02144082101 _ 09101987270 whatsapp
تهران سوئیت
تهران سوئیت

پیشنهادهایی برای سفر شهریور ماه + تصاویر

پیشنهادهایی برای سفر شهریور ماه + تصاویر
منتشر شده توسط تهران سوئیت در 1 تیر 1396

سفرهای شهریور ماه در میان ایرانیان حال و هوای دیگری دارد. شاید برایتان عجیب باشد اما آمارها حاکی از آن هستند که تعداد سفرهای ایرانیان در ماه شهریور، از سفرهای نوروزی هم بیش تر است. در حقیقت ماه شهریور به عنوان پرسفرترین ماه شناخته می شود. با این حال چون سفرهای نوروزی در طول ده روز اتفاق می افتد و سفرهای شهریور در طول یک ماه، همواره سفرهای نوروزی بیش تر در یاد و خاطر افراد باقی می ماند. در این نوشتار می خواهیم مکان هایی را برای شما علاقه مندان به اجاره آپارتمان مبله در تهران معرفی کنیم که برای سفرهای ماه شهریور به نسبت برتری دارند. از این رو در این نوشتار با ما همراه باشید:

1- جنگل الیمستان: اگر طالب جنگل هستید

الیمستان (2)

جنگل الیمستان

حتی تصور جدا شدن از آسفالت داغ و بافت شهری و پناه بردن به آغوش طبیعت و درخت های تو در تو که در مه هستند، لذت بخش است. اگر شما نیز چنین رویایی را در سر دارید، باید این حقیقت را اظهار داریم که این رویا آن چنان هم دور از دسترس نیست. شما می توانید به سادگی این رویای خود و رسیدن به بهشت را محقق سازید.

الیمستان (1)

جنگل الیمستان

جنگل الیمستان، علاوه بر مناظر فوق العاده بکر، یک قله هم دارد که زمستان ها و بهار، بسیاری از کوهنوردان به آن صعود می کنند. هم چنین منطقه نقش پای رستم نیز از جاهای دیدنی الیمستان است. در حقیقت این محل دو شهاب سنگ بزرگ است با این حال محلی ها بر این باورند که رستم در آنجا زانوهایش را زمین گذاشته است.

  • طول سفر: یک روزه
  • نشانی: 20 کیلومتری آمل، منطقه لهاش
  • تجهیزات: اگر تنها برنامه پیاده روی در جنگل باشد، وسیله خاصی نیاز نیست.

2- تنگه لالون: اگر می خواهید به رصد بروید

تنگه لالون

تنگه لالون

اهل نجوم همواره عاشق آسمان زیبای کویر و ماه پر رنگ و ستاره های آن هستند. شما در تور دو روزه کویر متین آباد می توانید علاوه بر شب مانی در کویر و شترسواری، از یک شهر زیرزمینی دیدن نمایید. این شهر زیرزمینی که «اویی» نام دارد، درست خاطرات فیلم ها را در ذهن شما تداعی می سازد.

این سفر دو روزه از ساعت 5 صبح و به سوی بادرود کاشان آغار می گردد. در این سفر شما فرصتی فوق العاده برای گردش در کویر خواهید داشت. هم چنین شب اول را به آتش روشن کردن در کویر و رصد آسمان خواهید گذراند. برنامه روز دوم نیز شترسواری در کویر و بازدید از شهر اویی است.

  • طول سفر: دو روزه
  • نشانی: کاشان، کویر متین آباد
  • تجهیزات: کفش و لباس مناسب

3- غار دانیال: اگر به ماجراجویی علاقه دارید

غار دانیال

غار آبی دانیال

اگر جزء افرادی هستید که به ماجراجویی و فیلم های تخیلی علاقه دارند، می توانید در سفر خود به غار هم سری بزنید. تورهای مختلف در این چند ساله، ده ها غار بزرگ و کوچک در اطراف تهران و شمال کشف کرده اند. اما مسیر غار دانیال، هم جنگل نوردی دارد و هم غارنوردی! به علاوه این مسیر دارای ماجراجویی ویژه ای برای کسی است که عاشق یک غار طبیعی است. غار دانیال، تنها غار آهکی در رودخانه بوده و شما می توانید در داخل آب و غار قدم بزنید.

تبلیغ: سوئيت اجاره كيش

قبل از رسیدن به غار، شما می بایست مسیری زیبا را در جنگل طی نمایید. این تور هم جنگل دارد و هم آب و هم ماجراجویی! هنگامی که به غار نزدیک شدید، یادتان نورد که خیس شدن اجتناب ناپذیر است. پس سعی کنید که از آن لذت ببرید!

  • طول سفر: یک روزه
  • نشانی: جنگل های استان مازندران
  • تجهیزات: کفش مناسب پیاده روی و کفش و لباس اضافه برای تعویض

4- شورمست: اگر دلتان دریاچه می خواهد

دریاچه شورمست

دریاچه شورمست

تا حرف از تعطیلات و مسافرت می شود، برخی هستند که دلشان تنها حال و هوای شمال را می خواهد. اگر شما از افرادی هستید که دلتان دریاچه می خواهد، انتخاب دریاچه شورمست برای شما فوق العاده خواهد بود. بسیاری از دریاچه های شمال، به زیبایی در یک فصل خاص معروف هستند که دریاچه شورمست هم از آن دسته است. این دریاچه به علت دست نخورده و بکر بودنش و هم چنین آسان بودن مسیر دسترسی آن، چندین سال است که شهرت فراوانی یافته و برنامه ثابت بسیاری از تورها است.

البته یادتان نرود که برنامه این تور، تنها دیدن دریاچه نیست و گشت و گذار در جنگل های سوادکوه که اطراف دریاچه اند، به سفرتان جذابیت دوچندانی خواهد بخشید.

به طور کلی می توان گفت که این سفر برای افرادی که آن چنان اهل هیجان نیستند و از طرفی به جنگل و دریاچه هم علاقه دارند، توصیه می گردد.

  • طول سفر: یک روزه
  • نشانی: منطقه فیروزکوه
  • تجهیزات: کفش و لباس مناسب

5- چشمه حیات: اگر می خواهید بروید چشمه رنگی!

چشمه باداب سورت

چشمه باداب سورت

چشمه باداب سورت، با هرچشمه دیگری تفاوت دارد. این چشمه هم رنگی است که هم دومین اثر طبیعی ملی در کشورمان است. البته جالب است بدانید که تورهای به مقصد این چشمه، از دریاچه جنگلی سورت هم بازدید می کنند. برای همین هم هست که همواره در آگهی تورهای طبیعت گردی نام دریاچه سورت و چشمه باداب سورت با هم می آید.

برنامه این تورها معمولا بدین صورت است که روز اول صرف پیاده روی در جنگل به سمت دریاچه می گردد. شب نیز همان جا در کنار دریاچه گذرانده می شد. در روز دوم پس از دیدن چشمه های باداب سورت کیاسر، سفر تمام می گردد.

  • طول سفر: دو روزه
  • نشانی: کیاسر – مازندران
  • تجهیزات: کفش و لباس مناسب برای شب مانی در جنگل

6- ییلاقات تالش: اگر هم ماشین بازی می خواهید و هم طبیعت

تالش

ییلاقات تالش

بسیاری هستند که علاقه چندانی به سفر با اتوبوس های تور ندارند و ضمنا پول و وقت کافی نیز برایشان فراهم است. اگر این شرایط را دارید، گشت و گذار با پاترول در اعماق جنگل های شمال، برای شما تجربه بی نظیری خواهد بود. شما در جاده های ییلاقات تالش می توانید چنین تجربه ای را برای خود ایجاد نمایید. هم چنین شما در ارتفاعات جنگل های شمال می توانید جایی میان مه و ابزار ماشین پیاده شوید.

البته شما تمام طول سفر را با ماشین نخواهید بود و در قسمت های هیجان انگیزی هم چون کنار آبشارها و رودخانه ها و یا حتی بالای کوهستان ها می توانید از ماشین پیاده شوید. حتی ممکن است که یک شب را در جنگل بخوابید. این نوع سفر اصلا برای کسانی که روحیه ماجراجویی ندارند توصیه نمی شود.

  • طول سفر: 3 روزه
  • نشانی: ییلاقات تالش
  • تجهیزات: کیسه خواب و پوشش مناسب فصل

مطالب پیشنهادی » شهمیرزاد

با زیبایی و جاهای دیدنی کشورمان در بخش مقالات تهران سوئیت آشنا شوید.

اجاره ویلا

Rate this post
دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد؛ بخش های ضروری با * علامت گذاری شده اند.

2 پاسخ به “پیشنهادهایی برای سفر شهریور ماه + تصاویر”

  1. هلیا گفت:

    این چشمه حیات چقدر زیبا است… اصلا ادم لذت می بره اینجور جاها رو حتی عکساش رو می بینه
    خیلی خوبه به معرفی این جاها و کار سازنده تون ادامه بدین

  2. سارینا گفت:

    دستتون درد نکنه اینجور جاها رو معرفی می کنین. متاسفانه آخرای تابستون شمال به قدری شلوغ میشه که واقعا عذاب آوره رفتن به اونجا و من به شخصه ترجیح میدم بمونم خونه و فیلم ببینم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *