامسر,جنگل راش سنگده,جنگل راش سوادکوه,جنگل راش فیروزکوه,جنگل راش کجاس,جنگل راش کجاست,جنگل راش مازندران

1/5 - (1 امتیاز)
دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد؛ بخش های ضروری با * علامت گذاری شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *