02144082101 _ 09101987270 whatsapp
تهران سوئیت
تهران سوئیت

دره مراد بیگ همدان کجاست؟ چشم اندازی باورنکردنی که باید حتما ببینید!! +عکس

دره مراد بیگ همدان کجاست؟ چشم اندازی باورنکردنی که باید حتما ببینید!! +عکس
منتشر شده توسط تهران سوئیت در 1 مهر 1396

احتمالاً تاکنون نام «دره مرادبیگ» به گوشتان خورده است. در واقع بزرگ‌ترین دره کوهستان الوند، در جنوب شهر همدان، به نام دره مراد بیگ شناخته می‌گردد. جایی که مردم برای فرار از گرما و بهره بردن از آب و هوای خنک آن در غرب کشور به آن پناه می‌برند. این دره در کنار آثار تاریخی و مکان‌های دیدنی زیاد شهر همدان، باعث جذب تعداد زیادی از مردم عزیزمان به همدان شده است. برای این که با این مکان زیبا آشنا شوید، از شما علاقه مندان به اجاره آپارتمان مبله در تهران و اجاره ویلا در شمال تقاضا داریم که تا پایان این مطلب با ما همراه باشید:

دره مراد بیگ در همدان

دره مراد بیگ در همدان

در زمان‌های قدیم که شهر چندان گسترده نبود، این دره با فاصله‌ای نزدیک به 4 کیلومتر جزء محدوده‌ی شهری محسوب نمی‌شد؛ اما پس از گسترش شهر و در سال 1367 با اعلام مصوبه‌ای توسط شورای عالی شهرسازی، نهایتاً به شهر اضافه گردید.

از آب شدن برف‌ها و آب چشمه‌های فراوان در این دره، رود «الوسجرد» که نام آن احتمالاً متعلق به دوران پارت است و از روستایی که یقیناً در آن جا قرار داشته برداشته شده است تشکیل می‌شود

برخلاف سایر دره‌های الوند که در مسیر راه‌های باستانی واقع گردیده‌اند، این دره در مکان بسته‌ای قرار دارد؛ مانند «ماوشان رود» و «گنچ نامه» این دره راه عبور و مرور و تردد کمی داشته و تنها یک راه مالرو که از طریق چشمه‌ی «فرشه» با روستای پشت کوه «یال غربی الوند» در فصول خشک سال قابل دسترسی است و در انتهای این دره قرار گرفته است.

دره مراد بیگ شهر همدان

دره مراد بیگ شهر همدان

در سمت غربی دره، در حدود فاصله‌ای نزدیک به 1 الی 2 کیلومتر آثار روستایی باستانی به چشم می‌خورد.

از مکان‌های معروف دره مرادبیگ می‌توان به «لژه»، «شرشراب»، «گوشتخل دره»، «پر رحمان» و «دره بهشت»، «روستا سیلوار»، «قزوله دره»، «سر دوش»، «حمام خرابه»، «دره گرگ»، «دره غول»، «دره حاج احمد یا همان حاجمد»، «محمود دره»، «قرق»، «ندو خانه» و «منبع» اشاره کرد.

کلمات کلیدی » دره مراد بیگ,دره مراد بیگ در کجاست,دره مراد بیگ در همدان,دره مراد بیگ شهر همدان,دره مراد بیگ کجاس,دره مراد بیگ کجاست,دره مراد بیگ همدان,دره مراد بیگ همدان کجاست,دره مرادبیگ,دره مرادبیگ استان,دره مرادبیگ در,دره مرادبیگ در استان همدان,دره مرادبیگ در کدام استان,دره مرادبیگ همدان,دره مرادبیگ همدان ادرس

Rate this post
دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد؛ بخش های ضروری با * علامت گذاری شده اند.

2 پاسخ به “دره مراد بیگ همدان کجاست؟ چشم اندازی باورنکردنی که باید حتما ببینید!! +عکس”

  1. رابرت گفت:

    چه جای زیبا و دیدنیه شبیه اروپا میمونه خوش به حال ایرانیا که همچین جاهای باصفایی دارند

  2. آیدا گفت:

    ما رفتیم خیلی زیبا و خوش آب و هوا بود دره مرادبیگ
    اگه شما نرفتین پیشنهاد می کنم حتما سری بهش بزنین خیلی عالی هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *