02144082101 _ 09101987270 whatsapp
تهران سوئیت
تهران سوئیت

سوال: مالک از اجاره دادن پشیمان شده و نمی گذارد اثاث به خانه ببریم !!

سوال: مالک از اجاره دادن پشیمان شده و نمی گذارد اثاث به خانه ببریم !!
منتشر شده توسط تهران سوئیت در 4 دی 1397

سوال: آپارتمانی اجاره کردم و پس از یک هفته از قول نامه اقدام به اثاث کشی کردم صاحبخانه از ورود اساس ممانعت کرده و تقاضای فسخ اجاره رو دارد بنگاه هیچگونه حقی برای من قائل نیست فقط هزینه کمسیون خود را از صاحب خانه می‌خواهد. آیا مستأجر هیچگونه حقی ندارد و نمی‌تواند شکایت کند؟ راهکار چیست؟

پاسخ:

سلام. چنانچه قرارداد شما را هر دو طرف امضا كرده و الان در دستتان هست می‌توانید الزام مالك به انجام تعهد و تحويل مورد اجاره را از دادگاه بخواهيد. ولي توصيه من اين است كه با توجه به طولاني بودن روند رسيدگي چنانچه امكانش هست از اين كار صرفه نظر كرده و دنبال جاي ديگه اي باشيد.

از منظر حقوقی حق فسخ تابع قرارداد فیمابین است و اگر شما تخلفی از قرارداد ننموده‌اید و در قرارداد حق فسخ خاصی برای موجر وضع نشده باشد می‌توانید با طرح دعوی الزام به تحویل عین مستاجره وی را در محکمه محکوم به تحویل عین مستاجره و خسارات نمایید. اما از منظر عقلانی و مصلحت وقتی موجر از همان آغاز به پیمان خود وفادار نبوده و سر ناسازگاری دارد بهتر است جای دیگر را اجاره کنید. و در آرامش ایام را بگذرانید در ضمن اگر مبلغی بابت فسخ یک طرفه قرارداد تعیین شده می‌توانید آن را مطالبه نمایید

 

Rate this post
دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد؛ بخش های ضروری با * علامت گذاری شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *